Kan man lære sit barn at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.671 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

smokin

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

Hjælp behøves! Kan man lære sit barn at bruge sutten istedet for fingeren?

KH
Zette, bedre kendt som den trætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

dorthemus

Altså jeg prøver også stædigt at tilbyde Runa sutten og det går langsomt fremad...TÅLMODIGHED

Anmeld

7. juni 2010

DK

Ja det kan det. Prøv at køb nogle flere forskellige. Det er vigtigt at købe dem der passer til barnets alder. Vi fik fat i nogen der var fra 0-3 mdr. Dem der gik fra 0-6 mdr. duede slet ikke, hun var lige ved at brække sig.

Men ellers så er det bare at putte sutten ind i munden igen og igen indtil den er der! Det vil være ret træls for jer at skulle sidde der med fingrene i munden på hende i det næste års tid, he he...

Det er et spørgsmål om "tvang" på den gode måde. Eller måske man hellere skal kalde det en god omgang insisteren!

Anmeld

7. juni 2010

Svei

JA, det kan man heldigvis.. mine de to små tog den fra starten, men jeååe var 5 mdr. før han fik det lært og det var med sukkervand på for at få ham til at tage den, i starten tit, men efterhånden fandt han fidusen og indhentede det tabte i den anden end ved at bruge den til han var gammel.. alle tre har brugt de helt almindelige ventil sutter, de runde..

Bare øv med hende og så evt lidt kogt vand med sukker på..

Anmeld

7. juni 2010

Mathilde

Hmm ja det kan lykkes.

Men her var Celina præcis 10mdr før hun lærte hvad en sut kan bruges til

Mon ikke hun snart lærer det...der er ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve. Måske med en rund sut, da den jo har samme form som en finger.

Håber du snart får lidt søvn. Det er hårdt at være i underskud!!!

Anmeld

7. juni 2010

Valle81

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

KH

Hejsa:0)

Åhh jeg havd det samme problem både med Asta og Anton - dog mest med Asta:0)

Gode råd var dyre, og jeg tyede virkelig til de ekstreme midler - og nu får jeg sikkert ballade:0)

Jeg laved meget sødt kamille te eller saftevand og så dyppede jeg sutten deri indtil de fandt ud af at ahh denne sut er meget rar og så vupti så brugte de sut:0)

Og nej, de var ikek vænnet til at sutten skulle smage sødt:0) Vi snakker måske om at jeg dyppede den 10 gange for at de fandt ud af at sutte på sutten:0) Og at den ikke var farlig:0)

Anmeld

7. juni 2010

FruPudderkvast

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

KH

Hej!

Ja, det kan man med nogle børn.. Andre nægter simpelthen sutten..

Har nogle veninder hvis børn ABSOLUT ikke vil have sut..

Da min søn var helt nyfødt sad vi også nogle gange med lillefingeren i munden på ham, og lige så stille prøvede vi at liste fingeren ud og komme sutten i munden på ham..

Nogle gange virkede det - andre gange gjorde det ikke

Nu er han næsten 6 mdr. og bruger sutten som trøst og når han skal sove..

Men ja, som Dorthe skriver: TÅLMODIGHED!  

Anmeld

7. juni 2010

Valle81

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

KH

Og et trik mere - når du har fået møflet sutten ind, og hun fx græder lidt så tag tommel og pegefinger og klem blid på hver siden af kinden  - haps siger det så:0)

Anmeld

7. juni 2010

Lise

Når hun er så lille som hun er, så kan hun godt have svært ved at holde på sutten...Prøv at holde en hånd foran sutten, så det bliver i munden, og se om hun ikke griber fast om den..

Min søn på 3 mdr er meget afhængig af sin sut, og har været det hele tiden... Men min kæreste bliver ved med at sige at han bare spytter den ud og han ikke vil have den, når han hyler... men det er altså bare fordi at han ikke holder hånden lidt for sutten, så han får fat i den

Min store dreng blev dog, trods ihærdige forsøg, aldrig glad for sutten. Det besværliggjorde lidt at trøste mv., men nu er det jo rart, da vi har skulle kæmpe med at komme af med den igen..

Anmeld

7. juni 2010

Koen.

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Åhh jeg havd det samme problem både med Asta og Anton - dog mest med Asta:0)

Gode råd var dyre, og jeg tyede virkelig til de ekstreme midler - og nu får jeg sikkert ballade:0)

Jeg laved meget sødt kamille te eller saftevand og så dyppede jeg sutten deri indtil de fandt ud af at ahh denne sut er meget rar og så vupti så brugte de sut:0)

Og nej, de var ikek vænnet til at sutten skulle smage sødt:0) Vi snakker måske om at jeg dyppede den 10 gange for at de fandt ud af at sutte på sutten:0) Og at den ikke var farlig:0)

Godt jeg ikke er den eneste Efter at have prøvet så mange forskellige sutter prøvede vi os kamille the Og det virkede efter lidt tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.