Hvordan tør man lade være med at være medlem af a-kasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2010

Louise mortil4

jeg tør heller ikke lade være, heller selv om jeg har brugt de sidste 4 år hjemme på barsel, nu er jeg så igang med at "spare" timer sammen igen til at jeg kan få noget hvis jeg bliver arbejdsløs en gang, men håber det da bestemt ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

N&J

Yrsa skriver:

Jeg synes ikke det har været de unge der ikke var medlem, dem jeg har oplevet var 30+...jeg tænker måske det har noget med opdragelse at gøre, jeg har altid hørt hjemmefra at man passer på sig selv...altså har forsikringer, a-kasse, røgalarmer, førstehjælp osv... at man ikke ved hvad morgendagen bringer...

Jeg syntes nærmest jeg har fået det ind med modermælken,  men derfor har jeg ikke gjort det indtil videre.. men nu skrev jeg jo også at det var en del af begrundelsen, tror at hvis man skal igang med en videregående udd. så gør man det generalt ikke, der var i hvert fald ingen af dem jeg kender der har været det.. så tror ikke det har noget med opdragelse at gøre, i så fald burde den aldersgruppe du snakker om netop være medlemmer, da fagbevægelsen og alt det der jo nærmest er opbygget mens de har været unge.. 

Anmeld

29. maj 2010

Siber

jeg har også altid været medlem af a-kasse/fagforening. Jeg synes nu ikke kun det handler om penge, men hvis man nu lige pludselig kom i en uheldig situation (hvilket man godt kan som pædagog) så har man bare ikke nogen til at hjælpe sig, hvis det kommer så langt ud.

Så ja jeg går også med livrem og seler, også selvom jeg ikke er speciel "religions troende"!

Knus SIber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.