~~M.Nielsen~~ skriver:
Årh søde Rikke, jeg ved præcis hvordan du har det..
Jeg har aldrig aborteret, men jeg var hamrende nervøs for, at der var noget galt med mig, min graviditet eller barnet så jeg skulle opleve det, fordi jeg ingen kvalme har haft..
Det gik mig virkelig på, og min første skanning var NF, som jeg synes der var uendelig lang tid til.. Jeg opdagede nemlig også min graviditet omkring uge 4..
Jeg spurgte min mor, mormor og andre kvinder i min familie om deres graviditeter med hensyn til kvalmen, men de havde haft enormt meget kvalme, så dem kunne jeg ikke sammenligne mig med, hvilket gjorde mig endnu mere nervøs.. Jeg var hamrende nervøs!
Så jeg ringede til min læge og spurgte hvordan og hvorledes, og hun fastslog, at det altså langt fra er alle der er dårlige, men man hører ALTID om dem der er enormt dårlige..
Jeg oprettede indlæg herinde gang på gang på gang om samme enme, og spurgte senere hen (efter NF hvor alt var super) min JM, for jeg kunne simpelthen ikke forstå, at man kunne være gravid UDEN nogen former for ubehag.. (Jo jeg har haft ømme bryster, og været lidt træt) Men det er også det. Og alle sagde, at alt garanteret var okay.. - Jeg burde bare nyde, at alt var okay...
Jeg har indtil for 14 dage siden gået i skole (HF) og jeg kunne sagtens fortsætte, hvis ikke det var fordi min JM pænt bad mig om at holde barsel, fordi jeg ville blive mærket af det under fødsel hvis jeg ikke begyndte at slappe af...
Jeg har først de sidste uger af min graviditet døjet med ondt i ryggen og ømme ribben... Jeg har dog også haft mange plukveer her de sidste ti uger ca, men det har jo ikke noget med den første del af graviditeten at gøre...
Men STORT
til dig, du behøver bestemt ikke og være nervøs!
Marikka, 40+0...
Tak for dit lange, beroligende indlæg. Hvor er jeg glad for at du har haft det på samme måde. Man hører jo netop mest om dem, som har det dårligt.
Jeg ved at det er normalt at være nervøs, men nogle gange føler jeg, at jeg slet ikke kan rumme mine tanker. Og så har nervøsiteten nok også noget at gøre med, at jeg har det på samme måde som sidst jeg var gravid - og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på om det samme vil ske. Hm... jeg må stoppe med at tænke - jeg hyler bare mig selv ud af den.