Så nervøs for LH måling i dag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

bagger26

Bell skriver:

Krydser alt og mere til Karina, og håber at de indlægger dig til aflastning. Så skal du i hvert fald ikke tænke på kaffe og kage når der kommer besøg, men kan forholde dig i vandret position med god samvittighed.

Knus Louise

Var ikke meningen jeg skulle citere dig.. Ej det har jeg bare gjort så mange gange nu når jeg skal skrive et indlæg, ved ikke hvorfor jeg altid vil trykke på den forkerte knap hehe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Vial

Tak for alle jeres tilkendegivelser. Trods jeg ikke føler mig specielt fattig socialt, så er der ingen steder jeg kan flytte hen.

Min bedste veninde tager et semester i Berlin, min anden veninde skal holde stort bryllup hjemme 5. Juni, en anden god veninde, som i dag kører mig, bor på Lolland. Tør ikke tage så langt væk fra Riget, hvor jeg i øvrigt konstant render inde...

Ang familie. Uden at udlevere nogle, så er det slet ikke en mulighed af forskellige personlige grunde - desværre. Det er jeg sgu egentlig ret ked af!

Nu hvor jeg læser, hvad jeg selv skrev, så går det også op for mig rigtigt, at det jo ER mega stressende og umenneskeligt. Nogle gange svært at se, når det har sneget sig til dagligdag! Skal altså finde holdbar løsning i dag.

Jeg ser lidt psyken som en tank med ressourcer. Jeg er bange for at den bliver tømt, og hvor hensigtsmæssigt er det lige, når der forud - om lang tid! Venter den hårdeste opgave ever! Der skal sgu være lidt bundfald i den tank, før det bliver en succes.

Anmeld

14. maj 2010

Agnete

Kære søde Karina. Jeg bliver jo helt bekymret for dig og dine to små babyer i maven. Jeg tvivler ikke på, at dine talegaver er i orden, og ville (hvis jeg var i din situation) tale kraftigt for en indlæggelse. Det er jo, som du selv skrev, nogle meget kritiske uger der er foran dig. Det ville sikkert gøre, at du kunne få sovet og slappe RIGTIG af. Så har du gjort alt hvad du kan.

Håber at du får en positiv oplevelse på Riget i dag

Kh Agnete

Anmeld

14. maj 2010

Vial

Yrsa skriver:

Kan du ikke bo hos en nær ven/familiemedlem de sidste uger...jeg synes dælme det lyder alvorligt og sandheden er jo desværre den som din jm smider direkte i hovedet på dig.. men du må da kunne flytte væk lidt...? ellers kom til falster, jeg kan som godt klare tre drenge og en gravid kvinde..

Krydser fingre for dig..

STORT kram..

Tak for tilbudet :-) det kunne havde været hyggeligt. For udover aflastning, så er det godt nok også kedeligt at ligge her og følge med i alle serier. Jeg tør bare ikke tage så langt fra Riget. Har jo ellers en oplagt veninde på lolland. Det tager ca. en time til Riget og det er længe - specielt når jeg ikke må sidde!

Ja, jordemoder har ret, men minder mig selv om, at de vel for pokker ikke sendte mig hjem, hvis jeg var så tæt på fødsel. Det er jo bare lunefuldt. Har nok fantaseret om 100 gange om vand der gik, blødninger og babyer på badeværelsesgulv, men jeg er alligevel langt fra det. Har stadig 29 milimeter LH tilbage - hvert fald for 10 dage siden...

Anmeld

14. maj 2010

tb

krydser alt hvad jeg kan for at de indlægger dig i dag.. det er da lige det du har brug for.. alt det andet er da vildt stressende for dig og dine 2 guldklumper  

kh tina

Anmeld

14. maj 2010

bagger26

KaMa skriver:

Tak for tilbudet :-) det kunne havde været hyggeligt. For udover aflastning, så er det godt nok også kedeligt at ligge her og følge med i alle serier. Jeg tør bare ikke tage så langt fra Riget. Har jo ellers en oplagt veninde på lolland. Det tager ca. en time til Riget og det er længe - specielt når jeg ikke må sidde!

Ja, jordemoder har ret, men minder mig selv om, at de vel for pokker ikke sendte mig hjem, hvis jeg var så tæt på fødsel. Det er jo bare lunefuldt. Har nok fantaseret om 100 gange om vand der gik, blødninger og babyer på badeværelsesgulv, men jeg er alligevel langt fra det. Har stadig 29 milimeter LH tilbage - hvert fald for 10 dage siden...

