Søvn under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Ansemusen

dorthemus skriver:

Det spørger jeg om...men gør det ikke ondt??? Og kan hun gøre det allerede idag??

Hindeløsning kan de lave hvis man har åbnet sig lidt selv. Og det er noget som virker i ca. halvdelen af forsøgene. Så det kan også bare resultere i et døgn med smertefulde plukkeveer og deraf manglende søvn og energi, hvis fødslen så tilfældigvis skulle starte af sig selv umiddelbart derefter. Jeg havde dog nok selv sagt ja, hvis hun kunne, da jeg var/er mega desperat!!!

God tur til jordemor søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Trolde_mor

Ansemusen skriver:

Jeg har altid haft et enormt søvnbehov, så jeg har sovet virkelig længe. I starten kunne jeg sagtens sove til 134-14 stykker indimellem og stadig til 11-12 nu. Så det bliver en brat opvågning når lille fisen kommer. Tilgengæld har jeg ikke sovet til middag særlig ofte, hvilket jeg håber på at kunne i stedet, når han kommer. Uanset hvad så er det jo en tilvænningssag, så Mor her tager en kold tyrker - STARTING FROM TOMORROW!!! Skal sættes igang imorgen, så har nydt min sidste lange søvn i nat - slut prut med det de næste par år *griner*

Ihh hvor spændende med imorgen

Hvor bliver det dejligt at han kommer ud til jer Glæder mig meget til at høre FB og se skønne billeder af jeres lille fis

Her var det også starten der var værst, men syntes nu at det så småt er vendt tilbage

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

Tusind tak for jeres svar

Jamen så lyder det til jeg roligt kan snuppe en lur her om lidt

Men ja, de første tre måneder var slemme og der kunne jeg nemlig også godt sove længe til over middag.. Har haft næsten 10 uger hvor jeg så har været nogenlunde frisk, og nu er trætheden bare vendt stærkt tilbage her i uge 22... Øv øv...

Men det er jo en del af graviditeten, og nyder den nu i fulde drag på trods af de små bivirkninger

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

Caroline86 skriver:

Det er faktisk ikke så slemt for Daniels og mit indbyrdes forhold, men det er ekstremt hårdt for ham i forhold til Laura at han ikke er "god nok" Kan mærke han bliver ked af ikke at kunne trøste hende, og det er da også bare vildt frustrerende at hun går fra at sidde hos mig og storgrine til at vræle løs hos ham fordi jeg skal tisse

Jamen hun er allerede nået til 19-ugers springet selvom hun kun er 3 mdr og én uge... Men hun har jo hele tiden været tidligere på springene, så sp mener det fortsætter sådan... hmm! Håber bare ikke hun er morsyg på den måde til dåben

Er der ikke noget at sige til Må da virkelig heller ikke være sjovt, når man inderligt prøver at være en god far, og så er det kun mor der er god nok.

Hold da op, ja, så er hun hurtigt.

Nej kan jeg da godt forstå du ikke håber - men når nu hun er så hurtig, mon ikke hun så er ovre det når i når til barnedåben?

Men fandt lige det her, hvor der står første fase kan være op til 6 uger..

4. spring: Færdigheder sammenkædes

Nu er barnet cirka 19 uger gammelt. Første fase i springet, hvor barnet er mere pylret, begynder fra nu af at vare i længere tid. Ved fjerde spring kan første fase være af helt op til seks ugers varighed. Ved dette udviklingsspring begynder barnet at kunne sammensætte sine færdigheder til en større sammenhængende aktivitet. Ved tredje spring kunne barnet blot gribe legetøjet. Nu kan det få øje på legetøjet, række ud efter det, gribe det, ryste det og putte det i munden. Barnet begynder også at sætte lydene sammen, og det behøver ikke at være ren indbildning fra forældrenes side, hvis de synes, at de hører et \'mor\' eller \'far\' imellem lydene. Barnet forsøger nu at vende sig fra ryg til mave eller omvendt, og det prøver eventuelt at kravle. Det vil nu kunne genkende en ting, fx et kært stykke legetøj eller mor, selvom det kun kan se en lille del af den eller hende.

