Spørgsmål fra far om knopper på babyhuden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

serinasmor

Valle81 skriver:

Som en anden skriver - så kan det også være lidt varmeknopper:0)

De kommer og går i løbet af et par dage  - men bliver gerne erstattet af nye. Anton er tit helt fin i huden om morgenen og så i løbet af dagen så pipler de frem.

Jeg smører men den der panthethanol ( er det ikke det den hedder) fra apoteket :0)

hvis det er hormonknopper går de væk af sig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

Niklas har bedt mig om jeg ikke liiiige kunne spørge om der var nogen der vidste hvorfor vores lille-Jay har fået nogle knopper på huden (især næsen og brystet og lidt på armene). Knopperne ligner nærmest små røde bumser med noget hvidt som man kan klemme ud (men det gør man selvfølgelig ikke!!!). Han bliver næsten fuldtidsammet og får kun ca. en halv flaske MME om dagen (samme som han har fået hele tiden, men knopperne er ført kommet de sidste 4-5 dage).

Anyone?

Kh

Rosas Niklas

Det er uden tvivl hormonknopper. De ligner til forveksling baby-filipenser. Har talt med sp om det for Anthom har dem også, dog atagende nu. De går væk af sig selv

Anmeld

19. maj 2010

Tullebobs

Rosa skriver:

Hilser fra svenskefar og siger: Tack så mycket för svar, tjejer

Om det er hormon- eller varmeknopper vides ikke, men pyt skidt, det er tilsyneladende både harmløst og helt normalt.

Kramsere fra

Rosa

Vil også sige, at det er hormonknopper - dem er vi også beriget med her i huset - så vi bliver nok ikke spurgt om vi vil være med i en reklame for Liberos husprodukter lige pt

Varmeknopper er et tættere rødt udslæt med små knopper, men det kan kendes på, at det forsvinder igen, når bebsen ikke længere har det for varmt.

Kh Trine

Anmeld

19. maj 2010

Pige2009

Hormonknopper og Laura havde dem on/off i de første par måneder, men nu er hendes hud helt fin igen Jeg smører hende morgen og aften med Decubal fra apoteket, og hendes hud er bare super lækker og blød.

K.h. Linda

Anmeld

19. maj 2010

KarinaIda

Rosa skriver:

Niklas har bedt mig om jeg ikke liiiige kunne spørge om der var nogen der vidste hvorfor vores lille-Jay har fået nogle knopper på huden (især næsen og brystet og lidt på armene). Knopperne ligner nærmest små røde bumser med noget hvidt som man kan klemme ud (men det gør man selvfølgelig ikke!!!). Han bliver næsten fuldtidsammet og får kun ca. en halv flaske MME om dagen (samme som han har fået hele tiden, men knopperne er ført kommet de sidste 4-5 dage).

Anyone?

Kh

Rosas Niklas

Vores datter havde dem også, og de kom da hun var ca 1 uge gammel. hun havde dem på næsten og hagen!! Men ja, det ligner bumser, men er en slags hormonknopper, de er ganske ufarlige og går væk helt af sig selv om nogle uger igen...

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hmm- her til morgen er de fuldstændigt forsvundet alle knopperne

Anmeld

20. maj 2010

Diana...

Rosa skriver:

Hmm- her til morgen er de fuldstændigt forsvundet alle knopperne

Dejligt. 

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Dejligt. 

Haha siden jeg skrev det inflæg er et par stykker vendt tilbage

Anmeld

20. maj 2010

Diana...

Rosa skriver:

Haha siden jeg skrev det inflæg er et par stykker vendt tilbage

Ha ha ha griner det gik stærkt  Jeg synes altså det lyder som homon knopper for de komme og går nemlig på den måde Synes varme knopper bliver lidt men hvad jeg kan sgu ikke huske det det jo LANG tid siden ha ah  Hvordan går det har i stadig en glad dreng som ikke har ond eller? 

Anmeld

20. maj 2010

Karo

Rosa skriver:

Anyone?

Kh

Rosas Niklas

Det er helt sikkert homon knopper. Vi har lige haft en ordentlig tur med Ida og nu er de endelige væk. Jeg læste et sted at det bedste man kunne gøre var at vaske den lille minimum 1 gang daglig i neutral sæbe. Ida røg derfor i bad 2 gange dagligt og på 1 1/2 døgn fik jeg dem helt væk. Nu var Ida også meget slemt angrebet, men du kan jo bare vaske dem med en klud.

Vedhæfter lige et billede af hvordan det ser ud når de er voldsomt angrebet.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.