Solcreme - hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Silvermist1

Jeg bruger Matas Kids solcreme faktor 15 til mine børn. De er begge to ret mørke i huden, fordi at jeg er født i Korea.

Selv bruger jeg lidt forskellige mærker med en meget lav faktor. Jeg har en mørk hud, der ikke så let bliver solskoldet. I de sidste par dage har jeg bare brugt lidt af mine børns solcreme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Kvindemin

Baagøe skriver:

Ja, jeg har også spray, og så længe holdbarhedsdatoen ikke er overskredet på dem, må det vel være fint....

Det har jo i realiteten ikke noget med datoen, men hvor længe den har være åbnet.

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

Chritinap skriver:

Det har jo i realiteten ikke noget med datoen, men hvor længe den har være åbnet.

Ja, men der så nogle gange. Mindst holdbar til XX efter åbning... 

Anmeld

21. maj 2010

K&S

Jeg har ikke selv en lille bebse endnu, men jeg har altid brugt høj faktor, fordi jeg har meget lys hud, rødt hår og fregner  men er for et par år siden gået over til at bruge faktor 15 og så bare smøre lidt oftere i løbet af dagen - jeg har de sidste par år brugt solcreme fra Garnier, da jeg synes mange solcremer er alt for fede og har svært ved at "trænge" ind i huden, når det er smurt på...!

Men læste i Søndagsavisen (tror jeg nok) at nutiden børn kommer i D-vitamin underskud fordi vi (forældre) smører vores børn ind i enten for meget solcreme eller med for høj en faktor. 

Jeg har tidligere læst at faktor 15 er nok, både for børn og voksne og at en håndfuld (barnehåndfuld til barnekrop, voksenhåndfuld til voksenkrop) er nok til en hel krop (det ved jeg så ikke om jeg er enig i, fordi det kan være svært at få det til at række til AL den hud)

Det var bare lige mine tanker og erfaringer...!

Anmeld

21. maj 2010

Vidunderligeunger

jeg ville da hellere  få min d-vitamin gennem maden så og så være på den sikre side mht. solfaktoren...

jeg selv bruger faktor 15, bare en creme fra supermarkedet, og så er der faktor 15 i min dagcreme.

bebsen kommer nok til at blive smurt ind i dermas, da de andre produkter jeg har købt er derfra.. rene og lækre produkter, synes jeg

Anmeld

21. maj 2010

Anitta J

her hjemme bruger vi også derma, faktor 30.

Anmeld

22. maj 2010

Maria.

Baagøe skriver:

Hvorfor ikke?

Fordi der ikke er mere faktor tilbage..

Anmeld

22. maj 2010

Assi

Jeg har lige købt Vichy - 25 til mig og manden og 30 til min pige (og en stift med faktor 50) Jeg kan godt li Vichy's, fordi den er uden parabener, og så klistrer den ikke på trods af den høje faktor. Men prisen er peberet!

Anmeld

22. maj 2010

wamse

Jeg har lige købt apotekets solcreme faktor 20. Den er selvfølgelig uden pafume, phalater, parabener

Fik af vide at man kun havde brug for 15-20 i faktor her hjemme, så det købte jeg til hende.

Anmeld

22. maj 2010

B&J

Silvermist skriver:

Jeg bruger Matas Kids solcreme faktor 15 til mine børn. De er begge to ret mørke i huden, fordi at jeg er født i Korea.

Selv bruger jeg lidt forskellige mærker med en meget lav faktor. Jeg har en mørk hud, der ikke så let bliver solskoldet. I de sidste par dage har jeg bare brugt lidt af mine børns solcreme

UHH snyd snyd snyd

gid det var mig der havde det.... jeg kan slet ikke få sol jo i hovede og skulder og ikke andre steder forstår slet ikke hvorfor hihihihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.