Kan man lære sit barn at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Dictes mor

Jeg har helt opgivet at lære Dicte at bruge sut. Tit blev hun meget mere ked af det, eller også suttede hun så voldsomt at den røg ud. Men jeg har altså heller ikke prøvet særlig ihærdigt, for jeg bryder mig ikke så meget om sutter, har heller aldrig selv brugt. De er dog en god hjælp, når de har så stort suttebehov som din lille pige. Det jeg gjorde, var, at jeg lagde et hjørne af dynen op til hende, eller en sutteklud, som hun kunne varme sig med og sutte på, hvis hun ville. Hun suttede så aldrig på den, men hun faldt til ro ved det. Det kan jo sagtens være, at det er varmen og nærheden til jer, hun finder tryghed i, og egentlig ikke sutteriet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Åhh jeg havd det samme problem både med Asta og Anton - dog mest med Asta:0)

Gode råd var dyre, og jeg tyede virkelig til de ekstreme midler - og nu får jeg sikkert ballade:0)

Jeg laved meget sødt kamille te eller saftevand og så dyppede jeg sutten deri indtil de fandt ud af at ahh denne sut er meget rar og så vupti så brugte de sut:0)

Og nej, de var ikek vænnet til at sutten skulle smage sødt:0) Vi snakker måske om at jeg dyppede den 10 gange for at de fandt ud af at sutte på sutten:0) Og at den ikke var farlig:0)

Bortset fra jeg ikke ville bruge kamille pga risiko for allergi, så gjorde vi præcis det samme med sukkervand..

Anmeld

7. juni 2010

smokin

dorthemus skriver:

Altså jeg prøver også stædigt at tilbyde Runa sutten og det går langsomt fremad...TÅLMODIGHED

Problemet er at hun har arvet sin mors temperament jeg prøver jo stædigt at sige det er farens, meeeen må nok erkende at så hidsig er han nok ikke.

Så hun bliver simpelthen så arrig hvis der ikke sker noget med det samme!!

Anmeld

7. juni 2010

smokin

DK skriver:

Ja det kan det. Prøv at køb nogle flere forskellige. Det er vigtigt at købe dem der passer til barnets alder. Vi fik fat i nogen der var fra 0-3 mdr. Dem der gik fra 0-6 mdr. duede slet ikke, hun var lige ved at brække sig.

Men ellers så er det bare at putte sutten ind i munden igen og igen indtil den er der! Det vil være ret træls for jer at skulle sidde der med fingrene i munden på hende i det næste års tid, he he...

Det er et spørgsmål om "tvang" på den gode måde. Eller måske man hellere skal kalde det en god omgang insisteren!

Jeg er allerede meget meget træt af det, må jeg indrømme! Det er godt nok hårdt at skulle holde armen i samme position i flere timer. Vi har købt dem fra 0-6 måneder og den har virket en enkelt gang. Vi prøvede at købe de der til helt new born hvor sutten er lang og smal, det gad hun bare slet slet ikke.

Anmeld

7. juni 2010

smokin

Yrsa skriver:

Bortset fra jeg ikke ville bruge kamille pga risiko for allergi, så gjorde vi præcis det samme med sukkervand..

Skal jeg så afkøle sukkervandet?

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Zette skriver:

Skal jeg så afkøle sukkervandet?

Ja, jeg ville bare lave en kop vand med sukker og lige lade det stå lidt og så ellers forsøge mig...tror ikke det er et problem det bliver koldt, men du kan jo nemt lave en ny kop når det er.

Anmeld

7. juni 2010

smokin

Mathilde skriver:

Hmm ja det kan lykkes.

Men her var Celina præcis 10mdr før hun lærte hvad en sut kan bruges til

Mon ikke hun snart lærer det...der er ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve. Måske med en rund sut, da den jo har samme form som en finger.

Håber du snart får lidt søvn. Det er hårdt at være i underskud!!!

Jeg har sovet 4 timer i nat og herefter været vågen en time og så sovet 3 timer igen, så jeg føler mig forholdsvis udhvilket nu og kan mærke det er rigtig godt for mit kejsersnit. Jeg har simpelthen så ondt i det, så er træt konstant nærmest.

Jeg håber dog ikke der skal gå 10 måneder.. så når jeg da på alderdomshjem inden!

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Zette skriver:

Jeg er allerede meget meget træt af det, må jeg indrømme! Det er godt nok hårdt at skulle holde armen i samme position i flere timer. Vi har købt dem fra 0-6 måneder og den har virket en enkelt gang. Vi prøvede at købe de der til helt new born hvor sutten er lang og smal, det gad hun bare slet slet ikke.

Mine har brugt de store fra starten...de der helt almindelige...du har jo ikke en lille bitte bebs.. så bare stik hende en stor en..

Anmeld

7. juni 2010

dorthemus

DK skriver:

Ja det kan det. Prøv at køb nogle flere forskellige. Det er vigtigt at købe dem der passer til barnets alder. Vi fik fat i nogen der var fra 0-3 mdr. Dem der gik fra 0-6 mdr. duede slet ikke, hun var lige ved at brække sig.

Men ellers så er det bare at putte sutten ind i munden igen og igen indtil den er der! Det vil være ret træls for jer at skulle sidde der med fingrene i munden på hende i det næste års tid, he he...

Det er et spørgsmål om "tvang" på den gode måde. Eller måske man hellere skal kalde det en god omgang insisteren!

Ja jeg gør det samme..lad os bare kalde det insisteren  Runa vil den egentlig gerne men den popper rundt i munden på hende i starten. Så sidder jeg ved siden af og hjælper med let hånd indtil hun får styr på mundmotorikken Når hun er faldet i søvn falder den som regel ud igen...

Anmeld

7. juni 2010

smokin

Yrsa skriver:

Mine har brugt de store fra starten...de der helt almindelige...du har jo ikke en lille bitte bebs.. så bare stik hende en stor en..

Ja jeg går ned og køber en i eftermiddag! Hun sover heldigvis ligenu og har gjort det i halvanden time

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.