Bange for at miste igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.831 visninger
36 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

Riksen

Ja, som overskriften lyder: jeg er bange for at miste igen!

Jeg er kun lige 4+0 i dag, så det er meget tidligt. Og tankerne kører rundt i mit hoved, og jeg er på en stor følelsemæssig rutsjebane.

Jeg veksler mellem at føle henholdsvis glæde og angst. Det ene øjeblik bliver jeg helt vildt nervøs for, om jeg mon har nok graviditetssymptomer; jeg har ikke decideret kvalme (kun en lille snert af og til) og har lettere ømme bryster. Jeg er også rimelig træt og er ret hormonella, men udover det, har jeg det fint. Det er især det med kvalmen, der går mig på. Burde jeg ikke have det? Jeg har nemlig læst mig til, at det er et godt tegn at have kvalme.

Som I kan høre, så kører min tanker, og jeg analyserer ALT! Synes der er evigheder til vores tryghedsscanning om en måneds tid.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg - måske bare få lidt luft for mine bekymringer og evt. høre fra nogle, der er gået igennem gode, sunde graviditeter uden kvalme.

Det blev lidt langt, men tak fordi I læste med.

Knus fra Rikke - den bekymrede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Kit

Min svigerinde er 26+6 i dag og har på intet tidspunkt haft kvalme.

Jeg selv havde masser af kvalme og mistede desværre. Så tror ikke du kan bruge symptomer som indikator.

Tillykke med graviditeten. Kit

Anmeld

13. maj 2010

MiaMaya

hej..

jeg er dog ikke længere en uge 13+6 i dag.

jeg har haft meget kvalme i min graviditet, men fik det først omkring uge 7 og var det der var grunden til jeg opdagede min graviditet.

og da vi var til scanning i uge 12 så det hele bare så godt ud og var som det skulle.

så du kan stadig nå at få kvalme, jeg havde intet mærket inden uge 7.

håber det kunne hjælpe dig lidt

hilsen Mia

Anmeld

13. maj 2010

oo

åh altså! man kan ikke komme udenom de tanker, især ikke når man een gang har prøvet at miste

men jeg vil lige berolige dig med, at min kvalme først satte ind da jeg var efter uge 6 - så kom den også for alvor og det er overhovedet ikke sjovt, selvom alle siger tillykke og smiler mens man står og holder sig for munden

jeg er den første i 3 generationer i min familie der har haft kvalme med opkastninger i graviditeten, og de andre har været hundrede gange mere fertile end mig, så du skal ikke bekymre dig hvis du ALDRIG ser skyggen af kvalme

Anmeld

13. maj 2010

Riksen

Kit skriver:

Min svigerinde er 26+6 i dag og har på intet tidspunkt haft kvalme.

Jeg selv havde masser af kvalme og mistede desværre. Så tror ikke du kan bruge symptomer som indikator.

Tillykke med graviditeten. Kit

Nej, det kan jeg godt se. Det er rart at høre, at man ikke absolut behøver at have kvalme for at det skal gå godt. Jeg er bare så pissehamrende nervøs for at skulle komme til scanning og få at vide, at der ikke er noget alligevel. Men jeg er vel ikke den eneste?!

Tak for dit svar

Jeg er ked af at høre, at du mistede. Håber I er ovenpå igen.

Anmeld

13. maj 2010

Bare mig..

Årh søde Rikke, jeg ved præcis hvordan du har det..

Jeg har aldrig aborteret, men jeg var hamrende nervøs for, at der var noget galt med mig, min graviditet eller barnet så jeg skulle opleve det, fordi jeg ingen kvalme har haft..

Det gik mig virkelig på, og min første skanning var NF, som jeg synes der var uendelig lang tid til.. Jeg opdagede nemlig også min graviditet omkring uge 4..

Jeg spurgte min mor, mormor og andre kvinder i min familie om deres graviditeter med hensyn til kvalmen, men de havde haft enormt meget kvalme, så dem kunne jeg ikke sammenligne mig med, hvilket gjorde mig endnu mere nervøs.. Jeg var hamrende nervøs!

