Hvordan tør man lade være med at være medlem af a-kasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Sisley

Jeg føler mig så sikker i min ansættelse, at jeg ikke finder behov for at være i hverken fagforening eller a-kasse. Jeg er ikke under overenskomst, så jeg synes heller ikke jeg lukrerer på de der betaler til fagforening og får forhandlet løn-niveau. Jeg tror det er lidt et "religions-spørgsmål" om man vil være i fagforening osv. eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Svei

Sisley skriver:

Jeg føler mig så sikker i min ansættelse, at jeg ikke finder behov for at være i hverken fagforening eller a-kasse. Jeg er ikke under overenskomst, så jeg synes heller ikke jeg lukrerer på de der betaler til fagforening og får forhandlet løn-niveau. Jeg tror det er lidt et "religions-spørgsmål" om man vil være i fagforening osv. eller ej.

Synes du det er et "religionsspørgsmål" om man vælger at sikre sig selv økonomisk? ingen kan vide hvad der sker i morgen og kan slet ikke forstå man tør det...

Anmeld

28. maj 2010

betski

Sisley skriver:

Ja et "religionsspørgsmål" om at være med i fagforening. Men a-kasse?? Det handler vel i bund og grund om, at man ikke vil af med de penge det koster, for skulle man nu mod forventning blive arbejdsløs, ja så finder man vel hurtigt et job og i den mellem liggende tid kan man jo "bare" få kontanthjælp.

Anmeld

28. maj 2010

Stumpen

Jeg i fagforening og det samme er min kæreste.. Jeg er kun i et vikariat, men da han er fastansat har vi også tegnet en økonomiforsikring på ham, da vi simpelthen ikke har råd til at han skulle blive fyret... og i disse tider kan jeg ikke forstå at nogen kan føle sig sikre på deres job eller sikre på at der står et andet parat hvis men skulle blive fyret...

JEG mener at min kæreste og jeg har ansvaret for to små mennesker og vi ville ikke kunne eksistere på kontanthjælp pga af en gammel gæld og ved heller ikke om vi kunne alligevel...

Men ejer man et hus eller bil jamen så kan man ikke få kontanthjælp, så man skal forlade hus og bil inden man kan få økonomisk hjælp og er det fair overfor evt, børn??

Nej vi går med livrem og sele herhjemme-tør ikke andet....

Anmeld

28. maj 2010

Plysbjørnen

Jeg går også med livrem og seler... Men mest af alt fordi jeg ikke vil på kontanthjælp...

Anmeld

28. maj 2010

Mettemus

Jeg er ikke medlem af en A-kasse lige pt, men regner med at melde mig ind inden for det næste år så jeg ikke risikerer at stå uden penge når jeg bliver færdiguddannet om 2-3 år.

Jeg gætter på at en af grundene til at man vælger ikke at melde sig ind i fagforening og a-kasse er fordi arbejdsløsheden har været så lav de sidste par år og man har haft den holdning at "jeg bliver da ikke fyret og HVIS det skulle ske kan jeg sagtens finde andet arbejde hurtigt" Gætter også på, dog uden at vide det, at antallet der melder sig ind stiger i disse krisetider

Anmeld

28. maj 2010

Stumpen

Mettemus skriver:

Jeg er ikke medlem af en A-kasse lige pt, men regner med at melde mig ind inden for det næste år så jeg ikke risikerer at stå uden penge når jeg bliver færdiguddannet om 2-3 år.

Jeg gætter på at en af grundene til at man vælger ikke at melde sig ind i fagforening og a-kasse er fordi arbejdsløsheden har været så lav de sidste par år og man har haft den holdning at "jeg bliver da ikke fyret og HVIS det skulle ske kan jeg sagtens finde andet arbejde hurtigt" Gætter også på, dog uden at vide det, at antallet der melder sig ind stiger i disse krisetider

Det kan du vente med til du er færdig.. Det gjorde jeg og fik dp efter 4 uger til dimententsats...

Anmeld

28. maj 2010

Mettemus

Stumpen skriver:

Det kan du vente med til du er færdig.. Det gjorde jeg og fik dp efter 4 uger til dimententsats...

Okay? Jeg troede egentligt at man skulle være medlem i et år for at undgå de der måneder uden penge.... der kan man bare se. Det er nu ikke fordi det er nogen kæmpe udskrivning, det er vist gratis så længe jeg stadig studerer så vidt jeg ved

Anmeld

28. maj 2010

Stumpen

Mettemus skriver:

Okay? Jeg troede egentligt at man skulle være medlem i et år for at undgå de der måneder uden penge.... der kan man bare se. Det er nu ikke fordi det er nogen kæmpe udskrivning, det er vist gratis så længe jeg stadig studerer så vidt jeg ved

Det kan da godt være at hvis man betaler ind et år under uddannelse at man slipper for 1 måneds karantæne.. Det undersøgte jeg faktisk aldrig.. Meldte mig ind da jeg var færdig og fik en måneds karantæne, men var berettiget til 85%  af dp-satsen derefter...

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

Jeg har også stået i A-kasse fra jeg blev færdiguddannet og det har jeg ikke et sekund fortrudt

Under højkonjunkturen var der mange der meldte sig ud, da de sagtens kunne få arbejde et andet sted, så jeg tror, at det afhænger meget af, hvordan konjunkturerne svinger om man er i A-kasse eller ej. Det værste er jo så bare, at har man først mistet sit arbejde uden at stå i A-kasse er det svært at komme ind igen, da man jo skal kunne fremvise X antal timers arbejde.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.