Hvornår er I klar til at få jeres børn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.778 visninger
41 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da jeg ikke vil risikere at træde nogen over tæerne.

Svigermor er meget forhippet på at vores lille trold skal passes af min kærestes søster (som intet ved om små børn og aldrig har skiftet en ble...). Hun bliver ved med at sige at "så kan faster jo lige komme og passe hende en time eller to mens I er nede og træne, går en tur, eller går ud og spiser". Det er DEJLIGT at vide at de gerne vil, men jeg vil bare ikke have det presset ned over hovedet på mig.

Vores barn er 2 mdr.  og jeg synes ærlig talt det er for tidligt at hun skal passes - hverken jeg eller min kæreste er nået dertil endnu, hvor vi har brug for lidt tid til os selv.

Hvornår blev jeres små passet ude første gang? Og jeg mener altså ikke med overnatning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Risen

Anonym skriver:

Svigermor er meget forhippet på at vores lille trold skal passes af min kærestes søster (som intet ved om små børn og aldrig har skiftet en ble...). Hun bliver ved med at sige at "så kan faster jo lige komme og passe hende en time eller to mens I er nede og træne, går en tur, eller går ud og spiser". Det er DEJLIGT at vide at de gerne vil, men jeg vil bare ikke have det presset ned over hovedet på mig.

Vores barn er 2 mdr.  og jeg synes ærlig talt det er for tidligt at hun skal passes - hverken jeg eller min kæreste er nået dertil endnu, hvor vi har brug for lidt tid til os selv.

Hvornår blev jeres små passet ude første gang? Og jeg mener altså ikke med overnatning.

Oh god hvor jeg kender det på trods af jeg ikke engang er mor endnu.. Alle har sat sig for at vi skal ud og spise imens de passer bæbsen.. Men helt ærlig hvad hvis det ikke er det man har lyst til? .. Her snakker vi bare alle bedsteforældre søskende , veninder osv.. Indtilvidere har jeg har smillet og sagt at de selvfølgelig må passe baby men først når vi virkelig har LYST til at tage ud uden hende.. ... 

Tror selv først jeg er klar når lillepigen er min. 1 halvt år.. 

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg læser lige med. Min lillesøster har kløe i fingrene for at komme og sidde hos ham, og min mor har flere gange lige nævnt at hun altså sidder klar, men jeg har pt ikke lyst til at vi skal overlade ham til andre end min mor eller Niklas' mor og kun når vi bare skal hen og handle eller tage en lur. Og hvis vi endelig skulle lade nogen passe ham længere end 1 time, så tror jeg hellere jeg ville lade mine bedste veninder gøre det, da jeg ved at de ville passe ham præcis sådan som jeg (nazi-mor) ønsker det, hvor min søster sikkert godt kunne finde på at "tage sig friheder" som moster

Anmeld

16. maj 2010

XXSS

Anonym skriver:

Du skal på ingen måde lade dig presse til noget som helst! - det er underligt som de bedsteforældre kan have travlt med at så skal der ske det ene og det andet. Jeg valgte at stå fast og pointerede at det blev først når jeg var klar til det og ikke en dag før og at det håbede jeg at de respekterede.  Det andet bliver man træt af og irritereret over. Den eneste grund til at hun har så travlt med din kærestes søster er garanteret fordi, at hun vil "sætte gang i" hendes æggestokke også (ikke at jeg ved det - men blot et gæt ).

Vores pige sov først ude omkring et år og blev passet et par timer nede hos farmor (som også har været ude med riven).

det er bare så vigtigt at du følger dit hjerte og ikke gør noget før du er klar uanset hvordan og hvorledes - for jeg tror ikke at mændene har det på helt samme måde.

Håber det kunne bruges

Tanja

Anmeld

16. maj 2010

Malene84

Kan ikke rigtig svare på mine egne vejne endnu... da drengene er så små. Men mine veninder begyndte at "sende deres små pus ud" da de var ca. 4 måneder og på flaske.

Anmeld

16. maj 2010

Mira0911

Jeg tror vores var omkring 2½ mdr.. Da hun blev passet en times tid...

