Utraditionelle forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
ct skriver:

Nej, jeg synes, jeg har skimtet, at I på mange punkter har nogle anderledes værdier end så mange andre, og det tager jeg hatten af for

Det kræver lidt arbejde, men det er altid bedst, hvsi man finder det der fungerer bedst for en selv Hvad det så end er ... Det er bedst for hele familien, er jeg sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Svei

Jeg tror det er forvirrende og barnet vil når det bliver større hurtigt ønske at mor og far var sammen og boede sammen.

Endvidere så skal man huske at man ikke reelt er enlig og derfor ikke skal eller kan modtage tilskud.

Anmeld

26. maj 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Jeg tror det er forvirrende og barnet vil når det bliver større hurtigt ønske at mor og far var sammen og boede sammen.

Endvidere så skal man huske at man ikke reelt er enlig og derfor ikke skal eller kan modtage tilskud.

Hvad er det der gør, at du tror, det er forvirrende?  

Og jo, man må gerne stå som enlig i en sådan situation. Alle andre dage står jeg jo selv med udgifterne, og han betaler for eksempel ikke husleje eller madudgifter hos mig. 

Det er vist noget med, at faren godt må være der et par gange om ugen, men at han ikke må have sine ting(tandbørste, tøj osv.) fast hos os. 

Det skal lige siges, at det ikke er for at nasse på samfundet, at jeg overvejer denne livsstil, men fordi vi har prøvet at bo sammen, og det ikke fungerer for os på den måde. (Og desuden ville jeg intet få ud af det, da vi jo netop ikke har fælles økonomi og -eje)

Anmeld

26. maj 2010

N&J

Jeg tror der er flere og flere der vælger at leve sammen på den måde og hvis det fungere så syntes jeg det er fint, men jeg personligt ville savne at have en ved mig i hverdagen, så man kan hjælpes ad med de daglige opgaver og hygge med om aftenen og putte sammen om natten, men jeg er også vokset op med en mor og far der stadig er sammen og tros problemer har et dejligt forhold i dag.. og kunne ikke forestille mig at have undværet den ene i hverdagen, mens andre har vænnet sig til at deres far rejser i flere mån. af gangen, har flere venner der er opvokset med dette og hvis det har været sådan fra starten har det ikke været et problem for dem, men de hvor det er sket når de er ældre, en ændring i arbejdet, som gør at far pludselig er hjemmefra flere uger af gangen, ja så har de følt sig svigtet.. 

Anmeld

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

ct skriver:

Nå, jeg har en lille debat med min mor omkring utraditionelle forhold;

Tager barnet skade af, at barnet bor alene med moderen og at faderen så kommer på besøg nogle gange om ugen med eventuelle overnatninger?

Min mors holdning er nok, at enten bor man sammen, ellers er man slet ikke sammen.

Hvad tror I? - Hvis mor og far har det bedst på den måde, vil det så være forvirrende for barnet eller vil han/hun opfatte det som værende normalt?

Knus, Camilla

jeg synes det er bedre sådan end at børnene/barnet slet ikke ser faderen! det er da fedt at vise, at mor og far stadig kan ses!

Anmeld

26. maj 2010

Svei

ct skriver:

Hvad er det der gør, at du tror, det er forvirrende?  

Og jo, man må gerne stå som enlig i en sådan situation. Alle andre dage står jeg jo selv med udgifterne, og han betaler for eksempel ikke husleje eller madudgifter hos mig. 

Det er vist noget med, at faren godt må være der et par gange om ugen, men at han ikke må have sine ting(tandbørste, tøj osv.) fast hos os. 

Det skal lige siges, at det ikke er for at nasse på samfundet, at jeg overvejer denne livsstil, men fordi vi har prøvet at bo sammen, og det ikke fungerer for os på den måde. (Og desuden ville jeg intet få ud af det, da vi jo netop ikke har fælles økonomi og -eje)

Fordi det hverken er enten eller...de har ikke mor og far sammen, eller jo, nogle gange, men heller ikke tid med far som hvis ikke i var sammen...men fordi det forvirrer eller ikke er det optimale, så kan det jo være det eneste der fungerer for jer og derfor være det optimale lige i jeres situation.

Min erfaring er bare det er super forvirrende og et knokkel for den der har børnene boende og super nemt for den der bare kan komme og gå og intet ansvar har...endvidere vil den person også nemt føle at denne ikke er en del af barnets liv, men mere en sekundær person.

Anmeld

26. maj 2010

Pia.

ct skriver:

Nå, jeg har en lille debat med min mor omkring utraditionelle forhold;

Tager barnet skade af, at barnet bor alene med moderen og at faderen så kommer på besøg nogle gange om ugen med eventuelle overnatninger?

Min mors holdning er nok, at enten bor man sammen, ellers er man slet ikke sammen.

Hvad tror I? - Hvis mor og far har det bedst på den måde, vil det så være forvirrende for barnet eller vil han/hun opfatte det som værende normalt?

Knus, Camilla

Jamen her lever vi lidt på den måde...

Kort fortalt....

Min mand og jeg gik fra hinanden foråret 2009 der flyttede han til Køge og jeg blev i starten i vores fælles hus.

Da han var sammen med børnene i starten kom han altid ned til os, her var alle vennerne og skolen/børnehaven m.m. Så flyttede jeg også fra huset med børnene og tæt på deres far og der blev det en fast løsning at børnene boede hos mig og at de var hos deres far hver anden weekend og om onsdagen... Det gik fint, men tit ringede jeg over til ham og spurgte om han ville spise med og omvendt, så det faldt meget naturligt for os alle 5 at vi sås en del... Og sådan køre det faktisk den dag i dag, vi bor dog ikke så tæt mere og vi holder stadig fast på hver anden weekend hos deres far for den tid nyder han og de alene... men jeg har tit været med nede på landet hos ham og blevet og sovet og det elsker ungerne vi gør sådan.. så ind imellem spiser vi sammen og ind imellem sover vi sammen.

Vi rejser på ferie sammen her i sommerferien og vi nyder hinandens selskab, så for os kunne det ikke være anderledes og vores børn trives ved det.. og det er i bund og grund det vigtigste...

Knus Pia

Anmeld

26. maj 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Jeg er da 100 % enlig... jeg betaler alting selv... Så selvom Jim spiser her betaler jeg jo selv alle mine regninger og kost...

Min mor spiser her jo også ind imellem og det meddeler jeg da ikke kommunen...

så det kan jeg ikke helt se nogen mening i... hvad med dem der får kærester for en periode - ringer de til kommunen og siger de ikke skal have tilskud i den periode.. ?

Knus Pia.

Anmeld

26. maj 2010

Svei

Pia. skriver:

Jeg er da 100 % enlig... jeg betaler alting selv... Så selvom Jim spiser her betaler jeg jo selv alle mine regninger og kost...

Min mor spiser her jo også ind imellem og det meddeler jeg da ikke kommunen...

så det kan jeg ikke helt se nogen mening i... hvad med dem der får kærester for en periode - ringer de til kommunen og siger de ikke skal have tilskud i den periode.. ?

Knus Pia.

Nu har jeg ikke lavet reglerne, men jeg fik en advarsel fordi Rasmus sov her hveranden hver weekend. Så det var som bare en kærlig advarsel...ro på mulle..

Anmeld

26. maj 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Nu har jeg ikke lavet reglerne, men jeg fik en advarsel fordi Rasmus sov her hveranden hver weekend. Så det var som bare en kærlig advarsel...ro på mulle..

Siger jo ikk det ikke var en kærlig advarsel Tulle !!! Men at jeg ikke kan se noget problem i det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.