Du skal ikke lade dit barn blive passet før end du er klar til det, og det skal være hos en du stoler 100% på, og ikke er utryg ved at aflevere dit barn til. Hvis du ikke gør det, så bliver det ikke en god oplevelse for dig, og det er faktisk meget vigtigt..
Min den første blev passet ude med overnatning første gang da han var 5 mdr ca.. Der var både mads og jeg klar til at prøve det.. Han blev passet af min mor, og det havde jeg ingen betænkligheder ved, derfor gik jeg ikke og var bekymret og kunne nyde min fridag.. 
Det er lidt en anden historie med min datter, der er jeg blevet tvunget ud i det da hun var 3 uger gammel. Jeg var indlagt i 5 dag, min mor tog hende med hjem til overnatning en enkelt nat, så jeg kunne få lidt søvn. Hun begyndt at få flaske, fordi jeg fik medicin jeg ikke måtte amme på. Og hun blev passet fra tidlig morgen til om eftermiddagen af min svigermor for 10 dage siden, da jeg skulle opereres.. Men det har alligevel været en god og tryg oplevelse for mig, da jeg jo stoler på at de kan passe godt på hende..
Tillid er SÅ SÅ vigtig når det handler om at få sit barn passet, man overlader jo sit ansvar for det vigtigste i ens liv i andres hænder...
Så det grunlæggende råd er, at du skal være klar til det og have tillid til personen der overtager ansvaret...
Anmeld