LN_ mor skriver:
Nu har jeg siddet og læstbogen "Fantastiske forældre" omkring bl.a. vigtigheden af hud-til-hud kontakt og om vuggedød.
Vi havde sådan set tænkt at vores søn skulle ligge i vuggen ved siden af vores seng, så jeg kunne ligge en hånd ned til ham, når han blev utryg.. Men ifølge bogen gør hud-til-hud kontakt / at babyen sover i samme seng som forældre chancen for vuggedød mindre, og at den llle ikke vil få alvorlige sygdomme det første halve år af hans liv...
Men igen...80% af vuggedød i forældresengene er pga. dynen kommer over hovedet på den lille.. suk.. syntes det er svært og er kommet lidt i tvivl om hvad der ville passe bedst til os..
Så lad mig høre:
Hvilke overvejelser havde i omkring hvor jeres lille ny, skulle sove?
og hvad valgte i?
Hos jer i sengen, vuggen ved sengen eller tremmeseng fra start?
Og fra hvornår kom den lille i tremmeseng/på eget værelse?
Glæder mig til at se jeres svar 
hej smukke!
Laura sover i liften ved siden af sengen (i min side)... Vi regner med at rykke hende ind på sit eget værelse i tremmesengen efter dåben om 1½ uge, men det kommer helt an på hvordan hun har det med sit spring, til den tid
Vi tør ikke have hende i sengen af frygt for at hun pludselig ligger dumt og bliver kvalt, eller at vi, mod al forventning, skulle komme til at rulle over hende. Jeg hørte en historie så sent som i dag om et par der havde deres lille datter i sengen netop pga. den bog, og en morgen da de vågnede var deres lille bebs død 

De mente ikke de var vuggedød, men jeg tør godt nok ikke have Laura liggende i en seng der er alt for stor til hende 
Tror det er meget smag og behag, søde! Og jeg tror på at man skal lytte til sin mavefornemmelse og ikke læse alt for mange bøger og gode råd
Alle forældre kender deres barn bedst og måske løser det sig helt af sig selv hvor han skal sove hvis han f.eks. ikke VIL sove i sengen hos Jer!?
I skal nok finde ud af det!!