Anonym skriver:
Nej sådan har jeg det også... Kan slet ikke overskue at hun skal passes i institution om ca. 8 mdr. Det er jo lige om lidt!!
Svigermor fik også lige udtalt at "det jo ikke kun er vores barn" - hun sagde det med et smil på læben, men indvendig kunne jeg have slået hende i gulvet. Jo du kan tro det er kun er vores barn!
Åh de der svigermødre skal lære at holde deres k...! Det gør mig rigtig sur, at hun siger sådan noget, for jo det er jeres barn. Og det er jer der bestemmer alt, og ikke andre. Det er min holdning. Det er klart at din svigermor også skal være sammen med jeres lille myr, men det er jo ligesom på jeres præmisser.
Kan du ikke på en pæn måde fortælle hende, at hun ikke skal blande sig i det?
Jeg er heldig, min svigermor blander sig ikke overhovedet, hun lader os helt selv finde ud af det, det er skønt, og hun er så god og rolig omkring Dicte. Men jeg har engang faret i flint over en kommentar, og jeg tror, at det ligesom lagde en dæmper på råd og vejledning. Det var fordi hun mente at jeg forkælede Dicte ved at tage hende op til mig, når hun græder, og at hun må finde sig i at blive liggende og græde en gang imellem. Der farede jeg i flint, for min lille pige skal IKKE ligge og være ked af det og skrige lungerne ud. Hun skal ikke bare finde sig i noget, det kan babyer ikke, og desuden kan man ikke forkæle en baby røg det ud af mig, mens jeg løb afsted med Dicte i armene og raseri-tårer i øjnene.
Hun mente det med garanti ikke så slemt, som jeg hørte det, det ved jeg. Men lige der var jeg meget følsom, og så blev det altså bare for meget. Sådan kan det gå. Siden den gang har jeg det meget bedre med min svigermor, jeg er meget mere afslappet, og det er hun også. Og jeg bliver så glad, når jeg ser hende med Dicte, så det er bare dejligt.
Jeg ville helt klart fare i flint, hvis nogen sagde som din svigermor, og så er jeg egentlig ligeglad med hvem der sagde det, for det er noget vås!