Faaborg...tsk tsk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

oo

ja...så er det 9. og 10. klasses afslutning idag og her i Faaborg kører de satme i vogn gennem byen som en anden flok studenter  altså jamen HALLO! I har bestået FOLKESKOLEN!!

gør man bare sådan på fyn generelt, eller er det specielt for Faaborg?

Søren fik godt nok at vide at gymnasiet hernede blev kaldt "universitetet" og det kun var stræberne der gik videre til gymnasiet  af rektor på Svendborg Gymnasium, såe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

ja...så er det 9. og 10. klasses afslutning idag og her i Faaborg kører de satme i vogn gennem byen som en anden flok studenter  altså jamen HALLO! I har bestået FOLKESKOLEN!!

Søren fik godt nok at vide at gymnasiet hernede blev kaldt "universitetet" og det kun var stræberne der gik videre til gymnasiet  af rektor på Svendborg Gymnasium, såe...

AJ! Sådan gør man altså normalt ikke på Fyn! Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det før... hvor latterligt..
Men synes altså også alt skal være mere og mere vildt...
F.eks. da jeg blev konfirmeret GIK JEG til og fra kirken, nu bliver de henter i sportsvogne, kareter og rumraketter....

Anmeld

28. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tjuhl skriver:

Det lyder da som en 'tradition' man kun finder i Faaborg - har aldrig hørt eller set til det andre steder.

Umiddelbart virker det godt nok meget fjollet, da det jo er det der kendetegner gymnasiets afslutning....

Det er lidt ligesom studenterhuen, som pludselig alle 'grene' får når de har afsluttet et forløb eller en uddannelse - altså altså

Anmeld

28. maj 2010

oo

TbCp skriver:

AJ! Sådan gør man altså normalt ikke på Fyn! Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det før... hvor latterligt..
F.eks. da jeg blev konfirmeret GIK JEG til og fra kirken, nu bliver de henter i sportsvogne, kareter og rumraketter....

det er da altid noget det ikke er fast tradition!

ja, jeg tog bussen til kirken til konfi, altså! ungdommen nu til dags

Anmeld

28. maj 2010

TbCp skriver:

Hahahaha, rumraketter

Anmeld

28. maj 2010

oo

Mathildesmor skriver:

Det lyder da som en 'tradition' man kun finder i Faaborg - har aldrig hørt eller set til det andre steder.

Umiddelbart virker det godt nok meget fjollet, da det jo er det der kendetegner gymnasiets afslutning....

Det er lidt ligesom studenterhuen, som pludselig alle 'grene' får når de har afsluttet et forløb eller en uddannelse - altså altså

ja, det er egentlig rigtignok, med studenterhuen!

Anmeld

28. maj 2010

Christinahr

Jeg har ikke som såadn hørt det skulle være en fyn ting, det sker enkelte steder, men de unge er altså ikke hvad unge har været. Jeg forstår ikke man får en hueog kalder sig student når man er færdig på hg, eller man får hue på diverse andre udd

Anmeld

28. maj 2010

KarinaIda

TbCp skriver:

Helt enig med dig.. Jeg gik også selv til og fra kirke den gang jeg skulle konfirmeres

Anmeld

28. maj 2010

Christinahr skriver:

Jeg har ikke som såadn hørt det skulle være en fyn ting, det sker enkelte steder, men de unge er altså ikke hvad unge har været. Jeg forstår ikke man får en hueog kalder sig student når man er færdig på hg, eller man får hue på diverse andre udd

Jeg er enig i at jeg ikke forstår hvorfor HG skal have huer på, men det er udelukkende fordi at jeg ikke mener det niveaumæssigt ligger på samme plan som STX, HF, HH og HTX.

Jeg synes dog det er endnu mere fjollet, at man som frisør får en hue....????

Anmeld

28. maj 2010

TbCp

Mathildesmor skriver:

Jeg er enig i at jeg ikke forstår hvorfor HG skal have huer på, men det er udelukkende fordi at jeg ikke mener det niveaumæssigt ligger på samme plan som STX, HF, HH og HTX.

Jeg synes dog det er endnu mere fjollet, at man som frisør får en hue....????

Ajjj gør de det????

Så skulle de da hellere have en paryk hvis de absolut skal have et eller andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.