Bange for at miste igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

jeg kunne først sådan nogenlunde give slip på frygten efter NF scanningen, så er man 12 uger og ved at chancen er lille for spontan abort og man har set babyen der har det godt og bevæger sig. og når du så først kan mærke den indeni, så får man altså bare en ro over sig

jeg håber for jer at I får lov at beholde dette lille liv, men jeg forstår så udmærket din frygt, den kan man ikke bare lige slippe!

Vi har det på samme måde, vi tager det i etaper. Første etape er tryghedsscanningen, der kan vi, hvis der er hjerteblink, slappe lidt af. Dernæst nakkefoldscanningen. Fik I også en tryghedsscanning, eller måtte I vente tre laaaange måneder på at se liv?

Tak for de krydsede fingre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Riksen

Sakris skriver:

Min kvalme kom først 6+3, nærmest fra det ene minut til det andet, og har haft det uafbrudt i en uge nu. Har hørt at det er meget normalt først at få det i uge 7!?

Efter en næsten søvnløs nat har jeg læst mig frem til, at det med kvalme er meget forskelligt. Nogle har slet ingen, andre meget, nogle fra dag 1 og andre først senere i forløbet. 

Jeg håber da, at din snart går over

Anmeld

14. maj 2010

oo

Riksen skriver:

Vi har det på samme måde, vi tager det i etaper. Første etape er tryghedsscanningen, der kan vi, hvis der er hjerteblink, slappe lidt af. Dernæst nakkefoldscanningen. Fik I også en tryghedsscanning, eller måtte I vente tre laaaange måneder på at se liv?

Tak for de krydsede fingre

vi var jo heldigvis tilknyttet fertilitetsklinikken, så selvom det var en hjemmelavet graviditet, så holdt de tæt øje med os. jeg var gravid udenfor livmoderen i januar 2009, så vi fik allerede en scanning to dage efter jeg havde testet positivt. og inden 9. uge havde de scannet os fire gange og konstateret at graviditeten var sund og rask, der var hjerteblink og det sad hvor det skulle. det hjalp lige i dagene omkring scanningen, men så gik ugerne indtil NF og der gik jeg helt ned. jeg var fuldstændig overbevist om, at den ville være død når vi kom ind til NF scanningen - men det var den ikke

jeg har været så heldig at mærke liv stort set hver dag siden jeg var 14+6, så det har givet en DEL ro på, og nu kan jeg nærmest glæde mig til MD scanningen på torsdag

Anmeld

14. maj 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

vi var jo heldigvis tilknyttet fertilitetsklinikken, så selvom det var en hjemmelavet graviditet, så holdt de tæt øje med os. jeg var gravid udenfor livmoderen i januar 2009, så vi fik allerede en scanning to dage efter jeg havde testet positivt. og inden 9. uge havde de scannet os fire gange og konstateret at graviditeten var sund og rask, der var hjerteblink og det sad hvor det skulle. det hjalp lige i dagene omkring scanningen, men så gik ugerne indtil NF og der gik jeg helt ned. jeg var fuldstændig overbevist om, at den ville være død når vi kom ind til NF scanningen - men det var den ikke

jeg har været så heldig at mærke liv stort set hver dag siden jeg var 14+6, så det har givet en DEL ro på, og nu kan jeg nærmest glæde mig til MD scanningen på torsdag

Det må have været en nervepirrende omgang med alle de scanninger - samtidig med at det vel egentlig også må have været rart at blive fulgt så nøje.

Mht. scanningerne, så har jeg det sådan lidt: er man købt eller solgt? Og det er skisme da en ubehagelig følelse. Men fire ugers tid burde jeg kunne overskue.

Hvor er du heldig, at du har mærket liv så tidligt! Dejligt! Ih, jeg glæder mig helt vildt til det bliver vores tur.

Har i øvrigt snakket med manden, og vi har aftalt at det nok skal gå godt denne gang

Anmeld

14. maj 2010

oo

Riksen skriver:

Det må have været en nervepirrende omgang med alle de scanninger - samtidig med at det vel egentlig også må have været rart at blive fulgt så nøje.

Mht. scanningerne, så har jeg det sådan lidt: er man købt eller solgt? Og det er skisme da en ubehagelig følelse. Men fire ugers tid burde jeg kunne overskue.

Hvor er du heldig, at du har mærket liv så tidligt! Dejligt! Ih, jeg glæder mig helt vildt til det bliver vores tur.

Har i øvrigt snakket med manden, og vi har aftalt at det nok skal gå godt denne gang

godt! jeg er sikker på det også nok skal gå godt for jer denne gang

ja, man har det jo rigtig dårligt lige inden man går ind til en scanning - hver eneste gang, synes jeg. man KAN jo ikke forberede sig på det værste, selvom man godt kan forestille sig hvad det værste er

Anmeld

14. maj 2010

sofie85

Riksen skriver:

Ja, som overskriften lyder: jeg er bange for at miste igen!

Jeg er kun lige 4+0 i dag, så det er meget tidligt. Og tankerne kører rundt i mit hoved, og jeg er på en stor følelsemæssig rutsjebane.

Jeg veksler mellem at føle henholdsvis glæde og angst. Det ene øjeblik bliver jeg helt vildt nervøs for, om jeg mon har nok graviditetssymptomer; jeg har ikke decideret kvalme (kun en lille snert af og til) og har lettere ømme bryster. Jeg er også rimelig træt og er ret hormonella, men udover det, har jeg det fint. Det er især det med kvalmen, der går mig på. Burde jeg ikke have det? Jeg har nemlig læst mig til, at det er et godt tegn at have kvalme.

