Solcreme - hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

foto på lærred

Maria. skriver:

HUSK at man ikke kan genbruge solcreme fra året før!

Der er lige lavet en undersøgelse der er kommet frem for et par uger siden hvor det er blevet bevist at man godt kan bruge creamen fra sidste år. Før troede man, at der slet ikke ville være faktor nok i. Den ny undersøgelse/test viste, at man skal trække ca 5 fra den oprindelige faktor. Så var det en faktor 20 vil det næste år være faktor 15. Det kan kun holde sig en ekstra sommer så altså ikke flere år. Men et enkelt år kunne den godt klare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
Baagøe skriver:

Hvorfor ikke?

Jeg spurgte i Matas sidste år hvorfor man ikke måtte bruge solcremen fra året før, der fik jeg afvide at det var fordi der kom bakterier/snavs i når man åbnede og lukkede dem flere gange i løbet af sommeren.

Den jeg køber er på spray, så der kan jeg ikke se at der kan komme noget i den, så jeg har tænkt mig af bruge den fra sidste år, da den stadigvæk er halvfyldt 

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

Mamman skriver:

Jeg spurgte i Matas sidste år hvorfor man ikke måtte bruge solcremen fra året før, der fik jeg afvide at det var fordi der kom bakterier/snavs i når man åbnede og lukkede dem flere gange i løbet af sommeren.

Den jeg køber er på spray, så der kan jeg ikke se at der kan komme noget i den, så jeg har tænkt mig af bruge den fra sidste år, da den stadigvæk er halvfyldt 

Ja, jeg har også spray, og så længe holdbarhedsdatoen ikke er overskredet på dem, må det vel være fint....

Anmeld

21. maj 2010

CS

Lise skriver:

Vi bruger Derma til både børn og voksne

same same here og en dagcrem med faktor 25 til ansigtet

Anmeld

21. maj 2010

malou

Jeg har lige købt Matas kids solcrem faktor 30... den er til Victor. Jeg bruger ikke selv solcreme .. kun i ansigtet og når jeg er sydpå..

Anmeld

21. maj 2010

Lone Jakobsen

mangler totalt forståelse for en ting...så spørger lige.... hvorfor bruger nogen af jer ikke solcreme til jer selv? men gerne til børnene?

Anmeld

21. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

DERMA både faktor 20, baby 30 og faktor 50 i stick.

Anmeld

21. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

nutche skriver:

mangler totalt forståelse for en ting...så spørger lige.... hvorfor bruger nogen af jer ikke solcreme til jer selv? men gerne til børnene?

Ja det forstår jeg heller ikke.

Voksnes hud har mindst ligeså meget brug for beslyttelse som børns.

Jeg har gladeligt smurt mig selv ind i liter af solcreme idag, og Liam det samme

Anmeld

21. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Man kan vist godt bruge solcreme fra året før, som nogne af jer nævner, skal man bare regne med at den er blever svagere i faktor,  Og MAX må være en sommer gammel. Og så skal den ikke have været udsat for stærk sol og varme, for så er den gerne forringet,  men det gælder så hele året rundt, uanset hvor gammel den er.

Anmeld

21. maj 2010

Brams

Apotekets faktor 30 uden parfume og parabener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.