Spørgsmål fra far om knopper på babyhuden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hilser fra svenskefar og siger: Tack så mycket för svar, tjejer

Om det er hormon- eller varmeknopper vides ikke, men pyt skidt, det er tilsyneladende både harmløst og helt normalt.

Kramsere fra

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

NinaNymannMadsen

Diana... skriver:

Ja det selvfølgelig rigtig men mener da ikke varmeknopper ligner lidt bumser eller er det mig der helt galt på den.

jeg mener bare at huske de ligner lidt bumser men kan være mig der tager fejl jo.

Anmeld

19. maj 2010

Diana...

Astasmor skriver:

jeg mener bare at huske de ligner lidt bumser men kan være mig der tager fejl jo.

Ha ha pyt pyt det må vi ce næste gang de får dem  

Rigtig dejlig aften til dig. 

Anmeld

19. maj 2010

NinaNymannMadsen

Diana... skriver:

Ha ha pyt pyt det må vi ce næste gang de får dem  

Rigtig dejlig aften til dig. 

jep. og det er der vidst stor chance for de kære små får snart med det vejr vi har da.

mange tak og i lige måde

Anmeld

19. maj 2010

Mira0911

Hormon/varmeknopper har fået afvide at det er det samme..

Julie er 1½ år knap og nap... Hun har stadig disse knopper på kinderne...

Jeg smøre det med en creme.. Libero...

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

det lyder helt sikkert som hormonknopper!

Fuldstændig normalt og der er intet at gøre ved dem... De kan komme og gå længe endnu, og det kan være alt fra en enkelt til næsten hele kroppen fyldt Laura fik heldigvis ikke ret mange! Det ser ikke ret pænt ud, men de skal som sagt nok gå væk igen! Hvis ikke I allerede gør det, så vask hans ansigt hver morgen og aften med lunkent vand på en blød frotte vaskeklud...

Anmeld

19. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

det lyder helt sikkert som hormonknopper!

Fuldstændig normalt og der er intet at gøre ved dem... De kan komme og gå længe endnu, og det kan være alt fra en enkelt til næsten hele kroppen fyldt Laura fik heldigvis ikke ret mange! Det ser ikke ret pænt ud, men de skal som sagt nok gå væk igen! Hvis ikke I allerede gør det, så vask hans ansigt hver morgen og aften med lunkent vand på en blød frotte vaskeklud...

De kære læger... De 10.000 forskellige forklaringere...

Vores læge klinik, siger allesammen at Hormon/varmeknopper er det samme...

Jeg var inde med bette på et tidspunkt hun var mindre.. Hendes så slemt ud... Så spurgte jeg, om det kunne være hormon eller varmeknopper.. Fik svaret "De to ting er det samme" Hmm....

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

MoarJ skriver:

De kære læger... De 10.000 forskellige forklaringere...

Vores læge klinik, siger allesammen at Hormon/varmeknopper er det samme...

Jeg var inde med bette på et tidspunkt hun var mindre.. Hendes så slemt ud... Så spurgte jeg, om det kunne være hormon eller varmeknopper.. Fik svaret "De to ting er det samme" Hmm....

det er bestemt ikke det samme!

Varmeknopperne kommer hvis barnet (eller en voksen) får det for varmt, mens hormonknopper faktisk ér bumser Man kender fra sig selv at man får flere bumser ved menstruation eller på tidspunkter hvor man stresser og derfor har drøn på hormonerne... Små børn går igennem en masse hormonforandringer efter fødslen, og specielt dem der bliver ammet kan blive ramt af hormonknopper fordi de også får alle mors hormonforandringer - og det siger ikke så lidt Men flaskebørn kan altså få præcis ligeså mange!

Jeg har i øvrigt ladet mig fortælle at man skal se på mors hud og så kan man typisk se en sammenhæng. Hvis mor har tendes til mange bumser får barnet flere hormonknopper.. Men ved ikke helt om jeg tror på den teori

Anmeld

19. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

det er bestemt ikke det samme!

Varmeknopperne kommer hvis barnet (eller en voksen) får det for varmt, mens hormonknopper faktisk ér bumser Man kender fra sig selv at man får flere bumser ved menstruation eller på tidspunkter hvor man stresser og derfor har drøn på hormonerne... Små børn går igennem en masse hormonforandringer efter fødslen, og specielt dem der bliver ammet kan blive ramt af hormonknopper fordi de også får alle mors hormonforandringer - og det siger ikke så lidt Men flaskebørn kan altså få præcis ligeså mange!

Jeg har i øvrigt ladet mig fortælle at man skal se på mors hud og så kan man typisk se en sammenhæng. Hvis mor har tendes til mange bumser får barnet flere hormonknopper.. Men ved ikke helt om jeg tror på den teori

Sikke nogen idiotiske læger vi har... De kævler for at holde sig vågen..

Anmeld

19. maj 2010

Susan1978

homonknopper som de desværre blir overplastret med når de ammes, når de er ca 1 mdr gammel + /-  , det er når du faktisk skulle ha haft din mens.. at du overfører hormonerne gennem din mælk..

det gør ikke ondt på dem eller klør eller noget, i skal bare lade dem være..  de forsvinder efter ca en uge.. +/-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.