Caroline86 skriver:
Det er faktisk ikke så slemt for Daniels og mit indbyrdes forhold, men det er ekstremt hårdt for ham i forhold til Laura at han ikke er "god nok"
Kan mærke han bliver ked af ikke at kunne trøste hende, og det er da også bare vildt frustrerende at hun går fra at sidde hos mig og storgrine til at vræle løs hos ham fordi jeg skal tisse 
Jamen hun er allerede nået til 19-ugers springet
selvom hun kun er 3 mdr og én uge... Men hun har jo hele tiden været tidligere på springene, så sp mener det fortsætter sådan... hmm! Håber bare ikke hun er morsyg på den måde til dåben 
Er der ikke noget at sige til
Må da virkelig heller ikke være sjovt, når man inderligt prøver at være en god far, og så er det kun mor der er god nok.
Hold da op, ja, så er hun hurtigt.
Nej kan jeg da godt forstå du ikke håber - men når nu hun er så hurtig, mon ikke hun så er ovre det når i når til barnedåben?
Men fandt lige det her, hvor der står første fase kan være op til 6 uger..
4. spring: Færdigheder sammenkædes
Nu er barnet cirka 19 uger gammelt. Første fase i springet, hvor barnet er mere pylret, begynder fra nu af at vare i længere tid. Ved fjerde spring kan første fase være af helt op til seks ugers varighed. Ved dette udviklingsspring begynder barnet at kunne sammensætte sine færdigheder til en større sammenhængende aktivitet. Ved tredje spring kunne barnet blot gribe legetøjet. Nu kan det få øje på legetøjet, række ud efter det, gribe det, ryste det og putte det i munden. Barnet begynder også at sætte lydene sammen, og det behøver ikke at være ren indbildning fra forældrenes side, hvis de synes, at de hører et \'mor\' eller \'far\' imellem lydene. Barnet forsøger nu at vende sig fra ryg til mave eller omvendt, og det prøver eventuelt at kravle. Det vil nu kunne genkende en ting, fx et kært stykke legetøj eller mor, selvom det kun kan se en lille del af den eller hende.
Hvordan kan du hjælpe?
Lege som \'borte tit-tit\' falder nu i god jord. Det er stadigvæk ubegribeligt for barnet, at ting eller personer fortsat eksisterer, selvom man ikke lige kan se dem. Dit barn vil nok også ynde at kigge på sit spejlbillede alene eller sammen med mor eller far. Du kan også begynde at kigge i billedbøger med barnet og fortælle om det, I ser på siderne. Tal i det hele taget meget med dit barn. Fortæl om det barnet ser og oplever, men brug enkle sætninger som: \'Far kommer\' eller \'Hør; det ringer på døren\'. Sanglege, rim og remser er også tit en stor fornøjelse for det lille barn.
Ved i har bogen med tigerspring, men ville alligevel lige dele