Hvor skal baby sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor skal/har jeres lille sove(t) i starten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.235 visninger
38 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Trolde_mor

Nu har jeg siddet og læstbogen "Fantastiske forældre" omkring bl.a. vigtigheden af hud-til-hud kontakt og om vuggedød.

Vi havde sådan set tænkt at vores søn skulle ligge i vuggen ved siden af vores seng, så jeg kunne ligge en hånd ned til ham, når han blev utryg.. Men ifølge bogen gør hud-til-hud kontakt / at babyen sover i samme seng som forældre chancen for vuggedød mindre, og at den llle ikke vil få alvorlige sygdomme det første halve år af hans liv...

Men igen...80% af vuggedød i forældresengene er pga. dynen kommer over hovedet på den lille.. suk.. syntes det er svært og er kommet lidt i tvivl om hvad der ville passe bedst til os..

Så lad mig høre:

Hvilke overvejelser havde i omkring hvor jeres lille ny, skulle sove?

og hvad valgte i?

Hos jer i sengen, vuggen ved sengen eller tremmeseng fra start?

Og fra hvornår kom den lille i tremmeseng/på eget værelse?

Glæder mig til at se jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Lullaby

Vi havde en babybay så babyen sov sammen med os men alligevel ikke. Det gjorde også at jeg var mere tryg ved at kunne vende mig om natten osv

Anmeld

26. maj 2010

XXSS

Vi brugte vuggen og det var helt fantastisk. Jeg brød mig overhovedet ikke om at hun skulle ligge i sengen sammen med os - vi vågnede paniske om natten og troede at vi lå på hende (og sådan nogle tanker). Det var dejligt at vuggen stod lige ved siden af og hun lå der og sov lige så fint! Da hun blev 3 måneder kom hun på eget værelse i tremmeseng og det har også bare fungeret rigtig godt.

Jeg ville være mere nervøs for en sovende baby i sengen end i vuggen.

Anmeld

26. maj 2010

L.J.L

Lauritz har sovet alene helt fra fødslen, han har aldrig ligget og sovet imellem mor og far, og kunne heller aldrig finde på at begynde med det. Selvfølgelig hvis han bliver syg når han er større skal han have lov, men eller ikke. Synes ikke der er nogen grund til at give ham en vane så vi så får bøvl med at vende ham af med det senere, og han har altid ligget fint i sin egen seng Desuden ville jeg heller ikke kunne sove hvis han lå imellem os af skræk for at vi skulle mase ham!

Anmeld

26. maj 2010

Ina33

Jeg har stemt i vugge.

Jeg sover dårligt hvis jeg ligger for tæt med andre, også selvom det er mine børn.  Derfor valgte jeg at min datter (9 år) skulle sove i vugge lige ved siden af vores seng. Selvfølgelig har hun enkelte gange sovet i vores seng.

Min søn (4 år) sov i sin lift i min seng (jeg var alene), han sov enormt dårligt, så det var dejligt at have ham så tæt på uden at skulle være bange for at trille ovenpå ham.

Anmeld

26. maj 2010

Valle81

Hejsa:0)

her har børnene ligget i lilften i sengen de første uger og så over i vuggen og så ind på værelset i vuggen og så i tremmeseng.

Anton er kun 9 uger men sover på eget værelse - han sover igennem om natten og for ikke at vække hinanden var han nødt til at komme ud af soveværelset:0)

Anmeld

26. maj 2010

hc=k

Min søn sov i vugge ved siden af sengen de første 3 uger, men ingen af os fik sovet på grund af larm ( vi larmer når vi sover ). Så kom han på eget værelse i sin tremmeseng, men han lå i liften.

Jeg ville aldrig drømme om at ligge i sammen seng som min dreng, jeg ville være rigtig bange for at han ville blive mast eller få det for varmt.

Anmeld

26. maj 2010

sarahb

vores søn har heller ikke ligget ved os, jo i liften i siden af sengen. kunne slet ikke have han lå i sengen ved os, og risikoen for at smække en arm i hoved på ham, dynen og varme osv.Da han var omkring 1 mdr kom han i vuggen. Da han var 3-4 mdr kom han i tremmesengen på sit eget værelse

Tror det med vuggedød er lidt en skrøne. For de ting man kan gøre for at mindske chancerne er: Ikke en blød madras og det er forældrenes jo mere eller mindre(slid) og ikke for varmt, men krops varme varmer helt vildt. Og hvis bare den ene af forældrene er rygere øger det chancen for vuggedød for et barn at ligge ved siden af. Og hvis der bliver røget i hjemmet osv.

Anmeld

26. maj 2010

2721

Vi har valgt vugge, da vi ikke ønsker han skal vænnes til at ligge i vores seng og jeg ville også være panisk angst for at komme til at ligge på ham eller noget. Grunden til vi har valgt vugge er at vi ikke har så meget plads i soveværelset. Men han kommer ikke til at ligge mere end 10 cm fra mig af så jeg kan altid ligge en hånd ned til ham hvis det er.

Men tror bare man skal mærke efter hos sig selv hvad man er mest tryg ved

Anmeld

26. maj 2010

misslea

jeg har svaret tremmeseng!!!

Altså... vores lille pige er ikke kommet til verden endnu, men vi har tænkt os, at hun skal sove i sin tremmeseng i liften den første tid...!! Sengen skal stå ved siden af vores seng...!!!

Har det heller ikke godt ved tanken om at hun skal ligge ved siden af os i sengen...!! Jeg ligger selv meget uroligt, og ville være skrækslagen for at komme til at mase hende i søvne... puha!!! Så håber det vil fungere med liften i tremmesengen

mvh. fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.