Fik du skanning ved blødning i første trimester???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

N&J

JustAnotherName skriver:

Jeg ringede også til vagtlægen ...det var en fredag aften efter job.

JEG VILLE SKISMER DA IKKE KUNNE GÅ I UVISHED HELT INDTIL MANDAG, HVOR MIN EGEN LÆGE VAR PÅ SIN PIND IGEN!! 

Jeg var i 8-ende uge, og blødte pludselig ganske ganske lidt.
Jeg forsøgte at holde bekymringer og "åh-nej"-tanker væk....
Vagtlægen bad mig om, at se tiden an og ringe igen. Og jeg ringede igen, da jeg fortsat blødte. Og så sørgede han for en tid til skanning den efterfølgende morgen.

SÅ JEG HAR INGEN KLAGER OVER VAGTLÆGEN......og jeg tror ikke, at det er DERFOR, at du/nogle ikke bliver tilbudt den ekstra tidlige skanning. Mange steder skal man vist selv BE om det, eller nævne, hvis man har haft en abort tidligere, og føler sig urolig.

Jeg fik det tilbudt af min egen læge, da det blev konstateret, at jeg var gravid igen.
Han sørgede for at jeg ville blive indkaldt til en tidlig skanning - ca. i uge 7.

Det kan godt være at man selv skal bede om det, men når man ikke kender nogen der har børn eller ja har stået der før, så ved man det jo ikke, og det syntes jeg egentlig er for dårlig.. jeg fik jo også bare den besked at jeg skulle se det an, for det var sikkert en abort, spurgte om det ikke kunne være noget andet, men han forsøgte ikke engang at komme med mulige årsager, nej det var nok en abort, så det var ikke den fedeste situation at stå i, kort efter jeg havde taget denne kæmpe beslutning og derved også cuttet kontakten til faderen, som jeg dog ringede og snakkede med da det hele stod på.. 

Jeg undrer mig bare over at så mange er blevet tilbud skanninger, men du har da helt ret i at det åbenbart er en information man skal være i besiddelse af inden.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

N&J

Mor til David skriver:

Jeg tog til vagtlægen da jeg blødte i sidste graviditet. Lægen  dér sagde at det godt kunne være en abort og hvis det var var der ikke noget at gøre, men hun sendte mig alligevel til Skejby til scanning; fik den først mulige tid! Den var jo så desværre død...

Jeg var i øvrigt 11+0...

Det var da tros omstændighederne godt at du kom til så hurtigt, og kan jo læse mig til at det er lykkes efterfølgende.. 

Anmeld

18. maj 2010

N&J

Blyb skriver:

Jeg har også fået scanning i 1. trimester - faktisk i dag.

Jeg fik i går en henvisning fra min læge..

Jeg burde være i 7 uge, men gynækologen kunne ikke se tegn på noget foster, med mindre jeg altså ikke er så langt henne som beregningerne siger.

Jeg begyndte at bløde en smule i går og bløder fortsat en smule lysserødt i dag.

Jeg er desværre nervøs for at ende ud i endnu en MA som i december. Jeg fik taget blodprøve og skal have taget endnu en på torsdag. Tirsdag i næste uge, får jeg svar.. Suk! Det bliver en lang uge..

Håber for dig at det bliver et positivt resultat.. 

Anmeld

18. maj 2010

LinLin

N&J skriver:

Det var da tros omstændighederne godt at du kom til så hurtigt, og kan jo læse mig til at det er lykkes efterfølgende.. 

Ja jeg var da trods alt også glad for at jeg ikke skulle gå i uvished til NF!

Og ja - testede positiv igen 5 uger efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.