Riksen skriver:
Ja, som overskriften lyder: jeg er bange for at miste igen!
Jeg er kun lige 4+0 i dag, så det er meget tidligt. Og tankerne kører rundt i mit hoved, og jeg er på en stor følelsemæssig rutsjebane.
Jeg veksler mellem at føle henholdsvis glæde og angst. Det ene øjeblik bliver jeg helt vildt nervøs for, om jeg mon har nok graviditetssymptomer; jeg har ikke decideret kvalme (kun en lille snert af og til) og har lettere ømme bryster. Jeg er også rimelig træt og er ret hormonella, men udover det, har jeg det fint. Det er især det med kvalmen, der går mig på. Burde jeg ikke have det? Jeg har nemlig læst mig til, at det er et godt tegn at have kvalme.
Som I kan høre, så kører min tanker, og jeg analyserer ALT! Synes der er evigheder til vores tryghedsscanning om en måneds tid.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg - måske bare få lidt luft for mine bekymringer og evt. høre fra nogle, der er gået igennem gode, sunde graviditeter uden kvalme.
Det blev lidt langt, men tak fordi I læste med.
Knus fra Rikke - den bekymrede!
Hej Rikke.
Jeg forstår hvordan du har det, for jeg har selv haft en MA og er nu gravid igen
Jeg fandt også ud af det da jeg var omkring 4 uger henne, og var også nervøs samtidig med at jeg var glad. Og jeg gik og ventede på symptomer som ikke kom, jeg har ikke haft kvalme endnu og har kun lidt brystspændinger, men jeg har lige været til en tryghedsscanning idag og jeg er 8+4 og jeg fik at vide at alt så fint ud
Så du skal ikke tro at der er noget galt bare fordi du ikke har kvalme og brystspændinger.. Men nervøs det vil du være, det kan ikke undgåes, men prøv alligevel at glæd dig over at du er gravid igen, i stedet for at fokusere på det negative
Knus herfra