Hvordan tør man lade være med at være medlem af a-kasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.232 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

Svei

det kan jeg simpelthen ikke forstå...synes jeg hører så tit om mennesker der fyres og ikke har været i a-kasse...utroligt man tør.

Er det bare mig der er livrem og seler typen eller?

Tør I lade være? og hvis I gør, hvorfor så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Pia.

Uha nej det turde jeg godt nok heller ikke... Jeg har altid stået i fagfoening/A-kasse... ville slet ikke turde andet...

Anmeld

28. maj 2010

Silvermist1

Jeg tør ihvertfald ikke at lade være med at være medlem af en a-kasse. Hvis jeg mister mit job, uden at være medlem af en a-kasse, så går det ikke kun udover mig, men hele familien.

Anmeld

28. maj 2010

Svei

Pia. skriver:

Uha nej det turde jeg godt nok heller ikke... Jeg har altid stået i fagfoening/A-kasse... ville slet ikke turde andet...

Ja, ikke...det gjorde jeg også fra den dag af jeg fik arbejde som 19 årig....og fik dagpenge da jeg efter et år ikke havde job mere. At jeg så startede udd. og meldte mig ud og så desværre måtte stoppe udd. det var lidt eller meget noget skidt...men altså, lige nu er jeg medlem og er berettiget til dp når jeg er færdig.

Kommer det forrestesten til at ramme dig med de der to år man kun kan gå eller hvordan er det med det.. synes sgu det rammer mange mennesker som i forvejen er ramt..

Anmeld

28. maj 2010

Lou

Jeg er ikke medlem, men overvejer det dog meget i øjeblikket... Men har ret gode chancer for at få noget rengøringsarbejde hvis jeg blive fyret.... det er nok derfor.

Anmeld

28. maj 2010

betski

Nej jeg forstår heller ikke, at nogen tør at lade være. Jeg blev meldt ind i både fagforening og a-kasse da jeg fik mit første arbejde (kan huske jeg jublede da jeg havde arbejdet de timer der skulle til, for at kunne få underståttelse) Jeg overvejer meget at få en arbejdsløshedsforsikring, så jeg kan få mere i understøttelse hvis jeg skulle miste mit job.

Anmeld

28. maj 2010

Lady Marion <3

Har været medlem af a ks siden jeg blev 18 ,, Har aldrig haft brug for den men kunne aldrig drømme om at melde mig ud ,,,  Det har ikke noget af gøre med at gå med livrem og seler men har man børn er det en tvungen nødvendighed .. Ville aldrig kunne leve af kontant hjælp og hvis man er gift kan man jo dårligt få kontanthjælp med mindre manden tjener svimlende lidt

Anmeld

28. maj 2010

saxa

Jeg turde heller ikke lade være med at være medlem af en A-kasse.. Og gud ske tak og lov for det.. For ellers havde det set skidt ud her når jeg er færdiguddannet og skal på barsel..

Anmeld

28. maj 2010

N&J

Altså uden at det skal forstås som om jeg syntes du er "gammel", men jeg tror til dels det har noget med din alder at gøre, jeg var det da jeg gik på pæd. sem, fordi vi SKULLE ude i praktikken, men ellers har jeg aldrig været det, og læser jo nu, så venter til lige inden jeg bliver færdige.. men jeg tænkte at jeg altid kunne finde arbejde, det eneste tidspunkt jeg har haft besvær med at finde noget var da jeg var 20 og lige var færdig med HF, ellers har jeg ikke, jeg ville nok nu, fordi jeg har et barn, men er ikke sikker på at jeg havde gjort det ellers, det til tros for at min mor har siddet i bestyrelsen for HK, og min far er tillidsmand (3F)..  

Så tror måske især unge der skal læse videre ikke gider fordi de ved det er en midlertidig position de står i, og ikke skal arbejde der fpr evigt. 

Anmeld

28. maj 2010

Svei

N&J skriver:

Altså uden at det skal forstås som om jeg syntes du er "gammel", men jeg tror til dels det har noget med din alder at gøre, jeg var det da jeg gik på pæd. sem, fordi vi SKULLE ude i praktikken, men ellers har jeg aldrig været det, og læser jo nu, så venter til lige inden jeg bliver færdige.. men jeg tænkte at jeg altid kunne finde arbejde, det eneste tidspunkt jeg har haft besvær med at finde noget var da jeg var 20 og lige var færdig med HF, ellers har jeg ikke, jeg ville nok nu, fordi jeg har et barn, men er ikke sikker på at jeg havde gjort det ellers, det til tros for at min mor har siddet i bestyrelsen for HK, og min far er tillidsmand (3F)..  

Så tror måske især unge der skal læse videre ikke gider fordi de ved det er en midlertidig position de står i, og ikke skal arbejde der fpr evigt. 

Jeg synes ikke det har været de unge der ikke var medlem, dem jeg har oplevet var 30+...jeg tænker måske det har noget med opdragelse at gøre, jeg har altid hørt hjemmefra at man passer på sig selv...altså har forsikringer, a-kasse, røgalarmer, førstehjælp osv... at man ikke ved hvad morgendagen bringer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.