Så nervøs for LH måling i dag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.597 visninger
41 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Vial

I dag har jeg sovet fra kl. 2 til 5. Jeg kan slet ikke finde ro og er ramt af massiv tankemylder!

Omkring frokosttid skal jeg ind på Riget for anden dag i træk og have lungemodning. Synes det er så alvorligt, når de skal give mig det, når jeg i dag kun er 23+6.

Samtidig fik jeg massiv båltale fra jordemoder i går. "Hiv de næste 4 uger ud af kalenderen. Det er nogle meget afgørende uger. Fra i dag vil vi forsøge at holde dem i live, hvis de kommer ud, men prognoserne er dårlige og det bliver børn med mén. Den næste tid stiger prognosen markant for overlevelse og du vil aldrig tilgive dig selv, hvis du ikke har aflastet fuldstændig. Gå hjem og hold dig helt i ro vandret - for at fjerne tyngde fra livmoderhals"... Sådan noget i den stil fortalte hun mig.

Nu bor jeg jo alene, og det er så svært ikke at skulle på benene i tide og utide: Toiletbesøg, madlavning, åbne hoveddør for søde mennesker, som hjælper med rengøring og tøjvask. Så skal de have kaffe og før jeg ved af det står jeg igen i køkkenet. Min samvittighed er sort, og kan næsten ikke klare det mere. Tænk hvis mine børn bliver multihandicappet fordi deres mor lige skulle varme chili con carnen! Mine hormoner og frygt for at miste kan sagens sætte de to ting sammen!

I dag skal jeg udover lungemodning også have målt livmoderhalsen. Det er den, som trækker tænder ud og forhindre min skønhedssøvn.

Jeg er blevet bedt om at tage toiletting osv med, da jeg bliver indlagt, hvis den på de sidste 10 dage er yderligere kortet ned. Min veninde henter mig heldigvis og vi gør huset klar herhjemme til en lang sommer uden beboer. Samt hun slæber en meget tung taske for mig. Har nok pakket lidt voldsomt - stoppede dog før min vokspistol røg med ned i tasken...

På en måde håber jeg at blive indlagt - altså livmoderhals håber jeg så kun er forkortet med få milimeter. Jeg kan bare næsten ikke klare at have ansvaret og pligterne herhjemme selv.

Selvfølgelig er lykkescenariet, at jeg har groet 10 meter lang livmoderhals og jeg ryger hjem med besked om, at jeg bare har været super sej til aflastning og keep up the good work! Så slår jeg et meget diskret flik-flak og tager glad og rolig hjem og ruger videre på mine små pomfritter.

Kryds fingre for mig - og håb på enten det ene eller det andet. Håb dog ikke på, at læge vurdere, at jeg trods en cm forkortning sagens kan tage en uge til hjemme. Bare i lidt mere aflastning. Så kan han lige så godt udskrive stesolider til mig!

Nå, lang og rodet fristil fra en bekymret mor, som er lidt meget lonely rider i det her show. Igen: Ret smart at få de små med en partner. Fortryder bestemt ikke mit valg, men kan ikke forstå, at det skulle blive SÅ svært - og de er ikke engang kommet ud endnu og præsenteret deres utålmodige skrigelunger for mig - for der ved jeg skam godt, det bliver en udfordring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

forår

...held og lykke i dag..og fremover selvfølgelig...

Anmeld

14. maj 2010

Becks

Jeg vil bare sige jeg har læst hvad du har skrevet og sige held og lykke..

Anmeld

14. maj 2010

Soap

Jeg krydser for gode resultater i dag 

Og pas nu på dig 

Anmeld

14. maj 2010

lululupo

håber dt kommer til at gå godt, men kan du ikke snakke med dem om hvor svært det er at ligge vandret når nu du er alene...... Måske kan de indlægge dig så?

Anmeld

14. maj 2010

Svei

Kan du ikke bo hos en nær ven/familiemedlem de sidste uger...jeg synes dælme det lyder alvorligt og sandheden er jo desværre den som din jm smider direkte i hovedet på dig.. men du må da kunne flytte væk lidt...? ellers kom til falster, jeg kan som godt klare tre drenge og en gravid kvinde..

Krydser fingre for dig..

STORT kram..

Anmeld

14. maj 2010

Lysetsengel

Et stort held og lykke her fra 

Anmeld

14. maj 2010

Riksen

Åh, hvor er det hjerteskærende at læse. Jeg håber inderligt, at du enten skal indlægges til helt igennem og fuldstændig aflastning, eller at du har fået en lidt længere livmoderhals og at du kan fortsætte som du gør nu!

Lægerne er heldigvis meget dygtige, så de gør selvfølgelig alt, hvad de kan for dine pomfritter. Men jeg kan godt forstå at du er bange.

Hvis nu du bliver sendt hjem igen, kan du så ikke få en ven eller et familiemedlem til at agere døgnvagt (mere eller mindre) for dig? Og hvis ikke det er tilfældet, kan du så ikke bede om at blive indlagt, når nu du kun har dig selv og venner og families hjælp en gang i mellem? Det er jo ret umuligt at være alene og så ikke måtte gøre noget overhovedet - det må de da kunne forstå.

Nå, det blev en lidt længere omgang det her, men jeg håber at det hele ender godt. Og husk at du jo har os herinde.

Knus fra Rikke

Anmeld

14. maj 2010

Bell

Krydser alt og mere til Karina, og håber at de indlægger dig til aflastning. Så skal du i hvert fald ikke tænke på kaffe og kage når der kommer besøg, men kan forholde dig i vandret position med god samvittighed.

Knus Louise

Anmeld

14. maj 2010

bagger26

Bell skriver:

Krydser alt og mere til Karina, og håber at de indlægger dig til aflastning. Så skal du i hvert fald ikke tænke på kaffe og kage når der kommer besøg, men kan forholde dig i vandret position med god samvittighed.

Knus Louise

Krydser finger for dig...

Og hvis de ikke indlægger dig, så må de gæster du får altså selv lave deres kaffe eller undvære..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.