Som I kan høre, så kører min tanker, og jeg analyserer ALT! Synes der er evigheder til vores tryghedsscanning om en måneds tid.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg - måske bare få lidt luft for mine bekymringer og evt. høre fra nogle, der er gået igennem gode, sunde graviditeter uden kvalme.

Det blev lidt langt, men tak fordi I læste med.

Knus fra Rikke - den bekymrede!

Hej Rikke.

Jeg forstår hvordan du har det, for jeg har selv haft en MA og er nu gravid igen

Jeg fandt også ud af det da jeg var omkring 4 uger henne, og var også nervøs samtidig med at jeg var glad. Og jeg gik og ventede på symptomer som ikke kom, jeg har ikke haft kvalme endnu og har kun lidt brystspændinger, men jeg har lige været til en tryghedsscanning idag og jeg er 8+4 og jeg fik at vide at alt så fint ud

Så du skal ikke tro at der er noget galt bare fordi du ikke har kvalme og brystspændinger.. Men nervøs det vil du være, det kan ikke undgåes, men prøv alligevel at glæd dig over at du er gravid igen, i stedet for at fokusere på det negative Knus herfra

Anmeld

16. maj 2010

Riksen

sofie85 skriver:

Hej Rikke.

Jeg forstår hvordan du har det, for jeg har selv haft en MA og er nu gravid igen

Jeg fandt også ud af det da jeg var omkring 4 uger henne, og var også nervøs samtidig med at jeg var glad. Og jeg gik og ventede på symptomer som ikke kom, jeg har ikke haft kvalme endnu og har kun lidt brystspændinger, men jeg har lige været til en tryghedsscanning idag og jeg er 8+4 og jeg fik at vide at alt så fint ud

Så du skal ikke tro at der er noget galt bare fordi du ikke har kvalme og brystspændinger.. Men nervøs det vil du være, det kan ikke undgåes, men prøv alligevel at glæd dig over at du er gravid igen, i stedet for at fokusere på det negative Knus herfra

Tak for dit søde svar

Jeg er glad for at høre, at alt så fint ud til din scanning - på trods af manglende symptomer. Jeg har i løbet af weekenden besluttet mig for at nyde det og satse på at alt er fint og helt i orden til scanningen - det skal det være!

Ja, du har ret! Jeg bør være mere positiv, så det har jeg tænkt mig at prøve at være fra nu af. Det negative dur ikke. Det er jo positivt i sig selv, at jeg er blevet gravid

Knus tilbage

Anmeld

16. maj 2010

MM1987

Jeg har slet ikke opfattet du har fået de 2 fantastiske streger...

TILLYKKE...

Jeg kan godt forstå du er nervøs, vi har snakket om det samme herhjemme, at næste gang tør vi slet ikke glæde os.

Det er vel kun naturligt, men tror desværre ikke det er så meget at gøre - jeg er jo levende bevis på at selvom HCG stiger normalt, er det ikke ensbetydende med alt er godt. Selvfølgelig vil det i langt de fleste tilfælde betyde at alt er godt...

Jeg er bange for der ikke er så meget at gøre i den næste tid andet end at tænke positivt - du bliver jo ikke mere ked af det, end hvis du forventer det værste...

Jeg er sikker på alt kommer til at gå godt denne gang - og du skal være mor om ca. 8 mdr...

Anmeld

16. maj 2010

Mettemus

Årh Rikke hvor ved jeg bare lige præcis hvad du mener! Har det på nøjagtig samme måde. Har overanalyseret hver eneste lille semismerte - hvad betyder det, er det godt, er det skidt, skal jeg ringe til lægen??? I de sidste par dage har jeg bildt mig ind at jeg har haft lidt kvalme, men er slet, slet ikke sikker på at det ikke er noget psykisk der spiller ind. I dag har jeg blødt en lille smule og er ved at gå helt i banjo. Har bestemt at jeg ringer til lægen i morgen - det kan være det kan fremskynde den scanning en lille smule. Forsøger at tænke på noget andet det meste af tiden (det går ok, har ca. verdens største eksamenspensum der ligger og glor på mig), men hold da op hvor jeg bare glæder mig til den scanning!!! Derfor er jeg også helt ked af at jeg opdagede de to streger allerede ved 3+4 - så er der satme lang tid til tryghedsscanning og ALT kan jo gå galt i mellemtiden...

SUK... så har ikke så meget opmuntrende at tilføje... men vi er i hvert fald i samme båd. Og hvorfor skulle det ikke gå godt for os denne gang?

Anmeld

16. maj 2010

Riksen

Mia Maia skriver:

Jeg har slet ikke opfattet du har fået de 2 fantastiske streger...

TILLYKKE...

Jeg kan godt forstå du er nervøs, vi har snakket om det samme herhjemme, at næste gang tør vi slet ikke glæde os.

Det er vel kun naturligt, men tror desværre ikke det er så meget at gøre - jeg er jo levende bevis på at selvom HCG stiger normalt, er det ikke ensbetydende med alt er godt. Selvfølgelig vil det i langt de fleste tilfælde betyde at alt er godt...

Jeg er bange for der ikke er så meget at gøre i den næste tid andet end at tænke positivt - du bliver jo ikke mere ked af det, end hvis du forventer det værste...

Jeg er sikker på alt kommer til at gå godt denne gang - og du skal være mor om ca. 8 mdr...

Det er da fuldstændigt forståeligt - du har jo haft dit eget at se til, og det er da en ordentlig mundfuld, så det er helt ok

Nej, der er ikke andet at gøre end at se tiden an, men hvor er jeg utålmodig. Men som jeg skrev tidligere, vil jeg til at fokusere på det positive, at jeg er blevet gravid, og ikke det negative. Men det er godt nok lettere sagt end gjort.

Tak for dit svar og dit tillykke

Jeg håber at I lige så stille er ved at komme ovenpå.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.