Anonym skriver:
Nej netop, mændene har det bare ikke på samme måde! Vi har diskuteret emnet flere gange da vi skal til to bryllupper henover sommeren, hvor hun er henholdsvis 3½ og 4½ måned - og ved det sidste bryllup er hun formentlig nødt til at overnatte ude for første gang. Jeg foretrækker at det er min mor som passer hende, da hun er den som på det tidspunkt vil have tilbragt mest tid sammen med hende og som hun kender og føler sig tryg ved (= jeg føler mig tryg). Det er han meget fornærmet over, han synes jo at hans mor er mindst lige så kvalificeret - og det er hun jo også, hun har bare ikke brugt ligeså meget tid sammen med hende på det tidspunkt.
Jeg synes det er rigtig svært at sige fra, især overfor svigerfamilien... Men jeg er nødt til det, kan godt mærke at mine kløer er fremme, hver gang vi er sammen med dem og det holder jo ikke i længden
.
Jeg tror det er helt normalt at have det sådan og selvfølgelig er du mest tryg ved din side af familie - "dem kender man jo bedst". Men jeg vil bare sige, at når folk presser på så har jeg nok tendens til at bakke den anden vej - og det har jeg da også gjort i forhold til svigerfamilien (tror de har lært nu, at de ikke skal presse på).
Min familie bor i Århus og vi bor på Sjælland så de ser hende jo hellere ikke særlig ofte.
Vi var også i den situation at vi skulle til bryllup sidste sommer og da var hun omkring 7 mdr. Jeg synes stadig at det var for tidligt. Men vi gjorde det, at svigermor kom hjem til os - vi tog i kirke, kom hjem efter kirke og sagde hej, slappede af en time og fik det fine tøj på og kørte afsted igen. Og så aftalte vi at hun blev og sov natten over - så svigermor og lillepigen var begge to hos os - ikke noget med at hun skulle være et helt andet sted og det fungerede ret godt. Selvom jeg selvfølgelig tænkte meget på hendei løbet aftenen.
Manden har det sådan at "jamen det er jo min mor eller far" de har jo opfostret mig - og ja det har de ganske rigtigt hver for sig og for over 30 år siden. Siden har de ikke haft små børn.
Så mændene er bare mere "ubekymrede", men sådan fungerer det altså bare ikke for alle og man skal helt klart være god til at "sætte sig selv i respekt" forstået på den måde, at de skal accepterer og respekterer at man er nybagt mor og at følelserne hænger uden på tøjet. Og at når man er klar så får de besked!
Så uanset hvad skal du bare tage snakken med dem ellers vil du gå og irriterer dig unødvendigt 
Det er svært når folk ikke kan sætte sig ind i hvordan situationen er med et spædbarn og tro mig, der er der mange der ikke kan