Er der regler for hvor sent man må larme udenfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

Svei

Stumpen skriver:

Gu er det træls at de larmer, så ungerne ikke kan sove, men hvor mange aftener er det lige det sker?? Jeg ville ikke brokke mig over det en enkel aften eller to, da jeg selv tror på at man selv larmer generende engang i mellem..

Det gør jeg så ikke, larmer altså... men nu ser jeg til klokken 21 og så går jeg over og spørger hvor længe de mon bliver ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Svei

dorthemus skriver:

Ja det er sgu´ lidt af en prøvelse med naboer tæt på...jeg bor i sådan et pensionistområde og verdens mest stille opgang så beder og håber til, at bebs ikke får kolik eller skriger så meget, at jeg får opgangen på nakken..det magter jeg bare ikke

Åh ja...det er lidt det omvendte...men mange gamle synes jo det er hyggeligt med børnestøj.

Jeg har en gammel gammel dame som nabo og i starten tyssede jeg på ungerne fordi jeg synes de larmer omme i haven og så gik der noget tid og jeg talte med hende og hun syntes det var så utroligt så stille mine børn altid var tænker hun måske ikke hører så godt... Ej, hun sagde det var rart at høre nogle børn...sødt faktisk.

Anmeld

23. maj 2010

heaven

dorthemus skriver:

Ja det er sgu´ lidt af en prøvelse med naboer tæt på...jeg bor i sådan et pensionistområde og verdens mest stille opgang så beder og håber til, at bebs ikke får kolik eller skriger så meget, at jeg får opgangen på nakken..det magter jeg bare ikke

åg gud ja, hvem sagde skræk-scenarie???

Jannie

Anmeld

23. maj 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

Det gør jeg så ikke, larmer altså... men nu ser jeg til klokken 21 og så går jeg over og spørger hvor længe de mon bliver ved.

Nej men det kunne jo være at dine drenge gør.... Men ja, det er blit min mening at når man bor inde i byen/i tæt bebygget område, så må man forvente lidt larm, selvom det er træls...

Anmeld

23. maj 2010

Ina33

Mathildesmor skriver:

Jeg ved ikke om der findes noget specifikke regler omkring, hvor sent man må larme udenfor, men jeg er personligt af den holdning, at sålænge naboen/genboen ikke larmer hver dag - eller hver uge, så kunne jeg ikke selv finde på at bede ham/hende om at dæmpe sig - heller ikke hvis der fandtes "larme tidspunkter". Jeg kan selv finde på at "larme" lidt sent ind imellem.

Sidste sommer havde vi gæster, og sad i vores carport en torsdag aften - vi hyggede/grinede, og kl. var omkring 23. Vores genboer sendte pludselig en sms om vi godt gad dæmpe os, eller sætte os indenfor!? Der må jeg sgu nok indrømme at jeg blev lidt harm.... Jeg kunne da aldrig drømme om at ringe til dem, og bede dem om at skrue ned for musikken en weekend, hvis de havde gæster - så længe det ikke sker hver weekend.

Nå, men det var igså bare lige et lille sidespring - sorry

Jeg har det helt ligesom dig...

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Jeg har jo vokset op i kbh og boet der i 23 år, minus de 10 mrd jeg boede i århus, men det var ABSOLUT heller ikke på landet

Så jeg ved godt, hvad jeg går glip af Men jeg har slået rod her - skal bæres ud engang om maaaaaaange år...

Jeg har jo kun boet i en almindelig provinsby som barn i et villa kvarter som det her...gamle 20'er villaer...hyggeligt med sjæl. Så boede jeg lige på landet i 5 år og jeg følte mig så isoleret, det var trist, for mig... men nu var det hele jo lidt trist, så det hjalp nok ikke på det..men altså, jeg vil kunne gå op og handle ind.. og ikke skulle køre mine børn til alt muligt hele tiden...var træt af alt skulle foregå med bil eller bus...nu kan drengene gå i skole..

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Stumpen skriver:

Nej men det kunne jo være at dine drenge gør.... Men ja, det er blit min mening at når man bor inde i byen/i tæt bebygget område, så må man forvente lidt larm, selvom det er træls...

Næ..ikke sent og jeg beder dem jo være stille... så nej, det gør vi ikke... jeg er nok lidt kedelig., holder ikke fester eller spiller højt musik...det vildeste er når jeg kører ud af min indkørsel...

Anmeld

23. maj 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

Åh ja...det er lidt det omvendte...men mange gamle synes jo det er hyggeligt med børnestøj.

Jeg har en gammel gammel dame som nabo og i starten tyssede jeg på ungerne fordi jeg synes de larmer omme i haven og så gik der noget tid og jeg talte med hende og hun syntes det var så utroligt så stille mine børn altid var tænker hun måske ikke hører så godt... Ej, hun sagde det var rart at høre nogle børn...sødt faktisk.

...men måske i lige i timevis eller midt om natten. Eller håber jeg de kan slukke for høreapparaterne

Anmeld

23. maj 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

Næ..ikke sent og jeg beder dem jo være stille... så nej, det gør vi ikke... jeg er nok lidt kedelig., holder ikke fester eller spiller højt musik...det vildeste er når jeg kører ud af min indkørsel...

Det kan jo også være om eftermiddagen de render rundt med larmende pistoler eller lign, som er lige så generende som det naboerne har gang i nu....

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Nå, jeg skal bare skrive herinde, så stopper de... de er stoppet nu og uden jeg på nogen måde gik derud.. dejligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.