Ville du kunne acceptere at din kæreste ikke vil giftes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

AnneP

jeg har stemt ja for jeg er i den situation, at min kæreste ikke vil giftes!

Prøver da godt nok at bearbejde ham lidt indimellem, da det er min store drøm at kunne vise alle at det er ham jeg vil være sammen med altid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

hc=k

Jeg ville helt klart kunne acceptere det.

Herhjemme er vi begge enige om at vi ikke skal giftes for vi kan ikke se hvad det skal gavne nogle af os. Vi er sammen, bor sammen, har barn sammen så hvorfor behøver man at have det på papir.

Anmeld

15. juni 2010

mimse

hejsa :-)

jeg har sagt ja - og tror egentlig det gælder os begge to. Oprindeligt har jeg været typen, der har været sikker på, jeg ville have prinsen på den hvide hest, den store fest, den smukke kjole og en big rock på fingere. Men ham min kærlighed faldt på, matcher bare slet ikke den gamle pigedrøm... hi hi

jeg fandt en fraskilt mand, der er 13 år ældre end mig, ha 2 børn, hvoraf den ene er voksen. Og så er han atist. Og jeg kan slet slet ikke se ideen i at skulle gå ned af et kirkegulv med en ateist, som har sagt ja en gang før. Min kæreste snakker nogle gange om, at han gerne vil det helt store, og at "det skal gøres rigtigt". Men jeg er kommet dertil, hvor jeg har sagt farvel til min pigedrøm - og ja tak til livet som voksen kvinde. Og så vil jeg hellere være kæreste med ham jeg elsker - over alt på jorden - end jeg vil deltage i et ritual, som slet ikke passer på os :-)

Vi venter i øvrigt barn til januar :-), så selvfølgelig skal vi have styr på det arveretslige etc. inden da - også i forhold til de børn han har til anden side.

Tror det vigtigste er, at man respekterer de forskellige holdninger man har til sådan noget i et parforhold. Og man kommer sjældent langt med ultimatum'er :-)

Anmeld

15. juni 2010

wamse

Ja det ville jeg helt klart kunne acceptere.

Tænk at være så fantastisk heldig at have fundet en man elsker så højt, og som samtidigt elsker en lige så meget, så er det for mig fuldstændig ligemeget, hvis han ikke ville giftes.

Nu er jeg jo så også ved at blive skilt fra 1 stk røvbanan, så tanken om bryllup er måske også lige knap så lyserød lige pt Men hvor tanken om at finde en der bare elsker en og som man selv elsker, lyder bare bedre i min verden.

Anmeld

15. juni 2010

june1987

for mig betyder det ingen ting, vi har hinanden uanset hvad nu har vi begge fået tatoveret vores navne så det er vores kærlighedserklæring

Anmeld

15. juni 2010

Lunae

Jeg synes, at det er et lidt svært spørgsmål! Jeg har en plan om at skulle giftes! Om det bliver stort kirkebryllup, en strand på hawaii eller et havebryllup er ikke så væsentligt for mig! Jeg synes bare, at et rådhusbryllup hurtigt bliver et bryllup af praktiske årsager og ikke nødvendigvis for at fejre hinandens kærlighed til hinanden!

Reelt set ville jeg nok god kunne acceptere aldrig at blive gift, hvis min kæreste havde så meget imod det, men det ville da være lidt svært, tænker jeg!

Personligt tænker jeg selv.. Hvis jeg nogensinde bliver gift kirken og senere skilt igen, så ville jeg i hvert fald aldrig giftes i kirken igen! I min verden får man kun en chance i kirken!

Anmeld

15. juni 2010

Bebsen

Jeg har stemt Ja, for JEG vil ikke giftes... Har tidligere sagt jeg kun ville giftes for at sikre børn og hinanden, men nu er jeg ikke kæreste med min søns far længere, så ser jeg ingen grund til at blive gift, heller ikke senere, da jeg ikke vil have flere børn

Anmeld

15. juni 2010

StineW

Nu er jeg selv gift, så NEJ ikke om jeg " kun " ville have en kæreste. Selv om man ikke er romantisk eller noget, så er der alt det praktiske i det.

Hvad gør du hvis den ene dør. Hvem ejer lejlighed, hus, bil osv. Hvem skal arve? ( både formue, hus, pension osv )

Der er rigtig mange fordele ved at være gift, ikke kun for at holde en fest og have fin kjole på.

Jeg havde det selv sådan at jeg ville være gift, før vi skulle have børn. Heldigvis havde min mand det også sådan.

Så gør jer selv den tjeneste, og undersøg hvordan I står i tilfælde af død eller at I går fra hianden.

Knus Stine

www.sitbag.dk

Anmeld

15. juni 2010

Mumto3

VIPpigen skriver:

Jeg har svaret ja, for har selv sagt jeg ikke vil giftes... Vi er begge ret enige om det. Men vi har også snakket om 2 muligheder hvis vi vil, og der er vi også enige. Jeg ville rigtig gerne HVIS jeg skal giftes, så bliver det en lille intim festlighed på en strand LANGT væk fra danmark, eller som vi har snakket om i sjov, så kunne det være vildt skægt at rejse til Las Vegas, og blive viet af en Elvis kopi. Men det er kun noget vi har joket med, for vi er begge ret enige i ingen ægteskab....

Haha...det havde vi et vennepar der gjorde. Han skulle på 'konference' og så i sidste øjeblik valgte hun at tage med. (det hele var super planlagt! -men de lod som om det var sådan lidt tilfældigt, for at der ikke var nogen der skulle opdage noget). De var væk i 3 dage, inklusiv flyturen. De sagde det var helt surrealistisk, at 'Elvis' stod der og viede dem, og bagefter sang en eller anden love-song som de så dansede til. De fik det hele på video, som de så viste familien da de kom hjem. Det havde været totalt grineren

Anmeld

15. juni 2010

VIPpigen

Mumto3 skriver:

Haha...det havde vi et vennepar der gjorde. Han skulle på 'konference' og så i sidste øjeblik valgte hun at tage med. (det hele var super planlagt! -men de lod som om det var sådan lidt tilfældigt, for at der ikke var nogen der skulle opdage noget). De var væk i 3 dage, inklusiv flyturen. De sagde det var helt surrealistisk, at 'Elvis' stod der og viede dem, og bagefter sang en eller anden love-song som de så dansede til. De fik det hele på video, som de så viste familien da de kom hjem. Det havde været totalt grineren

Ej hvor fed... Ja, tror også bare det kunne være en skæg oplevelse, og så havde de da en god dække-historie over det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.