Er der regler for hvor sent man må larme udenfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

Svei

dorthemus skriver:

Hvis du bor i en boligforening så er der nedskrevne husregler som alle skal følge...mener ikke det er lovligt at larme på helligdage.

Der hvor jeg bor må man fx ikke bruge boremaskine efter kl. 19.

Kan du ikke prøve at tale med dem? Ved godt at det er lettere sagt end gjort.

Jeg bor bare i sådan et villakvarter, så der er nok ikke lavet regler...vi har ikke sådan en forening.

Jo, jeg må prøve at gå ud, men synes virkelig det er svært...nu er ungerne rendt ud i haven i stedet, nu de ikke kunne sove, så nu kan de andre naboer da ikke høre at de larmer fordi genboen larmer mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

TbCp

Mathildesmor skriver:

Nej?! Det var sgu da godt nok sent..... Håber det var i en weekend?

Jo lige den gang var det en weekend, men synes stadig det er sent at larme med sådan noget. Det er desværre ikke den enste gang det er sket.
I det hele taget er de bare skide trælse

Anmeld

23. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg ved ikke om der findes noget specifikke regler omkring, hvor sent man må larme udenfor, men jeg er personligt af den holdning, at sålænge naboen/genboen ikke larmer hver dag - eller hver uge, så kunne jeg ikke selv finde på at bede ham/hende om at dæmpe sig - heller ikke hvis der fandtes "larme tidspunkter". Jeg kan selv finde på at "larme" lidt sent ind imellem.

Sidste sommer havde vi gæster, og sad i vores carport en torsdag aften - vi hyggede/grinede, og kl. var omkring 23. Vores genboer sendte pludselig en sms om vi godt gad dæmpe os, eller sætte os indenfor!? Der må jeg sgu nok indrømme at jeg blev lidt harm.... Jeg kunne da aldrig drømme om at ringe til dem, og bede dem om at skrue ned for musikken en weekend, hvis de havde gæster - så længe det ikke sker hver weekend.

Nå, men det var igså bare lige et lille sidespring - sorry

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Ja, ikke...

Mor til David skriver:

Måske er det også fint nok du ikke gør det - kan være han forstår hentydningen så!

Anmeld

23. maj 2010

heaven

altså, hvis jeg havde et barn der ikke kunne sove, og de ovenikøbet har været igang med at larme derovrefra i flere timer - ja, så var jeg nok gået derover, også selvom jeg ikke ligefrem "strålede overskud og glæde"..... afsted med dig

Anmeld

23. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

TbCp skriver:

Jo lige den gang var det en weekend, men synes stadig det er sent at larme med sådan noget. Det er desværre ikke den enste gang det er sket.
I det hele taget er de bare skide trælse

Kan godt forstå du synes de er trælse, hvis de ofte larmer! Det var noget andet hvis det kun lige var den ene aften, og de skulle have lavet et eller andet færdigt....

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Jeg ved ikke om der findes noget specifikke regler omkring, hvor sent man må larme udenfor, men jeg er personligt af den holdning, at sålænge naboen/genboen ikke larmer hver dag - eller hver uge, så kunne jeg ikke selv finde på at bede ham/hende om at dæmpe sig - heller ikke hvis der fandtes "larme tidspunkter". Jeg kan selv finde på at "larme" lidt sent ind imellem.

Sidste sommer havde vi gæster, og sad i vores carport en torsdag aften - vi hyggede/grinede, og kl. var omkring 23. Vores genboer sendte pludselig en sms om vi godt gad dæmpe os, eller sætte os indenfor!? Der må jeg sgu nok indrømme at jeg blev lidt harm.... Jeg kunne da aldrig drømme om at ringe til dem, og bede dem om at skrue ned for musikken en weekend, hvis de havde gæster - så længe det ikke sker hver weekend.

Nå, men det var igså bare lige et lille sidespring - sorry

Nej, man skal nok heller ikke begynde på noget hvis man selv larmer ind imellem... men det gør jeg så ikke, og jeg er bare vokset op med at man tager hensyn til andre mennesker når man bor tæt på dem, men ser ikke ud til min genbo lever efter den regel... og nu lød det som om jeg mente du ikke er det heller, det var ikke sådan...men altså, det er bare langt fra mig ikke at tage hensyn når man bor som vi gør her..

Anmeld

23. maj 2010

Stumpen

Gu er det træls at de larmer, så ungerne ikke kan sove, men hvor mange aftener er det lige det sker?? Jeg ville ikke brokke mig over det en enkel aften eller to, da jeg selv tror på at man selv larmer generende engang i mellem..

Anmeld

23. maj 2010

Svei

heaven skriver:

altså, hvis jeg havde et barn der ikke kunne sove, og de ovenikøbet har været igang med at larme derovrefra i flere timer - ja, så var jeg nok gået derover, også selvom jeg ikke ligefrem "strålede overskud og glæde"..... afsted med dig

Giver dem til 21 og så mander jeg mig op og går derover, måske med en træt dreng på armen...mon ikke det kan give lidt medlidenhed...

Anmeld

23. maj 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

Jeg bor bare i sådan et villakvarter, så der er nok ikke lavet regler...vi har ikke sådan en forening.

Jo, jeg må prøve at gå ud, men synes virkelig det er svært...nu er ungerne rendt ud i haven i stedet, nu de ikke kunne sove, så nu kan de andre naboer da ikke høre at de larmer fordi genboen larmer mere..

Ja det er sgu´ lidt af en prøvelse med naboer tæt på...jeg bor i sådan et pensionistområde og verdens mest stille opgang så beder og håber til, at bebs ikke får kolik eller skriger så meget, at jeg får opgangen på nakken..det magter jeg bare ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.