Hvordan kan du hjælpe?
Lege som \'borte tit-tit\' falder nu i god jord. Det er stadigvæk ubegribeligt for barnet, at ting eller personer fortsat eksisterer, selvom man ikke lige kan se dem. Dit barn vil nok også ynde at kigge på sit spejlbillede alene eller sammen med mor eller far. Du kan også begynde at kigge i billedbøger med barnet og fortælle om det, I ser på siderne. Tal i det hele taget meget med dit barn. Fortæl om det barnet ser og oplever, men brug enkle sætninger som: \'Far kommer\' eller \'Hør; det ringer på døren\'. Sanglege, rim og remser er også tit en stor fornøjelse for det lille barn.

Ved i har bogen med tigerspring, men ville alligevel lige dele

Anmeld

25. maj 2010

Ansemusen

LN_ mor skriver:

Ihh hvor spændende med imorgen

Hvor bliver det dejligt at han kommer ud til jer Glæder mig meget til at høre FB og se skønne billeder af jeres lille fis

Her var det også starten der var værst, men syntes nu at det så småt er vendt tilbage

Tak  Ja har min lille prut senest fredag eller lørdag vil jeg da tro! Regner ikke med at de lader mig gå mere end 3 døgn under en igangsættelse. Men ved det faktisk ikke!

Jeg har været træt HELE vejen igennem, værst start og slut. I starten skyldtes det nok min ekstreme kvalme, som var der hver dag. Jeg følte jeg kunne sove kl. 19, selvom jeg havde sovet til kl. 14. Var helt vildt zombieagtig hele tiden.

Du skal ikke have dårlig samvittighed fordi du har et ekstra behov for hvile! Har selv dårlig samvittighed nu, hvis kæresten styrter rundt og gør rent, vasker tøj osv. og jeg har måtte sætte mig, fordi jeg ikke kunne hjælpe til mere. Men han er helt okay med det, og det ER jo også i orden, når man er så overbelastet og bare ikke har energien til det man havde tidligere!

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

lion skriver:

Hej.

Jeg ved ikk hvor langt du er henne, men det er ikk for at skræmme dig. Men der er nogen der er træt hele 9 mdr.

Med Cassandra var jeg det i 1 og 3 trimester, med Julius synes jeg det var hele tiden, men der havde jeg også godt ondt

Er 21 + 6 idag..

Vil sige at det ikke er så slemt nu som i starten, har lige haft en træt-pause i næsten 10 uger, men syntes det er kommet igen med et brag.

Kunne godt lyde til at jeg så er en af dem der er træt i alle 9 mdr.

Men hey, kunne være værre hvis det nu var opkast, eller hvis min bækkeløsning blev værre - så skal vist ikke brokke mig

Tak for dit svar

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
LN_ mor skriver:

Er der ikke noget at sige til Må da virkelig heller ikke være sjovt, når man inderligt prøver at være en god far, og så er det kun mor der er god nok.

Hold da op, ja, så er hun hurtigt.

Nej kan jeg da godt forstå du ikke håber - men når nu hun er så hurtig, mon ikke hun så er ovre det når i når til barnedåben?

Men fandt lige det her, hvor der står første fase kan være op til 6 uger..

4. spring: Færdigheder sammenkædes

Nu er barnet cirka 19 uger gammelt. Første fase i springet, hvor barnet er mere pylret, begynder fra nu af at vare i længere tid. Ved fjerde spring kan første fase være af helt op til seks ugers varighed. Ved dette udviklingsspring begynder barnet at kunne sammensætte sine færdigheder til en større sammenhængende aktivitet. Ved tredje spring kunne barnet blot gribe legetøjet. Nu kan det få øje på legetøjet, række ud efter det, gribe det, ryste det og putte det i munden. Barnet begynder også at sætte lydene sammen, og det behøver ikke at være ren indbildning fra forældrenes side, hvis de synes, at de hører et \'mor\' eller \'far\' imellem lydene. Barnet forsøger nu at vende sig fra ryg til mave eller omvendt, og det prøver eventuelt at kravle. Det vil nu kunne genkende en ting, fx et kært stykke legetøj eller mor, selvom det kun kan se en lille del af den eller hende.

Hvordan kan du hjælpe?
Lege som \'borte tit-tit\' falder nu i god jord. Det er stadigvæk ubegribeligt for barnet, at ting eller personer fortsat eksisterer, selvom man ikke lige kan se dem. Dit barn vil nok også ynde at kigge på sit spejlbillede alene eller sammen med mor eller far. Du kan også begynde at kigge i billedbøger med barnet og fortælle om det, I ser på siderne. Tal i det hele taget meget med dit barn. Fortæl om det barnet ser og oplever, men brug enkle sætninger som: \'Far kommer\' eller \'Hør; det ringer på døren\'. Sanglege, rim og remser er også tit en stor fornøjelse for det lille barn.

