Forstoppelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

Pige2009

Hirse eller risgrød med fugt mos, og grøntsagsmos til aften... Det er ret tyndt, eller bliver det hurtigt for han er længe om at spise, så han plejer faktisk at drikke det sidste... Han får ikke bananmos, men sveskemos i grøden hver anden dag....

Skift risgrøden ud med boghvede eller majs, for risgrøden er med til at give forstoppelse, da det består af stivelse Laura fik også forstoppelse af risgrøden og boghveden var det bedste til hendes mave...

God bedring med den lille skønne mand.

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Tulle28

Puuh jeg får det helt dårligt af alle de råd om medicinering af de små pus!! Men selvfølgelig kan det blive nødvendigt i sidste ende - det ved jeg godt. Har du prøvet zoneterapi?

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man venter med at introducere rigtig mad indtil 6 mdrs alderen pga. at tarmsystemet som regel ikke er klar til rigtig mad før der - så måske er det, der er problemet? Selvom rigtig mange SP'er siger man skal starte omkring 4 mdr. Ammer du fortsat rigtig meget?

Anmeld

2. juni 2010

NinaNymannMadsen

jeg fik afvide af en der har 5 børn at man kunne stikke sin lille finder lidt op omme bagi og det kunne hjælpe og ellers det med et termometer men man skulle være forsigtig.

ellers lad hende drikke en masse vand og så, og spise svesker som flere sikkert har sagt.

Anmeld

2. juni 2010

SHERO

Tulle28 skriver:

Puuh jeg får det helt dårligt af alle de råd om medicinering af de små pus!! Men selvfølgelig kan det blive nødvendigt i sidste ende - det ved jeg godt. Har du prøvet zoneterapi?

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man venter med at introducere rigtig mad indtil 6 mdrs alderen pga. at tarmsystemet som regel ikke er klar til rigtig mad før der - så måske er det, der er problemet? Selvom rigtig mange SP'er siger man skal starte omkring 4 mdr. Ammer du fortsat rigtig meget?

Er også ked af at han bliver nød til at få medicin, men det er desværre nødvendigt. Jeg har fået besked på at supplere med grød, fordi han ikke tog nok på, og han er stadig ret lille. Vejer 5,9 kg og snart 5 måneder.

Men kunne være jeg skulle undersøge zonetterapi... :-)

Anmeld

2. juni 2010

Tulle28

Tullen85 skriver:

Er også ked af at han bliver nød til at få medicin, men det er desværre nødvendigt. Jeg har fået besked på at supplere med grød, fordi han ikke tog nok på, og han er stadig ret lille. Vejer 5,9 kg og snart 5 måneder.

Men kunne være jeg skulle undersøge zonetterapi... :-)

Nej selvfølgelig kan det blive nødvendigt - og jeg dømmer heller ikke nogen. Jeg er bare en af dem der selv hader at tage piller og gør det meget sjældent - så tanken om at hælde noget i min lille trold bryder jeg mig ikke om.

Ja prøv zoneterapi, vi har gået til det pga. luft i maven og der trykkede hun også på et punkt mod forstoppelse - og jeg skal love for at der kom gang i sagerne.

Men som sagt, så kan det jo godt være at hans lille mave ikke kan tåle grøden endnu - er der ikke noget andet du kan give ham istedet?

Anmeld

2. juni 2010

N&J

Kirle skriver:

Det med termometret er en skrøne!

Og som alle personer så er der stor forskel på om man får noget op - som gør mere ondt - end at noget skal ud naturligt. Børnelægen på hvidovre var foragret over det råd og jeg er kun enig. Heldigvis var der ikke nogen i min omgangskreds der forsøgte sig med det.

Ja undskyld jeg bliver sur, men har haft en baby med maveproblemer i 13-14mdr. og alt det l*** jeg har fået afvide igennem det forløb pyyyyhh.

Håber virkelig din dreng snart får det godt igen!

Altså nu er spidsen jo bøjelig og det er jo ikke fordi man rager rundt derinde.. jeg ved da heller ikke om det var det der gjorde udslaget, men kunne ikke se at det kunne skade, og så forstår jeg ikke hvorfor man ikke burde prøve husmorrådene, istedet for at ty til medicin (som jo er sidste udvej), altså gør du som du mener er bedst, så gør jeg hvad jeg mener er bedst.. 

Jeg fik et husmoderråd anbefalet (dog ikke officielt) af en mave-tarm læge istedet for at skulle på stærkt medicin, så nogle råd virker, andre gør ikke..  

Anmeld

3. juni 2010

twinboys

Kirle skriver:

Movicol er godt men igen det er ikke noget man bare skal gå igang med. Hvis lægen siger god for det, så fik jeg afvide fra børnelægen på hvidovre at man stadig kan købe børnemovicol i sverige men ikke herhjemme. Min søn fik børnemovicol i en forsøg. Og det var meget bedre end movicolen.

Igen gå til din læge.

Movicol junior har været på det danske marked siden januar 2009... Men man skal have en specielt papir på det... Min Oliver får det dagligt 2 breve om dagen... Og det virker super godt... Forskel på junior og alm. er antal gram, der er lidt mindre i junior og movicol smager af h... til... Junior siger de er uden smag men men men tro mig der er også lidt smag i det, men i forhold til Movicol er det ikke så slemt...

Majbritt

Anmeld

3. juni 2010

<3

twinboys skriver:

Movicol junior har været på det danske marked siden januar 2009... Men man skal have en specielt papir på det... Min Oliver får det dagligt 2 breve om dagen... Og det virker super godt... Forskel på junior og alm. er antal gram, der er lidt mindre i junior og movicol smager af h... til... Junior siger de er uden smag men men men tro mig der er også lidt smag i det, men i forhold til Movicol er det ikke så slemt...

Majbritt

Ja det var så januar 2009 vi stoppede med Børnemovicol. Dejligt at høre!

Anmeld

3. juni 2010

Moar'en

Tulle28 skriver:

laktolose er altså ikke slemt medicin, det består af Fruktose (som er et kulhydrat der findes i frugt og honning og er meget sødere end sakkarose (sukker), som det udgør en del af.), Laktose ( som er mælkesukker, er en naturlig bestanddel af mælk, og navnet er afledt heraf.) og galactose (som er en spaltning af Laktose)

Anmeld

3. juni 2010

SHERO

Lige en update... Elias fik Movicol i dag, men NØJ jeg synes det er meget jeg skal få ham til at drikke. Han er i forvejen ikke god til at drikke vand, så han får en tår eller 2 hver halve time. men skal få 40 ml vand blandet med movicol pulver i ham... han er ikke en tilfreds lille mand nu i hvert fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.