Jeg har også noget familie som virkelig plager om at passe hende... Der har jeg sagt nej.. Vi skal nok kontakte familie hvis hun skal passes..

Siden da har jeg ikke hørt noget.

Anmeld

16. maj 2010

bagger26

Du skal ikke lade dit barn blive passet før end du er klar til det, og det skal være hos en du stoler 100% på, og ikke er utryg ved at aflevere dit barn til. Hvis du ikke gør det, så bliver det ikke en god oplevelse for dig, og det er faktisk meget vigtigt..

Min den første blev passet ude med overnatning første gang da han var 5 mdr ca.. Der var både mads og jeg klar til at prøve det.. Han blev passet af min mor, og det havde jeg ingen betænkligheder ved, derfor gik jeg ikke og var bekymret og kunne nyde min fridag..

Det er lidt en anden historie med min datter, der er jeg blevet tvunget ud i det da hun var 3 uger gammel. Jeg var indlagt i 5 dag, min mor tog hende med hjem til overnatning en enkelt nat, så jeg kunne få lidt søvn. Hun begyndt at få flaske, fordi jeg fik medicin jeg ikke måtte amme på. Og hun blev passet fra tidlig morgen til om eftermiddagen af min svigermor for 10 dage siden, da jeg skulle opereres.. Men det har alligevel været en god og tryg oplevelse for mig, da jeg jo stoler på at de kan passe godt på hende..

Tillid er SÅ SÅ vigtig når det handler om at få sit barn passet, man overlader jo sit ansvar for det vigtigste i ens liv i andres hænder...

Så det grunlæggende råd er, at du skal være klar til det og have tillid til personen der overtager ansvaret...

Anmeld

16. maj 2010

charlottesmor

min veninde som skal være gudmor har fortalt mig at hendes datter på 15 år, er helt vild for at passe min izabella når hun engang er født og er helt vild og vil blive fornærmet  hvis hun ikke får lov.. det bliver virkelig hendes eget problem som om jeg vil have en teenager der ryger og vil have tungepiercing osv. til at passe mit barn de må have spist søm .. ikke på vilkår..

man skal huske sig selv og babyen kommer først sammen med farmand. alle de der potentielle babysittere må sgu beherske sig lidt

kh.

charlottesmor

Anmeld

16. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Uh det har vi hørt på i 20 mdr nu...

Til hans 1 års fødselsdag, skulle svigermor lige råbe ud til hele bordet; Ja, nu er han 1 år og vi har stadig ikke fået lov at passe ham...

Men det er der ingen der har og har heller ikke planer herom.

Kører for dansk autohjælp og når der kommer overerbejde er det som regl akut og jeg bliver måske 10 min forsinket. Så der er det nemmer at de fra kontor'et henter ham, da dp bor 4 min væk. Tror at det har de gjord 3 gange, ingen andre i familien ville kunne nå at hente ham..

Dette har jeg også måttet høre fra; ja dit arbejde må gerne hente ham, men det må vi ikke...

Han er trygge ved mit arbejde og elsker at være med ude og kigge på 'mors' lastbil med babu på taget. Han bliver snot forkælet når vi er derude...

Anmeld

16. maj 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Marcus blev første gang passet ude da han var ca tre mdr.. til en enkel overnatning hos mormor..

Da jeg har været alene med ham siden han var 6 mdr, så er han ca hos min mor og stedfar ca en gang om måneden til overnatning.. så jeg har en chance for at kommme lidt ud (han ser ikke hans far)... so thats why..

Engang når han skal være hos hans far hver anden weekend så skal mine forældre ikke passe ham...

Jeg bliver stadig "snakket ned til" om at jeg er for en pyller mor og at jeg ikke vil lade andre end min mor passe marcus.. Men han er jo mit guld...

Så vent til at i er klar til at få den bette passet ude... Så kan de da komme hos jer og se den bette... og så udnyt at de er der.. evt hop i et dejligt langt bad, mens de kigger efter den bette...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.