Forstoppelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

twinboys

MOVICOL undskyld jeg råber... Men er klart det beddste hvis man skal have noget for det...

Men det bedste er jo at give godt med væske og frugt ikke bananer... Men kiwi sætter rigtig gang i maven...

Håber snart det kommer ud...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

<3

Tullen85 skriver:

Nu har Elias (4½ måned)  igen forstoppelse. Jeg ammer, og han får grød 2 gange om dagen. 8-10 ml laktolose. Men han har stadig forstoppelse. Han har ikke haft afføring i 7 dage nu, og begynder sgu at blive alvorlig bekymret. Hvad kan jeg mere gøre? Snakkede med en af de SP'er i min mødregruppe i mandags og hun forstog at hæve dosis af laktolosen til 12 ml, og der gjorde jeg i går...

Han er SÅ ulykkelig, sover ikke ordentlig, vågner med 1½ times mellemrund hele natten. Græder, presser og græder igen... Har masseret hans mave, hans fødder, cyklet med hans ben... men der sker intet....

Nogen der har nogen forslag, erfaringer eller ideer til hvad jeg ellers kan gøre for at hjælpe ham lidt på vej...?

Tror jeg ville tale med lægen om du måske skal skifte over til mikrolax, som er et afføringsmiddel til indføring analt. Så vil du kunne hjælpe barnet til at komme af med afføringen når han presser men ikke selv kan komme af med det. Men der kan være andre ting der gør at det ikke er en ide - derfor må du lige om lægen først. Ellers oplevede vi at kiwi var fantastisk til at få gang i maven med, meget bedre end sveske, figen eller andre milde hjælpemidler.

Håber du får orden på det. Uanset hvad synes jeg ikke at hverken du eller din dreng er tjent med at han har så ondt. Derfor ville jeg gå til egen læge og måske blive sendt videre i systemet. Og så ville jeg holde igen med grød og kun give mos.

Pøj pøj

Anmeld

2. juni 2010

<3

Tullen85 skriver:

Hirse eller risgrød med fugt mos, og grøntsagsmos til aften... Det er ret tyndt, eller bliver det hurtigt for han er længe om at spise, så han plejer faktisk at drikke det sidste... Han får ikke bananmos, men sveskemos i grøden hver anden dag....

risgrød, rismel og ris kunne min drengs mave først tåle da han var fyldt 2 år. Jeg tror du skal gå over til mos.

Anmeld

2. juni 2010

<3

twinboys skriver:

MOVICOL undskyld jeg råber... Men er klart det beddste hvis man skal have noget for det...

Men det bedste er jo at give godt med væske og frugt ikke bananer... Men kiwi sætter rigtig gang i maven...

Håber snart det kommer ud...

Majbritt

Movicol er godt men igen det er ikke noget man bare skal gå igang med. Hvis lægen siger god for det, så fik jeg afvide fra børnelægen på hvidovre at man stadig kan købe børnemovicol i sverige men ikke herhjemme. Min søn fik børnemovicol i en forsøg. Og det var meget bedre end movicolen.

Igen gå til din læge.

Anmeld

2. juni 2010

<3

N&J skriver:

Jeg gav Nikita noget af et glas med sveskemos, og så fik jeg det tip af en lægesekratær at tage et termometer med creme og så lige indenfor bevæge det rundt, okey det er ikke helt nemt at forklare, men termometerne har jo en bøjelig spids og spidsen køres meget blidt rundt lige inden for åbningen, min sp sagde at jeg bare skulle tage en stofble og så massere med fingeren ved hullet, det skulle også hjælpe, og min mor sagde at hun havde gjort det samme med os da vi var små.. Jeg gjorde det og dagen efter havde hun afføring, så ved ikke om det virkede, men jeg var villig til at prøve hvad som helst på det tidspunkt.. 

Det med termometret er en skrøne!

Og som alle personer så er der stor forskel på om man får noget op - som gør mere ondt - end at noget skal ud naturligt. Børnelægen på hvidovre var foragret over det råd og jeg er kun enig. Heldigvis var der ikke nogen i min omgangskreds der forsøgte sig med det.

Ja undskyld jeg bliver sur, men har haft en baby med maveproblemer i 13-14mdr. og alt det l*** jeg har fået afvide igennem det forløb pyyyyhh.

Håber virkelig din dreng snart får det godt igen!

Anmeld

2. juni 2010

isimaven

Hej!

Hvor er det bare synd for lille Elias

jeg gik i mødregruppe med en hvis dreng led meget af forstoppelse og da hun stadig ammede blev hun anbefalet selv at spise 2-4 svesker til morgenmaden og det hjalp lillemanden meget... så det var måske et forsøg værd

knus og håber han får det bedre med maven

Anmeld

2. juni 2010

Koen.

Kirle skriver:

Det med termometret er en skrøne!

Og som alle personer så er der stor forskel på om man får noget op - som gør mere ondt - end at noget skal ud naturligt. Børnelægen på hvidovre var foragret over det råd og jeg er kun enig. Heldigvis var der ikke nogen i min omgangskreds der forsøgte sig med det.

Ja undskyld jeg bliver sur, men har haft en baby med maveproblemer i 13-14mdr. og alt det l*** jeg har fået afvide igennem det forløb pyyyyhh.

Håber virkelig din dreng snart får det godt igen!

Vil bare lige tilføje at det godt kan være det med termometeret er en skrøne, men her i huset virker det
Hver gang lillepigen har haft forstoppelse i 3-4 dage og vi bruger termometeret, så har hun aff

Anmeld

2. juni 2010

SHERO

Så har vi fået tid til lægen i morgen tidlig... Så må hun lige hjælpe :-)

Tak for alle svarene... :-)

Anmeld

2. juni 2010

Moar'en

Tullen85 skriver:

Så har vi fået tid til lægen i morgen tidlig... Så må hun lige hjælpe :-)

Tak for alle svarene... :-)

Anmeld

2. juni 2010

Patrick07

lillespurv19 skriver:

Vil bare lige tilføje at det godt kan være det med termometeret er en skrøne, men her i huset virker det
Hver gang lillepigen har haft forstoppelse i 3-4 dage og vi bruger termometeret, så har hun aff

sådan var det også da vores lille mand havde problemer med maven da han var bette..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.