Ved i har bogen med tigerspring, men ville alligevel lige dele

skræmmende

Jeg kunne have skrevet de der ting om Laura

Dåben er jo allerede om 1½ uge, så vi kan godt være uheldige at hun er mors baby den dag! Men så må vi bare tage det som det kommer og jeg må sørge for at spise når hun endelig tager en lur osv

Men vi forsøger at se på det gode ved springene, for vi kan jo tydeligt se udviklingen og hendes fremskridt F.eks. er hun (som der også står) blevet rigtig god til at tage fat i sit legetøj, kigge på det og proppe det i munden Det har været en god hjælp i de her dage med tand-bøvl

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

Ansemusen skriver:

Tak  Ja har min lille prut senest fredag eller lørdag vil jeg da tro! Regner ikke med at de lader mig gå mere end 3 døgn under en igangsættelse. Men ved det faktisk ikke!

Jeg har været træt HELE vejen igennem, værst start og slut. I starten skyldtes det nok min ekstreme kvalme, som var der hver dag. Jeg følte jeg kunne sove kl. 19, selvom jeg havde sovet til kl. 14. Var helt vildt zombieagtig hele tiden.

Du skal ikke have dårlig samvittighed fordi du har et ekstra behov for hvile! Har selv dårlig samvittighed nu, hvis kæresten styrter rundt og gør rent, vasker tøj osv. og jeg har måtte sætte mig, fordi jeg ikke kunne hjælpe til mere. Men han er helt okay med det, og det ER jo også i orden, når man er så overbelastet og bare ikke har energien til det man havde tidligere!

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/foedsel/igangs.asp

Ja, her står der også det kan tage flere dage.

Men krydser fingre for der ikke går for længe

Tja... får lidt dårlig samvittighed, skal til eksamen på mandag så vil gerne have læst en masse, og der skal jo vaskes tøj og gøres rent, nu hvor jeg har læserferie burde jeg jo nå en masse, men er bare SÅ træt...

Men ja, du er nok ret - burde jeg ikke have

Anmeld

25. maj 2010

Ansemusen

LN_ mor skriver:

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/foedsel/igangs.asp

Ja, her står der også det kan tage flere dage.

Men krydser fingre for der ikke går for længe

Tja... får lidt dårlig samvittighed, skal til eksamen på mandag så vil gerne have læst en masse, og der skal jo vaskes tøj og gøres rent, nu hvor jeg har læserferie burde jeg jo nå en masse, men er bare SÅ træt...

Men ja, du er nok ret - burde jeg ikke have

DROP rengøringen og koncentrer dig om læsning og afslapning! Man kan ikke forvente et totalt clean hjem af en gravid  Jeg har selv styrtet rundt med støvsuger og støvklud mange gange undervejs, fordi der kom gæster. Men det er jo totalt tosset og fuldstændig ligegyldigt! Folk kommer jo for at besøge mig og ikke for at se en skinnende rent hjem!

Anmeld

25. maj 2010

Trolde_mor

Caroline86 skriver:

skræmmende

Jeg kunne have skrevet de der ting om Laura

Dåben er jo allerede om 1½ uge, så vi kan godt være uheldige at hun er mors baby den dag! Men så må vi bare tage det som det kommer og jeg må sørge for at spise når hun endelig tager en lur osv

Men vi forsøger at se på det gode ved springene, for vi kan jo tydeligt se udviklingen og hendes fremskridt F.eks. er hun (som der også står) blevet rigtig god til at tage fat i sit legetøj, kigge på det og proppe det i munden Det har været en god hjælp i de her dage med tand-bøvl

Ja, det når hun nok ikke inden dåben. Men ja, mad og toiletbesøg når hun sover

Kunne forestille mig at i har købt de der man kan køle i køleskabet til hendes tænder (du er jo altid så forberedt ) - hjælper den ikke lidt?

Der er heller ikke andet for, det ville jo være meget værre hvis ikke hun tog springene.

Må også være rart for Daniel at han kan læse det er nor,alt, og at det ikke har noget med ham at gøre, men blot er en del af hendes udvikling..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.