Opskrift på jordbærtærte - som bageren laver den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zafir skriver:

Det var fordi jeg sad og stenede over cake boss den anden aften. De bliver ved med at snakke om noget de kalder modelling chokolate... Som til forveksling ligner fondant. De bruger også fondant, men veksler mellem de der ting.

Så googlede jeg det. - Jeg har ikke prøver det endnu, men efter opskrifterne at dømme, var det 'blot' chokolade og sirup der var smeltet sammen. Så kan man farve det og sager, som med fondant og bruge det ca på samme måde.. mmm...

MEN - jeg har ikke prøvet det endnu. jeg har ikke haft lejlighed til det. Men jeg er vildt nysgerrig

se, dét lyder lige som noget for mig!! kunne da bare forestille mig det er besværligt at arbejde med!? det må afprøves.. altid dejligt med en grund til kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

se, dét lyder lige som noget for mig!! kunne da bare forestille mig det er besværligt at arbejde med!? det må afprøves.. altid dejligt med en grund til kage

Det mystiske er at det virkelig ligner fondant og de arbejder med det på samme måde... Så det må altså være nemt at arbejde med. Jeg tror det der sirup gør chokoladen elastisk

Anmeld

13. maj 2010

Miss.Sunshine

Zafir skriver:

Det mystiske er at det virkelig ligner fondant og de arbejder med det på samme måde... Så det må altså være nemt at arbejde med. Jeg tror det der sirup gør chokoladen elastisk

Kunne man ikke få en opskrift på det der smarte chokolade fondant?

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Miss.Sunshine skriver:

Kunne man ikke få en opskrift på det der smarte chokolade fondant?

Jeg lavede en tråd om det igår vidst. Modeling chokolate? Hedder tråden. LIgger i kageklubben...

Men det er DOT d, der har forsøgt idag. Jeg har endnu ikke selv prøvet

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Jeg lavede en tråd om det igår vidst. Modeling chokolate? Hedder tråden. LIgger i kageklubben...

Det er godt nok en mærkelig fornemelse, stå med en klat chokolade i hånden, og kan ælte den som modelérvoks. Jeg tror dog, jeg skal have lidt mere sirup i næste gang, den krakelere hurtigt, når jeg ruller den, eller også skal jeg bruge en bedre chokolade

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Dot D skriver:

Det er godt nok en mærkelig fornemelse, stå med en klat chokolade i hånden, og kan ælte den som modelérvoks. Jeg tror dog, jeg skal have lidt mere sirup i næste gang, den krakelere hurtigt, når jeg ruller den, eller også skal jeg bruge en bedre chokolade

Ai hvor er det vildt... Måske skal man have fat i det der corn sirup eller ja, prøve med noget andet chokolade eller noget. Men sejt at det virker Hvrodan smager det??

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Ai hvor er det vildt... Måske skal man have fat i det der corn sirup eller ja, prøve med noget andet chokolade eller noget. Men sejt at det virker Hvrodan smager det??

Af CHOKOLADE, mums. Jeg kender indtil flere som bliver "solgt" når det ender med at lykkes helt

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Dot D skriver:

Af CHOKOLADE, mums. Jeg kender indtil flere som bliver "solgt" når det ender med at lykkes helt

Jeg tænkte mere, om det blev mega sødt, af det dersens sirup der Men måske, hvis man bruger en 70% cacao choko, så er det kanon.

Åhhh jeg glæder mig til at prøve det!!!

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Zafir skriver:

kan ikke finde den tråden altså

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Jeg tænkte mere, om det blev mega sødt, af det dersens sirup der Men måske, hvis man bruger en 70% cacao choko, så er det kanon.

Åhhh jeg glæder mig til at prøve det!!!

Jeg havde kun coops Xtra lys chokolade på lager, og jeg synes ikke det er vildt sødt, sidder lige og smager igen, bare for at være sikker, hi hi hi, nej ikke voldsom sød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.