Utraditionelle forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes da det er en helt fin idé, hvsi det er sådan man har det bedst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

CamillaT89

lotchen skriver:

Helt enig

Tror også det handler meget om at hvis forældrene er afklarede med den ordning og har det bedst med det, så vil den ro også smitte af på barnet og opfatte det som naturligt at sådan er det i vores familie.

Der er jo altså også nogen, der arbejder 'ude' fx mandag-torsdag og så er hjemme i weekenden, det er der meget af i min kærestes fag. de er i hvert fald lige så meget 'normale' familier som alle andre...

Ja, det er vel egentlig også ved at være en norm efterhånden med de arbejdsdage for manden - det synes jeg faktisk tit, man støder på, når man hører om andre folks hverdag

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Sådan er det faktisk hjemme hos os lige for tiden. Far er på besøg 2-3 gange om ugen og overnatter nogle gange. Det fungerer fint for os og Laura, men hun er så også kun 7 mdr

K.h. Linda

Anmeld

25. maj 2010

CamillaT89

Soap skriver:

Jamen hvad er normalt ? 

Normalt er vel et begreb i dag hvor 8 ud af 10 familier er sammenbragte 

Jeg har været alene med min store knægt hvor faderen ikke viste interesse og derfor måtte bruge andre mandlige forbilleder, det er vel mere normalen i dag end unormalen 

Ja, tiderne skifter jo hele tiden. Nu tænker jeg på normen som det, mine forældre jo er vokset op med, og den såkaldte kernefamilie

Nu ved jeg ikke, hvordan statistikkerne ser ud i dag med familierne, for det er da selvfølgelig rigtigt, at der er utroligt mange skilsmissebørn, børn hvis far arbejder ude og er væk længe ad gangen osv. Det kunne egentlig være meget interessant at se, hvordan tallene ser ud nu

Anmeld

25. maj 2010

CamillaT89

E.T skriver:

Jeg har et nært familiemedlem der lever sådan med to børn ( 8 og 4 år) De klarer sig fint, selvfølgelig påvirker det børnene lidt, men tror ikke det er værre end skilsmissebørn

Men ja så længe I er glade påvirker det også jeres barn i den rigtige retning

Ja, det kunne jeg da også forestille mig.

Nu tænker jeg også med skilsmissebørn; Der er så mange af dem, der går fra hinanden, der bebrejder den anden part - Det må da næsten også påvirke barnet mere end dét at leve på den her måde

Anmeld

25. maj 2010

Ina33

ct skriver:

Nå, jeg har en lille debat med min mor omkring utraditionelle forhold;

Tager barnet skade af, at barnet bor alene med moderen og at faderen så kommer på besøg nogle gange om ugen med eventuelle overnatninger?

Min mors holdning er nok, at enten bor man sammen, ellers er man slet ikke sammen.

Hvad tror I? - Hvis mor og far har det bedst på den måde, vil det så være forvirrende for barnet eller vil han/hun opfatte det som værende normalt?

Knus, Camilla

Hej Camilla

Nu svarer jeg uden at have læst de andre indlæg...

Vi lever præcis som du beskriver. Vi bor ikke sammen, og har stort set ikke gjort det siden vores søn var 2 uger.

Min søns far kommer hos os 2-3 dage om ugen (helst i weekenderne), jeg er aldrig hos ham, men min søn overnatter alene hos sin far ca. 1 gang hver anden weekend.

Denne løsning fungerer rigtig godt for os. Min søns far har rigtig svært ved at rumme børn for længe af gangen, så vi er glade for at vi har fundet en måde hvor på vi alle trives.

Anmeld

25. maj 2010

CamillaT89

Zafir skriver:

Jeg syntes da det er en helt fin idé, hvsi det er sådan man har det bedst

Ja, det MÅ være løsningen

Anmeld

25. maj 2010

CamillaT89

Baagøe skriver:

Sådan er det faktisk hjemme hos os lige for tiden. Far er på besøg 2-3 gange om ugen og overnatter nogle gange. Det fungerer fint for os og Laura, men hun er så også kun 7 mdr

K.h. Linda

Dejligt at høre, at det fungerer for andre Og selv om hun ikke er ældre, ville I da sikkert kunne mærke på hende, hvis hun ikke var tilfreds med tingene

Anmeld

25. maj 2010

Ina33

Loppe skriver:

Hej Camilla

Nu svarer jeg uden at have læst de andre indlæg...

Vi lever præcis som du beskriver. Vi bor ikke sammen, og har stort set ikke gjort det siden vores søn var 2 uger.

Min søns far kommer hos os 2-3 dage om ugen (helst i weekenderne), jeg er aldrig hos ham, men min søn overnatter alene hos sin far ca. 1 gang hver anden weekend.

Denne løsning fungerer rigtig godt for os. Min søns far har rigtig svært ved at rumme børn for længe af gangen, så vi er glade for at vi har fundet en måde hvor på vi alle trives.

Rettelse:

Min søn har en overnatning hos sin far ca. en gang hver anden MÅNED, og altså IKKE én gang hver anden weekend.

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det eneste er, hvis man en dag får forskellige opfattelser af, hvad man vil i et parforhold. mine forældre var faktisk kærester et par år efter de gik fra hinanden eller altså flyttede fra hinanden. Jeg følte mig som verdens heldigste skilsmissebarn, fordi mine forældre stadig hang ud og sov sammen indimellem osv. Men altså - min far havde brug for noget mere og sagde en dag stop. Så blev det bare  mega træls, som for de fleste andre skilsmissebørn.

Så man skal være helt enige om, det er det man har lyst til og ønsker begge to og som i alle andre forhold snakke om det hele tiden,f ora t det forbliver godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.