Hvor skal baby sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

tumle81

Vores første barn sov i liften i sengen mellem os, hun kom hurtigt i egen seng og eget værelse. Vi vækkede hinanden hvilket var lidt træls da hun sov igennem fra ca 4-5 mdr...

Vores andet barn sov hos os i vores seng fra dag 1, der lå han så til han blev ca 14-15 mdr, så kom han i sin tremmeseng og sov der indtil han var 21 mdr. Så købte vi en køjeseng hvos han fik under køjen, lidt tidligt men et stort hit fordi storesøster sov "ovenpå" :-)

Vores tredje barn har sovet hos os fra dag 1, han er nu lidt over 7 mdr og sover stadig i vores seng. Han er indenfor den sidste måned begyndt at blive puttet i tremmesengen som står lige ved siden af sengen, men ca ved midnatstid kommer han over til os. Han vågner stadig et par gange for at blive ammet om natten...

Da drengene var helt små passede jeg lidt på at de ikke kogte under min dyne, men min ældste søn elskede nær kontakten og nød når han kunne sove helt op ad mig, så det fik han lov til, og så havde vi altså dyne over os... Min yngste dreng kan godt lide at ligge på siden og så med ryggen helt tæt på mig, det får han også lov til. Nyder nærheden med børnene, også når de to store på nu 6 og knap 3 år kommer ind om natten og putter i sengen, det er bare for dejligt med en familieseng ;-)

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Halbschön

LN_ mor skriver:

Nu har jeg siddet og læstbogen "Fantastiske forældre" omkring bl.a. vigtigheden af hud-til-hud kontakt og om vuggedød.

Vi havde sådan set tænkt at vores søn skulle ligge i vuggen ved siden af vores seng, så jeg kunne ligge en hånd ned til ham, når han blev utryg.. Men ifølge bogen gør hud-til-hud kontakt / at babyen sover i samme seng som forældre chancen for vuggedød mindre, og at den llle ikke vil få alvorlige sygdomme det første halve år af hans liv...

Men igen...80% af vuggedød i forældresengene er pga. dynen kommer over hovedet på den lille.. suk.. syntes det er svært og er kommet lidt i tvivl om hvad der ville passe bedst til os..

Så lad mig høre:

Hvilke overvejelser havde i omkring hvor jeres lille ny, skulle sove?

og hvad valgte i?

Hos jer i sengen, vuggen ved sengen eller tremmeseng fra start?

Og fra hvornår kom den lille i tremmeseng/på eget værelse?

Glæder mig til at se jeres svar

De første nætter forsøgte vi i liften i tremmesengen, som stod ved siden af vores seng. Men da det var en stor dreng med et stort ammebehov om natten, blev det alt for besværligt. Det var simpelthen nemmest bare at kunne give ham et bryst i munden, og så kunne vi begge ligge os til at sove igen med det samme.

Så han har sovet i vores seng imellem os til han var lidt over 5mdr.. På dette tidspunkt kom der tænder, og derefter sagde han selv fra mht. amning... Så kom han i egen tremmeseng på eget værelse, og det er gået rigtig fint fra første dag.. Han vågner normalt 1 gang om natten for at få en flaske..

Anmeld

28. maj 2010

Corn

Jeg har ikke stemt, da det kommer an på baby.

Men med de store stod tremmesengen med liften i, ved siden af min seng, men da begge drenge var natte-spisere, så skulle jeg op 6-8 gange om natten for at amme, og det kørte mig flad for energi, så det endte som regel med, at efter 1-3 amninger, så koblede jeg bebs på brystet og så sov jeg videre med ham i sengen, og jeg fik sovet ud, og han kunne bare spise når han var sulten

Så medmindre jeg får et natte-sove barn denne gang, så bliver det nok samme procedure...

Majken 35+0

Anmeld

28. maj 2010

Thildesmor

LN_ mor skriver:

Nu har jeg siddet og læstbogen "Fantastiske forældre" omkring bl.a. vigtigheden af hud-til-hud kontakt og om vuggedød.

Vi havde sådan set tænkt at vores søn skulle ligge i vuggen ved siden af vores seng, så jeg kunne ligge en hånd ned til ham, når han blev utryg.. Men ifølge bogen gør hud-til-hud kontakt / at babyen sover i samme seng som forældre chancen for vuggedød mindre, og at den llle ikke vil få alvorlige sygdomme det første halve år af hans liv...

