Hvad laver/spiser du nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2010

Mira0911

Vi har igen spist sådan en lækker ciabatta sandwich...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Mira0911

Alexis skriver:

Det er også super lækkert og meget nemt at lave. Der er ikke så meget forberedelsestid, hvilket er rart nogle gange

Det må da næsten prøves på et tidspunkt...

Anmeld

29. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarJ skriver:

Det må da næsten prøves på et tidspunkt...

Jeg kan godt skrive hvordan jeg gør hvis det er ?

Anmeld

29. maj 2010

Mira0911

Alexis skriver:

Jeg kan godt skrive hvordan jeg gør hvis det er ?

Ja tak...

Min kæreste er nysgerrig nu,..

Anmeld

29. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

MoarJ skriver:

Ja tak...

Min kæreste er nysgerrig nu,..

Ingedienser: 2 pers.

1/2 citron

ca. 2 fed hvidløg

1 Agurk

Ca. 200 gr græsk youghurt 1% eller 2 % 

Persille -  en stor håndfuld - finhakket

Sejfilet - gerne fra frost (bruger selv alaska pollack filet)

Medium meljævning eller æg + Rasp til panering

Smør

1 glas små kartofler

Groft salt + peber

Kartoflerne duppes af for vand og godt med smør kommes i en gryde. Når smøret er smeltet lægges kartoflerne i gryden og steger ved svag-medium varme.(pas på med for meget varme, de kan godt poppe lidt - hellere lade dem stege læææænge - og brug gerne en gryde som er nem at rengøre, evt. slip let, da det ellers kan sætte sig godt fast. )

Agurk skæres i tern, og tilsættes youghurt, citron, hvidløg og groft salt efter behov - lad stå og trække til servering.

Rasp blandes med hakket persille

Pisk æg sammen eller bland en medium tyk jævning og vend fileterne heri. Efterfølgende i raspblandingen indtil de er godt dækkede. (det kan godt drille lidt, men øvelse gør mester )

Fileterne steges i rigeligt smør ved medium varme.

Drys kartoflerne med groft havsalt lige inden servering - og evt. friskkværnet peber.

Velbekomme! Så dejlig nemt og lækkert.

Anmeld

29. maj 2010

Mira0911

Alexis skriver:

Ingedienser: 2 pers.

1/2 citron

ca. 2 fed hvidløg

1 Agurk

Ca. 200 gr græsk youghurt 1% eller 2 % 

Persille -  en stor håndfuld - finhakket

Sejfilet - gerne fra frost (bruger selv alaska pollack filet)

Medium meljævning eller æg + Rasp til panering

Smør

1 glas små kartofler

Groft salt + peber

Kartoflerne duppes af for vand og godt med smør kommes i en gryde. Når smøret er smeltet lægges kartoflerne i gryden og steger ved svag-medium varme.(pas på med for meget varme, de kan godt poppe lidt - hellere lade dem stege læææænge - og brug gerne en gryde som er nem at rengøre, evt. slip let, da det ellers kan sætte sig godt fast. )

Agurk skæres i tern, og tilsættes youghurt, citron, hvidløg og groft salt efter behov - lad stå og trække til servering.

Rasp blandes med hakket persille

Pisk æg sammen eller bland en medium tyk jævning og vend fileterne heri. Efterfølgende i raspblandingen indtil de er godt dækkede. (det kan godt drille lidt, men øvelse gør mester )

Fileterne steges i rigeligt smør ved medium varme.

Drys kartoflerne med groft havsalt lige inden servering - og evt. friskkværnet peber.

Velbekomme! Så dejlig nemt og lækkert.

Mmm... Jeg takker... Problemet er bare min kæreste kan ikke lide fisk... Kan man bruge noget andet til ham f.eks?

Anmeld

29. maj 2010

XXSS

Vi har spist lækker mad til aften, salater, m.m. men har desværre megen uro i maven (kvalme) så det blev ikke til meget og har endda en masse tiramisu der venter på mig nede i køleskabet, men det er som om der ikke rigtig kan være mere - det svider og brænder

Anmeld

29. maj 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

Vi har spist lækker mad til aften, salater, m.m. men har desværre megen uro i maven (kvalme) så det blev ikke til meget og har endda en masse tiramisu der venter på mig nede i køleskabet, men det er som om der ikke rigtig kan være mere - det svider og brænder

Mmm... Tiramisu... Det er lækker...

Anmeld

29. maj 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Mmm... Tiramisu... Det er lækker...

yep og især sådan en dejlig dag som i dag  men vi må vente til der ikke er pladsmangel længere (måske i nat hahah)

Anmeld

29. maj 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

yep og især sådan en dejlig dag som i dag  men vi må vente til der ikke er pladsmangel længere (måske i nat hahah)

Hehe.. Ja ellers har i den til regnvejret imorgen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.