Opskrift på jordbærtærte - som bageren laver den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.017 visninger
40 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

DkzMariia

Hejsa!

Er der nogle af jer der ligger inde med en opskrift på jordbærtærte - just like bageren's?  Min kæreste ELSKER den, og kunne godt tænke mig at lave sådan en til vores 2års dag på tirsdag :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

smokin

Mhmmm jeg lytter lige med Send den også gerne til mig.

Anmeld

13. maj 2010

Agnete

Jeg lavede en gang en, der var super god.

En almindelig (kage)tærte bund, smeltet chokolade oven på. så et lag kagecreme, jordbær og til sidst tyndt lag ribsgele, der var smeltet og hældt over.

Tillykke med 2 års dag på tirsdag

Anmeld

13. maj 2010

DkzMariia

Agnete skriver:

Jeg lavede en gang en, der var super god.

En almindelig (kage)tærte bund, smeltet chokolade oven på. så et lag kagecreme, jordbær og til sidst tyndt lag ribsgele, der var smeltet og hældt over.

Tillykke med 2 års dag på tirsdag

Super, mange tak!! Må da prøves

... Og mange tak

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jordbærtærte... Var der nogen der skrev jordbærtærte!?!? heheheeee

Altså - den måde jeg laver, der smager MUMS og næsten som bageren, er at du laver en giftkagebund eller mazarin, hvis du rigtig skal være gejlet

Så laver du den der othellolagkage (vanilie flødecreme - søg på det i søgefeltet. har skrevet opskriften et par gange) creme Smækker den ovenpå den chokoladesmurte bund. Vælter alle de jordbær på, man har lyst.

Så laver du en fin jordbærgelé. Jordbærsaft og husblas. Der står forhold sikkert på pakken, ellers mener jeg det er 8 blade til ½ liter. Du skal ikke bruge mere end en kvart liter. Lad det køle af og stå til det næsten er stift og hæld det udover

Så er det bare MEGA NAM NAM NAM NAM Du kan jo også bage bunden i en hjerteform... Fx...

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Jordbærtærte... Var der nogen der skrev jordbærtærte!?!? heheheeee

Altså - den måde jeg laver, der smager MUMS og næsten som bageren, er at du laver en giftkagebund eller mazarin, hvis du rigtig skal være gejlet

Så laver du den der othellolagkage (vanilie flødecreme - søg på det i søgefeltet. har skrevet opskriften et par gange) creme Smækker den ovenpå den chokoladesmurte bund. Vælter alle de jordbær på, man har lyst.

Så laver du en fin jordbærgelé. Jordbærsaft og husblas. Der står forhold sikkert på pakken, ellers mener jeg det er 8 blade til ½ liter. Du skal ikke bruge mere end en kvart liter. Lad det køle af og stå til det næsten er stift og hæld det udover

Så er det bare MEGA NAM NAM NAM NAM Du kan jo også bage bunden i en hjerteform... Fx...

Uhm, lyder lækkert, og nu går vi jo mod jordbærsæson, den skal prøves.

PS. Zafir, jeg har en klump af det der "chokoladefondant" i køleskabet, var nødt til at prøve den opskrift, du sendte link til. Det var bare nemt at lave. Min lille gryde var i opvaskemaskinen, så jeg smeltede i mikroen og så i med sirup. Nemt nemt nemt, så nu venter jeg bare de to timer, det skulle have i køleskabet

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Dot D skriver:

Uhm, lyder lækkert, og nu går vi jo mod jordbærsæson, den skal prøves.

PS. Zafir, jeg har en klump af det der "chokoladefondant" i køleskabet, var nødt til at prøve den opskrift, du sendte link til. Det var bare nemt at lave. Min lille gryde var i opvaskemaskinen, så jeg smeltede i mikroen og så i med sirup. Nemt nemt nemt, så nu venter jeg bare de to timer, det skulle have i køleskabet

Åhhhh hvor spændende!! Jeg må høre mere og mere!! jeg skal prøve det næste gang jeg skal lave kage - Nu er det bare vikingesæson for mig, så det med kager, ligger nok en anelse stille indtil jeg går fra. Men på min familieferie til sommer, skal vi bygge kage i fællesskab

De farver det jo også i alle muuuuuuulige farver... Jeg vil tro at de mørke farver, er mørk choko og de lyse farver er baseret på hvid choko. Men jeg ved det ikke, hvordan og ledes det er med gele farver, om de kan farve igennem mørk choko...

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Zafir skriver:

Åhhhh hvor spændende!! Jeg må høre mere og mere!! jeg skal prøve det næste gang jeg skal lave kage - Nu er det bare vikingesæson for mig, så det med kager, ligger nok en anelse stille indtil jeg går fra. Men på min familieferie til sommer, skal vi bygge kage i fællesskab

De farver det jo også i alle muuuuuuulige farver... Jeg vil tro at de mørke farver, er mørk choko og de lyse farver er baseret på hvid choko. Men jeg ved det ikke, hvordan og ledes det er med gele farver, om de kan farve igennem mørk choko...

hov!? hvad er det for noget chokolade fondant? fortæl lige!!!

Anmeld

13. maj 2010

trunte89

13. maj 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

hov!? hvad er det for noget chokolade fondant? fortæl lige!!!

Det var fordi jeg sad og stenede over cake boss den anden aften. De bliver ved med at snakke om noget de kalder modelling chokolate... Som til forveksling ligner fondant. De bruger også fondant, men veksler mellem de der ting.

Så googlede jeg det. - Jeg har ikke prøver det endnu, men efter opskrifterne at dømme, var det 'blot' chokolade og sirup der var smeltet sammen. Så kan man farve det og sager, som med fondant og bruge det ca på samme måde.. mmm...

MEN - jeg har ikke prøvet det endnu. jeg har ikke haft lejlighed til det. Men jeg er vildt nysgerrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.