Men igen...80% af vuggedød i forældresengene er pga. dynen kommer over hovedet på den lille.. suk.. syntes det er svært og er kommet lidt i tvivl om hvad der ville passe bedst til os..

Så lad mig høre:

Hvilke overvejelser havde i omkring hvor jeres lille ny, skulle sove?

og hvad valgte i?

Hos jer i sengen, vuggen ved sengen eller tremmeseng fra start?

Og fra hvornår kom den lille i tremmeseng/på eget værelse?

Glæder mig til at se jeres svar

Jeg har Thilde som er 3 uger, jeg havde købt en leander vugge til hende, men jeg kunne simpelthen ikke ligge hende fra mig deri, så indtil for 2 dage siden sov hun imellem os. indtil jeg kom i tanke om at den ene side på hendes tremmeseng kunne tages af, og bunden kunne løftes.. Så nu sover hun ved siden af mig, hendes seng er skubbet helt ind til vores, og stoppet godt ud med puder så den ikke er for stor til hende, og den er plan med vores seng, det er en perfekt løsning for os. og leander vuggen er sat til salg

Anmeld

28. maj 2010

Tulle28

MariaJ skriver:

Jeg har stemt hos os, men i virkeligheden er det lidt både og. Vi har en "bedside crib" der sidder fast på min side af sengen, og vi forsøger at starte natten med at hun ligger i den. Det har dog aldrig varet mere end en time eller to og resten af natten ligger hun sammen med os. Altid med sin egen dyne, og vi rydder lidt plads omkring hende netop så hun ikke kan komme under vores dyne eller puder. De råd jeg har hørt angående vuggedød er at så længe forældrene ikke ryger, barnet ligger på ryggen og med sin egen dyne er der ikke nogen risiko forbundet med at sove sammen med forældrene (og måske tværtimod).

Jeg synes det fungerer fint for os. Johanna er lidt af en tryghedsnarkoman og vil ikke ret gerne sove uden at ligge tæt op ad os eller mindst have en hånd at holde i, så det er meget nemmere at få hende til at sove sammen med os. Det betyder også at jeg knapt vågner, når jeg ammer hende om natten, så mit indtryk er at vi alle får mere og bedre søvn på den her måde.

Fuldstændigt det samme hos os!!

Anmeld

28. maj 2010

Mor til L&S

Jeg har stemt hos os

Liva sov den 1 mdr i sengen ved os, og derefter kom hun over i hendes lift som står i tremmesengen lige ved siden af vores seng.. Dette skyldes at hun er begyndt at sove igennem allerede efter 1 mdr. Hun er nu 2 mdr gammel

Anmeld

28. maj 2010

Unalisa

Min søn sov hos os i det først par mdr... nok til 2 ´mdr jeg kunne slet ikke have han lå et andet sted... men da han var helt lille lå han i liften, og når han skulle ammes tog jeg ham ud... Han skal slet ikke have sit eget værelse endnu.. det kan jeg slet ikke klare tanken om

Anmeld

28. maj 2010

Svenne

Jeg havde det præcis som mange af jer inden min søn kom til verden - "Han skal hvertfald ikke ligge mellem os i sengen!"
Men men men, nu er han kommet til verden. Starter hver aften med at ligge i liften ved siden af sengen - men efter han har spist første gang (kl. ca. 2) kommer han over i sengen mellem os - ellers vil han ikke sove igen!
Sundhedsplejersken siger, man ikke kan forkæle sådan en lille baby, så det kan ikke blive en dårlig vane endnu!

Anmeld

28. maj 2010

Diana...

Lucas startet med at sove i liften men det holde kun et par dage for så fandt jeg jo ud af hvor meget nemmere det var at havde ham sovende hos mig så jeg bare kunne amme "sovende"/liggende det var jo helt fantastisk så han sov hos mig til han var 3 måneder der så røg han i egen seng og da han så var 4 måneder røg han på eget værelse da mig og Lucas vækket hinanden om natten. Men han sover selvfølgelig hos os når han er syg. Men ellers gider han ikke sove hos os. 

Nu vi flyttet over i vores hus og der vi ikke færdige med første salen så vi har ikke noget soveværelse men en sovesofa i stuen og den er ikke bred nok til at jeg tør lade vore baby ligge der så vi køber en babybay til den næste så det jo stadig næsten som at ligge sammen med os og jeg kan stadig amme liggende osv. 

Knus Diana 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.