Loa skriver:
Det var også det jeg pludselig var i tvivl om, om man egentlig skulle bruge så meget, eller om det bare var ens eget "hysteri" hvis man kan kalde det det, at have aaalt klart, i tilfælde af man nu lige skulle bruge det...... 
Sådan har jeg også haft lidt tendens til at tænke, men nu hvor jeg står midt i det med en lille ny er jeg faktisk blevet overrasket over hvor hurtigt der er blevet brug for alle de forskellige ting. Mens jeg gik og handlede syntes jeg bare vi købte helt grotesk mange ting og sager, men lidt efter lidt har vi altså fået det meste i brug, og hun er altså bare tolv dage gammel.
Vi har ikke købt en masse toiletsager til baby, og har heller ikke manglet det. Har dog været glade for en flaske babyolie til at fjerne den meget klistrede afføring de har i starten og til lidt babymassage, som hun elsker, og en flaske håndsprit. Ellers har vi stort set kun haft brug for bleer, skiftetøj og vandhanen. Stofbleerne har fået ben at gå på til alt muligt. Jeg købte 25 og syntes det var helt vildt mange, men de er i brug. Vi har tørret hende i vores håndklæder eller en stofble og det går helt fint. I går tog vi hul på en tube med zinksalve. Ellers har vi brugt lidt vådservietter fordi vi skulle på rejse med hende, men havde vi bare skullet være hjemme havde de ikke været nødvendige endnu.
Jeg har været superglad for at jeg tænkte lidt fremsynet på fødsel og amning under alle indkøbene og har lynhurtigt fået brug for alt jeg havde købt i den retning (store bind, nogle ekstra trusser i størrelse større end normalt med plads til de store bind, nattøj det er nemt at amme i, ammeindlæg i uld og engangs, amme-bh'er, salve til ømme brystvorter)
Ellers har autostol, barnevogn, puslehynden og vippestolen været det vi har haft mest brug for her i starten. Vi har købt en vippestol, der kan lægges helt ned, så hun kan bruge den selvom hun er så lille, og det er SÅ dejligt at have et sted at lægge hende, som kan tages med der hvor man selv er (fx på badeværelset, så man kan komme i bad eller på toilet uden at hun ligger i et naborum og skriger).
Vi har ikke fået samlet hendes seng endnu, men det er uproblematisk for hun sover alligevel i vores seng. Vi har lagt et vandafvisende "tisselagen" under vores lagen i midten af sengen, så vi ikke får alt for mange pletter på vores madras (men vi har en næsten ny seng, og ville måske ikke være helt så ømme over den, hvis den var gammel.

Maria