Bange for at miste igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Årh Rikke hvor ved jeg bare lige præcis hvad du mener! Har det på nøjagtig samme måde. Har overanalyseret hver eneste lille semismerte - hvad betyder det, er det godt, er det skidt, skal jeg ringe til lægen??? I de sidste par dage har jeg bildt mig ind at jeg har haft lidt kvalme, men er slet, slet ikke sikker på at det ikke er noget psykisk der spiller ind. I dag har jeg blødt en lille smule og er ved at gå helt i banjo. Har bestemt at jeg ringer til lægen i morgen - det kan være det kan fremskynde den scanning en lille smule. Forsøger at tænke på noget andet det meste af tiden (det går ok, har ca. verdens største eksamenspensum der ligger og glor på mig), men hold da op hvor jeg bare glæder mig til den scanning!!! Derfor er jeg også helt ked af at jeg opdagede de to streger allerede ved 3+4 - så er der satme lang tid til tryghedsscanning og ALT kan jo gå galt i mellemtiden...

SUK... så har ikke så meget opmuntrende at tilføje... men vi er i hvert fald i samme båd. Og hvorfor skulle det ikke gå godt for os denne gang?

Ja, vi er i samme båd! En ting er, at man bekymrer sig om at blive gravide, når man så er det, bekymrer man sig om, om man mon forbliver i de næste 8 måneders tid!

Arj, er du begyndt at bløde? Det er vel ikke meget? Jeg synes, at det er en god ide at du ringer til din læge i morgen. Han må da sende dig til en scanning for at se om det hele sidder som det skal, og så må I få en scanning til hjerteblink senere.

Jeg håber virkelig ikke, at der er noget galt. Det tror jeg nu heller ikke der er, men krydser for en sikkerheds skyld fingrene 

Jeg læser også til eksamen, og det er egentlig en god måde at abstrahere lidt fra babystressen - men det er nu kun for kortere perioder ad gangen.

Ja, de første tre måneder er jo risky business, men man håber jo alligevel - og det går da også godt for langt de fleste

Ja, som du siger: hvorfor skulle det ikke gå godt for os denne gang?

Kram fra mig til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Ja, vi er i samme båd! En ting er, at man bekymrer sig om at blive gravide, når man så er det, bekymrer man sig om, om man mon forbliver i de næste 8 måneders tid!

Arj, er du begyndt at bløde? Det er vel ikke meget? Jeg synes, at det er en god ide at du ringer til din læge i morgen. Han må da sende dig til en scanning for at se om det hele sidder som det skal, og så må I få en scanning til hjerteblink senere.

Jeg håber virkelig ikke, at der er noget galt. Det tror jeg nu heller ikke der er, men krydser for en sikkerheds skyld fingrene 

Jeg læser også til eksamen, og det er egentlig en god måde at abstrahere lidt fra babystressen - men det er nu kun for kortere perioder ad gangen.

Ja, de første tre måneder er jo risky business, men man håber jo alligevel - og det går da også godt for langt de fleste

Ja, som du siger: hvorfor skulle det ikke gå godt for os denne gang?

Kram fra mig til dig

Nej det er bare en lille bitte smule og det gør ikke ondt, så tænker at det nok ikke er noget særligt - bare endnu en ting at bekymre sig om.

Vi gør det fandme Rikke, vi holder på de her børn de næste otte lange måneder, for det er vores tur nu! Vi er nødt til at tro på det selv...

Anmeld

16. maj 2010

Riksen

Nej det er bare en lille bitte smule og det gør ikke ondt, så tænker at det nok ikke er noget særligt - bare endnu en ting at bekymre sig om.

Vi gør det fandme Rikke, vi holder på de her børn de næste otte lange måneder, for det er vores tur nu! Vi er nødt til at tro på det selv...

Ok, så er jeg mere rolig. Det er jo også normalt at bløde en anelse i begyndelsen. Det er der da flere herinde fra, der kan medgive.

Ja, vi gør det fandme!! Nu er det os, der bestemmer! Kæresten og jeg lavede også en aftale i weekenden om at den bliver en lille, tyk bebs til januar - alt andet er uacceptabelt, ellers klager vi sgu!!

Anmeld

16. maj 2010

MM1987

Riksen skriver:

Det er da fuldstændigt forståeligt - du har jo haft dit eget at se til, og det er da en ordentlig mundfuld, så det er helt ok

Nej, der er ikke andet at gøre end at se tiden an, men hvor er jeg utålmodig. Men som jeg skrev tidligere, vil jeg til at fokusere på det positive, at jeg er blevet gravid, og ikke det negative. Men det er godt nok lettere sagt end gjort.

Tak for dit svar og dit tillykke

Jeg håber at I lige så stille er ved at komme ovenpå.

Kram

Det lyder fornuftigt, og det er nok det eneste der er at gøre, men jeg er selv en meget utålmodig sjæl, så forstår så udemærket - de 2 uger fra ægløsning til test virker pludselig som vand. Men lige pludselig er der gået 4 uger og du kan se et lille hjerte blinke, det er det hele er værd (er jeg sikker på).

Jamen fysisk har jeg det rigtig godt, så nu mangler vi bare endeligt svar imorgen, men det psykiske kommer nok først når det er endeligt slut.

Knus

Anmeld

16. maj 2010

Sofia

Sender positive tanker - og krydser alle mine fingre for at det går GODT! Har ikke så mange kloge ord desværre!

Anmeld

16. maj 2010

Riksen

Sofia skriver:

Sender positive tanker - og krydser alle mine fingre for at det går GODT! Har ikke så mange kloge ord desværre!

Det er sødt af dig, tak

Anmeld

16. maj 2010

Riksen

Mia Maia skriver:

Det lyder fornuftigt, og det er nok det eneste der er at gøre, men jeg er selv en meget utålmodig sjæl, så forstår så udemærket - de 2 uger fra ægløsning til test virker pludselig som vand. Men lige pludselig er der gået 4 uger og du kan se et lille hjerte blinke, det er det hele er værd (er jeg sikker på).

Jamen fysisk har jeg det rigtig godt, så nu mangler vi bare endeligt svar imorgen, men det psykiske kommer nok først når det er endeligt slut.

Knus

Du er da allerede nået halvvejs, når du fysisk har det godt - og det er da godt Men ja, den følelsemæssige reaktion kommer nok, når alt det fysiske er kommet i orden.

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det sidste stykke tid har været for jer, men jeg sender jer en bunke varme tanker og krydsede fingre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.