Hvordan tør man lade være med at være medlem af a-kasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

ditdot

Hej,

jeg er med i fagforeningen men ikke A-kasse, dette mest pga at man "altid" har kunnet finde arbejde som sygeplejerske (det ser jo lidt mindre godt ud nu...) og pga at vi har boet mange år i udlandet og planlægger at igen flytte til udlandet om 1 1/2-2 år. Jeg synes det er mange penge at give ud....Men det kan jo være det er os som er "dumme"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har været i en fagforening/a-kasse siden jeg gik i kontor-lærer og kunne aldrig finde på ikke, at stå i en. Desuden er arbejder min mand i en fagforening.

Jeg har ALTID følt mig sikker på mit job og har ALTID været sikker på, at jeg kunne finde en nyt med det samme. Med tiden og verden ser anderledes ud end det gjorde for 2 år siden. Jeg blev opsagt i januar grundet finanskrisen og har heldigvis 6 mdr.s opsigelse. Jeg har søgt rigtig mange sekretær-jobs og det er der 200-300 andre der også har gjort på EN stilling og der er desværre ca. så mange ansøgere til hvert job . Jeg har pt. søgt 25 jobs og jeg skal til min 1. samtale på onsdag

Jeg forstår virkelig ikke dem der ikke står i en fagforening/a-kasse. Man har også en ansvar over for sin familie.

Kh.

Katja  

Anmeld

28. maj 2010

DK

Mettemus skriver:

Okay? Jeg troede egentligt at man skulle være medlem i et år for at undgå de der måneder uden penge.... der kan man bare se. Det er nu ikke fordi det er nogen kæmpe udskrivning, det er vist gratis så længe jeg stadig studerer så vidt jeg ved

Hej

Hvis du vil have dagpenge fra dag 1. du er færdig med din udd. så skal du melde dig ind og betale mindst 12 mdr før. Det koster ca. 300-350 kr om måneden som studerende.

Hvis du ikke melder dig ind nu, men venter til du er færdiguddannet, så kan du  sagtens melde dig ind der, men du kommer så i karantæne den første måned, men får så dagpenge derefter. Dagpengesatsen per mdr. for dimittender er vist ca. 13000 kr. så derfor kan det jo KLART betale sig at betale 300 kr*12 mdr, end at gå glip af en måneds dagpenge på 13000 kr!! Især fordi de fleste lige har et par måneders ledighed inden de begynder på job i august. Så er det jo ærgerligt at stå uden penge der!

Knus Ditte!

Anmeld

28. maj 2010

Lady Marion <3

MoarHvidovre skriver:

Jeg har været i en fagforening/a-kasse siden jeg gik i kontor-lærer og kunne aldrig finde på ikke, at stå i en. Desuden er arbejder min mand i en fagforening.

Jeg har ALTID følt mig sikker på mit job og har ALTID været sikker på, at jeg kunne finde en nyt med det samme. Med tiden og verden ser anderledes ud end det gjorde for 2 år siden. Jeg blev opsagt i januar grundet finanskrisen og har heldigvis 6 mdr.s opsigelse. Jeg har søgt rigtig mange sekretær-jobs og det er der 200-300 andre der også har gjort på EN stilling og der er desværre ca. så mange ansøgere til hvert job . Jeg har pt. søgt 25 jobs og jeg skal til min 1. samtale på onsdag

Jeg forstår virkelig ikke dem der ikke står i en fagforening/a-kasse. Man har også en ansvar over for sin familie.

Kh.

Katja  

Nemlig ,,

Anmeld

28. maj 2010

Kløver

det kan jeg simpelthen ikke forstå...synes jeg hører så tit om mennesker der fyres og ikke har været i a-kasse...utroligt man tør.

Er det bare mig der er livrem og seler typen eller?

Tør I lade være? og hvis I gør, hvorfor så?

Jeg har ikke altid stået i fagforening/a-kassen, men var fordi jeg ikke havde råd, og var på kontanthjælp, så kunne ikke bruge den til noget alligivel, men da jeg fik fast arbejde, meldte jeg mig ind i fagforening, og lidt senere a-kassen, da jeg fik alm fast arbejde.

Lige nu er jeg ikke medlem af a-kassen og bliver det heller ikke igen, men det er på samråd fra min fagforening, da jeg får flex ledighedsydelse, og er i udredning for pension, så kan ikke bruge a.kassen til noget alligevel, sagde hun.

Men ja er da en god ide at være medlem af begge, specielt når man er i fast arbejde

Men jeg havde så også dårlige erfaringer med min tidligere fagforening, foa, da jeg var under udd, derfor ejg i en lang periode mellem udd og job, ikke havde fagforening, da foa var så ringe, jeg hellere ville spare pengene og undvære Nu har jeg 3F og det er jeg glad for, de har hjulpet mig rigtig meget

Anmeld

28. maj 2010

Sisley

duddi. skriver:

Ja et "religionsspørgsmål" om at være med i fagforening. Men a-kasse?? Det handler vel i bund og grund om, at man ikke vil af med de penge det koster, for skulle man nu mod forventning blive arbejdsløs, ja så finder man vel hurtigt et job og i den mellem liggende tid kan man jo "bare" få kontanthjælp.

A-kasse er en forsikring ligesom så meget andet og ved enhver forsikring gælder, at man selv må vurdere risikoen. Måske kan man hurtigt finde et andet job, måske kan man ikke... Måske har man selv lagt penge til side til dårlige tider... Jeg vil være mere på røven på kontanthjælp end ved kassen i Netto, så jeg tror nu nok jeg hurtigt skulle finde på noget at foretage mig.

Anmeld

28. maj 2010

Sisley

Yrsa skriver:

Synes du det er et "religionsspørgsmål" om man vælger at sikre sig selv økonomisk? ingen kan vide hvad der sker i morgen og kan slet ikke forstå man tør det...

Jeg mener bare, at det er noget enhver må gøre op med sig selv.

Anmeld

28. maj 2010

Mettemus

DK skriver:

Hej

Hvis du vil have dagpenge fra dag 1. du er færdig med din udd. så skal du melde dig ind og betale mindst 12 mdr før. Det koster ca. 300-350 kr om måneden som studerende.

Hvis du ikke melder dig ind nu, men venter til du er færdiguddannet, så kan du  sagtens melde dig ind der, men du kommer så i karantæne den første måned, men får så dagpenge derefter. Dagpengesatsen per mdr. for dimittender er vist ca. 13000 kr. så derfor kan det jo KLART betale sig at betale 300 kr*12 mdr, end at gå glip af en måneds dagpenge på 13000 kr!! Især fordi de fleste lige har et par måneders ledighed inden de begynder på job i august. Så er det jo ærgerligt at stå uden penge der!

Knus Ditte!

Ok, det lyder jo som en ganske fornuftig investering. Men så kan jeg i hvert fald vente min. en år endnu. Tak for rådet

Anmeld

28. maj 2010

Malonde1985

Jeg er medlem af både fagforening og a-kasse, og har været det siden jeg var ca. 18 år. Jeg går også med livrem og seler . Synes det er rart, at man er dækket bedre ind hvis man pludselig står der uden noget job.

Kram M

Anmeld

29. maj 2010

lululupo

Jeg meldte mig først ind da vi købte hus, og snakkede baby, ellers har jeg aldrig været medlem, og heller ikke haft brug for det, " dengang " hang jobbene på træerne og der gik ikke manger uger uden nye jobtilbud, så var ikke nervøs for indkomsten.... Dog er nu glad for at være medlem, med forestående barsel og midt i finanskrisen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.