Så jeg ringede til min læge og spurgte hvordan og hvorledes, og hun fastslog, at det altså langt fra er alle der er dårlige, men man hører ALTID om dem der er enormt dårlige..

Jeg oprettede indlæg herinde gang på gang på gang om samme enme, og spurgte senere hen (efter NF hvor alt var super) min JM, for jeg kunne simpelthen ikke forstå, at man kunne være gravid UDEN nogen former for ubehag.. (Jo jeg har haft ømme bryster, og været lidt træt) Men det er også det. Og alle sagde, at alt garanteret var okay.. - Jeg burde bare nyde, at alt var okay...

Jeg har indtil for 14 dage siden gået i skole (HF) og jeg kunne sagtens fortsætte, hvis ikke det var fordi min JM pænt bad mig om at holde barsel, fordi jeg ville blive mærket af det under fødsel hvis jeg ikke begyndte at slappe af...

Jeg har først de sidste uger af min graviditet døjet med ondt i ryggen og ømme ribben... Jeg har dog også haft mange plukveer her de sidste ti uger ca, men det har jo ikke noget med den første del af graviditeten at gøre...

Men STORT  til dig, du behøver bestemt ikke og være nervøs!

Marikka, 40+0...

Anmeld

13. maj 2010

Kit

Vi er på den igen, men jeg tror jeg får de samme tanker som dig, når det lykkedes igen.

Håber jeg til den tid kan tage den med ro. Jeg tror det er vigtigt. 

Det glæder mig sådan at læse alle de succeshistorier fra folk, som har været i samme situation som os. Håber det går hurtigt med at få to nye streger. Nu giver vi ÆL-test en chance.

Anmeld

13. maj 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

åh altså! man kan ikke komme udenom de tanker, især ikke når man een gang har prøvet at miste

men jeg vil lige berolige dig med, at min kvalme først satte ind da jeg var efter uge 6 - så kom den også for alvor og det er overhovedet ikke sjovt, selvom alle siger tillykke og smiler mens man står og holder sig for munden

jeg er den første i 3 generationer i min familie der har haft kvalme med opkastninger i graviditeten, og de andre har været hundrede gange mere fertile end mig, så du skal ikke bekymre dig hvis du ALDRIG ser skyggen af kvalme

Det lyder som om, at jeg sagtens kan nå at få kvalme Det er noget underligt noget at ønske sig kvalme - men det kan jo være, at jeg fortryder om et par uger.

Når jeg tænker over det, havde min mor vist heller ikke kvalme, og hun havde meget lettere ved at blive gravid end mig.

Men frygten for at miste ligger nu stadig og lurer. Den forsvinder vist ikke sådan lige. Jeg analyserer, som sagt, alt! Det er faktisk ret udmattende. Men det hjælper at høre om jeres erfaringer.

Anmeld

13. maj 2010

Riksen

MiaMaya skriver:

hej..

jeg er dog ikke længere en uge 13+6 i dag.

jeg har haft meget kvalme i min graviditet, men fik det først omkring uge 7 og var det der var grunden til jeg opdagede min graviditet.

og da vi var til scanning i uge 12 så det hele bare så godt ud og var som det skulle.

så du kan stadig nå at få kvalme, jeg havde intet mærket inden uge 7.

håber det kunne hjælpe dig lidt

hilsen Mia

Jo, det hjælper en del at høre, at kvalmen kan nå at komme. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er så fokuseret på den der berygtede kvalme - måske netop fordi den er berygtet. Den er jo det klassiske tegn på en graviditet

Anmeld

13. maj 2010

blomst84

ÅHHH hvor jeg bare forstår dig 100% alt det du skriver er præcis det jeg gennemgår lige nu er 5+2 i dag og har arborteret 2 gange. det er rigtig hårdt og kender alt til at analysere de mindste signaler kroppen sender.. og ja det lyder måske lidt dumt men ville ønske jeg havde meget kvalme, har nemlig også hørt at det skulle være et sundt tegn... Det er en rigtig ulidelig ventetid og det eneste vi kan er at vente og DAMN det er svært  Håber rigtig meget for dig at du får en god graviditet og at din scanning viser dit et lille hjerte... har læst mig frem til at du kan få en scanning for allerede i 6+0  

De bedste tanker herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.