Forstoppelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.313 visninger
35 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

SHERO

Nu har Elias (4½ måned)  igen forstoppelse. Jeg ammer, og han får grød 2 gange om dagen. 8-10 ml laktolose. Men han har stadig forstoppelse. Han har ikke haft afføring i 7 dage nu, og begynder sgu at blive alvorlig bekymret. Hvad kan jeg mere gøre? Snakkede med en af de SP'er i min mødregruppe i mandags og hun forstog at hæve dosis af laktolosen til 12 ml, og der gjorde jeg i går...

Han er SÅ ulykkelig, sover ikke ordentlig, vågner med 1½ times mellemrund hele natten. Græder, presser og græder igen... Har masseret hans mave, hans fødder, cyklet med hans ben... men der sker intet....

Nogen der har nogen forslag, erfaringer eller ideer til hvad jeg ellers kan gøre for at hjælpe ham lidt på vej...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Tullen85 skriver:

Nu har Elias (4½ måned)  igen forstoppelse. Jeg ammer, og han får grød 2 gange om dagen. 8-10 ml laktolose. Men han har stadig forstoppelse. Han har ikke haft afføring i 7 dage nu, og begynder sgu at blive alvorlig bekymret. Hvad kan jeg mere gøre? Snakkede med en af de SP'er i min mødregruppe i mandags og hun forstog at hæve dosis af laktolosen til 12 ml, og der gjorde jeg i går...

Han er SÅ ulykkelig, sover ikke ordentlig, vågner med 1½ times mellemrund hele natten. Græder, presser og græder igen... Har masseret hans mave, hans fødder, cyklet med hans ben... men der sker intet....

Nogen der har nogen forslag, erfaringer eller ideer til hvad jeg ellers kan gøre for at hjælpe ham lidt på vej...?

hvilket grød får han? kan du måske prøve at lave grøden lidt tyndere?

Anmeld

2. juni 2010

SHERO

ka-ri-na skriver:

hvilket grød får han? kan du måske prøve at lave grøden lidt tyndere?

Hirse eller risgrød med fugt mos, og grøntsagsmos til aften... Det er ret tyndt, eller bliver det hurtigt for han er længe om at spise, så han plejer faktisk at drikke det sidste... Han får ikke bananmos, men sveskemos i grøden hver anden dag....

Anmeld

2. juni 2010

VIPpigen

Se nu aner jeg jo ikke om de må få frugt i den alder

Men fulgte selv  et lille råd fra en dagplejemor, da jeg selv altid har bøvlet med forstoppelse, og nu er der indført minimum 2 kiwier til morgenmad. De sætter gang i maven, ved det er noget dagplejer giver deres børn når de har forstoppelse. Men må tilstå jeg ved ikke om du må give den lille det så tidligt.

Anmeld

2. juni 2010

N&J

Jeg gav Nikita noget af et glas med sveskemos, og så fik jeg det tip af en lægesekratær at tage et termometer med creme og så lige indenfor bevæge det rundt, okey det er ikke helt nemt at forklare, men termometerne har jo en bøjelig spids og spidsen køres meget blidt rundt lige inden for åbningen, min sp sagde at jeg bare skulle tage en stofble og så massere med fingeren ved hullet, det skulle også hjælpe, og min mor sagde at hun havde gjort det samme med os da vi var små.. Jeg gjorde det og dagen efter havde hun afføring, så ved ikke om det virkede, men jeg var villig til at prøve hvad som helst på det tidspunkt.. 

Anmeld

2. juni 2010

SHERO

VIPpigen skriver:

Se nu aner jeg jo ikke om de må få frugt i den alder

Men fulgte selv  et lille råd fra en dagplejemor, da jeg selv altid har bøvlet med forstoppelse, og nu er der indført minimum 2 kiwier til morgenmad. De sætter gang i maven, ved det er noget dagplejer giver deres børn når de har forstoppelse. Men må tilstå jeg ved ikke om du må give den lille det så tidligt.

De må få frugt fra 4 måneder. Var i hvert fald det min SP fortalte da jeg fik besked på at starte med grød og mos...

Hmm kiwi, det kunne være jeg skulle prøve det... :-) Tak for rådet..

Anmeld

2. juni 2010

SHERO

N&J skriver:

Jeg gav Nikita noget af et glas med sveskemos, og så fik jeg det tip af en lægesekratær at tage et termometer med creme og så lige indenfor bevæge det rundt, okey det er ikke helt nemt at forklare, men termometerne har jo en bøjelig spids og spidsen køres meget blidt rundt lige inden for åbningen, min sp sagde at jeg bare skulle tage en stofble og så massere med fingeren ved hullet, det skulle også hjælpe, og min mor sagde at hun havde gjort det samme med os da vi var små.. Jeg gjorde det og dagen efter havde hun afføring, så ved ikke om det virkede, men jeg var villig til at prøve hvad som helst på det tidspunkt.. 

Sveskemos har jeg prøvet, har også masseret endetarmsåbningen med vaseline. Men har ikke brugt et termometer... Tror heller ikke jeg gør, læste på netdoktor at det var en dårlig ide, hvor hvis de fik en lille rift i tarmen pga det, ville det bare blive endnu mere smertefuldt.... Så tør ikke helt hvis det bliver værre... Men tak for rådet...

Aaaargh, tager sgu snart til lægen med ham...

Anmeld

2. juni 2010

N&J

Tullen85 skriver:

Sveskemos har jeg prøvet, har også masseret endetarmsåbningen med vaseline. Men har ikke brugt et termometer... Tror heller ikke jeg gør, læste på netdoktor at det var en dårlig ide, hvor hvis de fik en lille rift i tarmen pga det, ville det bare blive endnu mere smertefuldt.... Så tør ikke helt hvis det bliver værre... Men tak for rådet...

Aaaargh, tager sgu snart til lægen med ham...

Jeg var heller ikke meget for det, men det var mere fordi jeg var bange for at det gjorde ondt på hende.. 

Hvor meget sveskemos har du givet ham, jeg fik forresten af vide af min sp at jeg ikke måtte give hende det i mere end 3 dage af gange fordi maven ville vænne sig til svesken og ikke arbejde det den skulle, men jeg begyndte dog først på det, da jeg havde fået lidt styr på hendes mave igen.. 

Håber du finder en løsning, for det er ikke spor sjovt.. 

Anmeld

2. juni 2010

Moar'en

Tullen85 skriver:

Jeg vil nok kontakte lægen, det kunne være det kunne hjælpe for en kort periode at få noget mere laktolose, så der kommer gang i maven og så langsomt sætte det ned igen.

Anmeld

2. juni 2010

*Sofie*

Tullen85 skriver:

Hejsa

Jeg ka varmt anbefale movicol ! Væk med lactulose, sveskemos og alt det der...og giv så movicol i stedet for
Malou havde enormt mange problemer med hård mave og forstoppelse da hun var mindre. Hun pressede så hun blev knaldrød i hovedet, men der kom ikk noget ud. Når der endelig kom noget var det små hårde knolde. Vi gik længe hos en børnelæge. Men da vi så endelig prøvede med movicol kom der gang i maven igen.
Lægen sagde bla. at det er langt langt hårdere for tarmene at have forstoppelse, end det er at give movicol. 

Ellers sys jeg du ska kontakte din læge og få en henvisning til en børnelæge.
God bedring med ham  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.