Jeg fik under min graviditet målt min LH til 2,4 cm, fik en fuldtidssygemelding og skulle bare blive hjemme og slappe af. Det virkede de ikke specielt urolige for, skulle bare slappe af så meget som muligt.. Men nu ventede jeg så heller ikke tvillinger, der er man måske nok mere i farezonen end jeg var selv med forkortet LH.. OG jeg fødte 41+5 selvom de havde sagt at jeg nok ville føde før tid..   Så håber da det bedste for dig..

Anmeld

14. maj 2010

oo

øj hvor jeg kryder og håber du får lov at blive indlagt  

Anmeld

14. maj 2010

Vial

bagger26 skriver:

Jeg fik under min graviditet målt min LH til 2,4 cm, fik en fuldtidssygemelding og skulle bare blive hjemme og slappe af. Det virkede de ikke specielt urolige for, skulle bare slappe af så meget som muligt.. Men nu ventede jeg så heller ikke tvillinger, der er man måske nok mere i farezonen end jeg var selv med forkortet LH.. OG jeg fødte 41+5 selvom de havde sagt at jeg nok ville føde før tid..   Så håber da det bedste for dig..

Ja, man kan sagens ha' så kort en livmoderhals, hvis man er den type, der har det, så at sige.

Historien med mig er, at det har været ca. 50 milimeter gennem hele graviditeten. Ved sidste måling, som skete en måned fra forrige, var det pludselig halveret! Det kan være okay, hvis den udvikling så stopper, men kan også være et udtryk for at presset er for stort med to babyer. Det ser man nogle gange med tvillinger. Det er en risikograviditet, hvor livmoderhals bliver fulgt nøje, og hvor en længde på 25 milimeter i langt de fleste tilfælde vil kræve indlæggelse, så med mine 29 milimeter for 10 dage siden, er det vist godt jeg har pakket en taske til i dag :-)

Ang. kaffe ja, det må de sgu selv lave, men havner fandme altid derude i køkkenet. I går var det min nye nabo, som har vasket for mig. Hun anede ikke, hvor tingene stod, men det gør hun næste gang så :-)

Anmeld

14. maj 2010

bagger26

KaMa skriver:

Ja, man kan sagens ha' så kort en livmoderhals, hvis man er den type, der har det, så at sige.

Historien med mig er, at det har været ca. 50 milimeter gennem hele graviditeten. Ved sidste måling, som skete en måned fra forrige, var det pludselig halveret! Det kan være okay, hvis den udvikling så stopper, men kan også være et udtryk for at presset er for stort med to babyer. Det ser man nogle gange med tvillinger. Det er en risikograviditet, hvor livmoderhals bliver fulgt nøje, og hvor en længde på 25 milimeter i langt de fleste tilfælde vil kræve indlæggelse, så med mine 29 milimeter for 10 dage siden, er det vist godt jeg har pakket en taske til i dag :-)

Ang. kaffe ja, det må de sgu selv lave, men havner fandme altid derude i køkkenet. I går var det min nye nabo, som har vasket for mig. Hun anede ikke, hvor tingene stod, men det gør hun næste gang så :-)

Ja det er jo også meget den pludseligt er blevet forkortet så. Men det er da godt de holder øje med det, og har fanget det i tide så at sige.. Så må man da håbe det stoppe nu, så du ikke skal ligge vandret resten af tiden.. Det ville jo være det aller bedste, eller så må man håbe lidt på en indlæggelse, så du ikke kan komme til at overanstrenge dig..  

Min LH havde ændret form, forstået på den måde, at den var sammenpresset og have en væskeansamling i midten, og den var ikke helt lukket... Derfor der var fare for for tidligt fødsel, men det blev først opdaget i uge 30, så var jo lidt længere henne end dig..  Men jeg havde jo også kun en, og det er jo noget helt andet nu hvor du venter 2...

Hvis du ikke bliver indlagt, så må du sætte seddle på skabene med ord som kaffe, kopper og hvad de nu kan få brug for, så er det nemt at finde for dem, og du kan blive liggende..

Anmeld

14. maj 2010

Bare mig..

Fingre for dig og dine små pomfritter..

Jeg håber for dig, at de idag vil indlægge dig, i hvertfald nogen uger endnu, så der ikke længere er nogen fare.. -Eller så stor en fare!

Hvis de sender dig hjem, synes jeg da det lyder som en kanon ide, den med sedlerner på skabene, for at dine gæster selv kan finde det... - Det må de vel have fuld forståelse for, at du ikke kan selv?

Marikka! Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.