Behøver man egentlig have ret meget klart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
11. maj 2010

Loa

Mettemus skriver:

Nej det er jo det... for man har jo ikke lyst til at spare på sikkerheden, men man kan alligevel leje ret længe for 3000 kr?

Netop...... Så tror klart det er det vi gør i hvert fald ..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

foto på lærred

Der var faktisk kun én ting som vi var ovre og købe ikke så lang tid efter fødslen og det var heldragter med lynlys i. Hun levede simpelthen i dem hele tiden. De var bare så nemme at få på og af, og så var vi fri for små bluser og hendes lille hoved og bukser osv. De var nemme, bløde og lækre for hende (selvfølgelig ville hun sikkert have set super kær ud i en af de fine sæt tøj hun også havde) men vi synes bare det andet var så meget nemmere. Og da de små jo gylper osv, så ville vi gerne have flere af de heldragter i. Så vi tog i H og M og købte 3-4 stykker mere.

Og ps tillykke med din snart "før-barsel" Så kan du rigtig forkæle dig selv inden baby kommer

Anmeld

11. maj 2010

FruHolm <3

Loa skriver:

Super god liste... Den er nu printet ud

det var også min føste tanke

Anmeld

11. maj 2010

Miss.Sunshine

Valle81 skriver:

Babyautostol(til når I skal køre baby hjem fra hospitalet i egen bil eller taxa)

• Puslebord og puslehynde (sørg for, at den er vandafvisende)

• God lampe til puslebordet

• Vaskefad(overvej en enkel, lille balje i stedet for et hoved/halefad. Det er begrænset, hvor tit du skal tørre baby i hovedet den første tid) Slet ikke nødvendig hvis du skifter i nærheden af vask

• Engangsvaskeklude eller vådservietter

• Bleer(køb ikke for mange, før du ved, hvad størrelse guldklumpen har)

• Stofbleer,mindst 30 (du kan ikke få for mange; du orker alligevel ikke at vaske hele tiden) 30 er mere end rigeligt - selvom du ikke orker at vaske - ja så kører vaskemaskine hele tiden, når man har barn/børn. Jeg har 25 og jah jeg når ikke at bruge dem alle sammen:0)

• Zinksalve(hvis baby får rød numse) Køb den store tube Pantothenol creme på apoteket til 125 kr, den er super og er god til alt, brystvorter, rødenumser, tørre hænder osv:0)

• Blespand - kan fåes gratis ved at bestille babysams babybox

• Vatpinde(i første omgang til at rense babys navle)

• Termometer(til øret eller numsen. Det sidste er det mest præcise)

• Badekar(baby skal dog ikke i bad, før navlestum- pen er faldet af) Det bestemmer man nu selv - og oftest bliver man tilbudt på sygehuset at få hjælp til første bad og det er inden navlestumpen er faldet af:0)

• Tøj (masser af kort- og langærmede bodyer, bløde bukser, strømper, strømpebukser, bomuldsheldragter/ natdragter, hue, striktrøje, evt. fleeceflyverdragt og vanter. Regn med, at baby gylper eller ‘skider igen-nem’ op til flere gange om dagen, så det er godt at have skiftetøj)

• Sutter (hav evt. forskellige typer liggende, så I kan prøve jer frem)

• Barnevogn(inkl. madras)

• Lift (inkl. madras og lagen) eller voksipose

• Babydyne og to-tre sæt sengetøj

• Regnslag

• Myggenet (hvis det er sommer)

• Ammeindlæg

• Ammebh’er(de kan være svære at købe, før mæl- ken løber til, og du ved, hvor store dine bryster bliver. Men hav evt. et par stykker liggende, som din kæreste kan køre hen og bytte, hvis de ikke passer)

Vælger at skrive suttebrikker - de er altså guld af have hjemme i tilfælde af revner osv på brystvorter, som man ikke kan holde ud:0)

• Store hygiejnebind(du bløder sikkert en del efter fødslen)

Jeg vil også give et godt råd - køb et par sutteflasker og en pakke erstatning til at have stående i tilfælde af at det bliver nødvendigt at give - det er atså så surt at stå og mangle kl 03 om natten og alt er lukket:0)

Jeg har aldrig nogensinde hørt at de ikke må komme i bad før navlestumpen er faldet af, hvor har du hørt det henne? Jeg havde min søn i bad og jeg har et hav af veninder/bekendte der også havde deres i bad.

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Miss.Sunshine skriver:

Jeg har aldrig nogensinde hørt at de ikke må komme i bad før navlestumpen er faldet af, hvor har du hørt det henne? Jeg havde min søn i bad og jeg har et hav af veninder/bekendte der også havde deres i bad.

Det er ikke noget jeg har skrevet - det stod på den liste som den anden havde linket til:0) Jeg havde skrevet kommentaren rødt bagefter og der skrev jeg også at det nu ikke helt passer:0)

• Badekar(baby skal dog ikke i bad, før navlestum- pen er faldet af) Det bestemmer man nu selv - og oftest bliver man tilbudt på sygehuset at få hjælp til første bad og det er inden navlestumpen er faldet af:0)

Anmeld

11. maj 2010

mek-83

Hej piger.

Mht autostol så er den man kan leje i babysam en Römer baby safe. Det koster 600 kr for 8 mdr og 500 kr i depositum dvs. 1100 Kr. det var også det vi overvejede først, men så undersøgte jeg muligheden for at købe den i udlandet.

Vi købte vores på https://www.babyparadies-shop.de hvor vi har givet 1490 kr for en Römer baby safe + sele base + fragt og vi leveringen var bare tip top i orden, vi bestilte torsdag aften og mandag eftermiddag stod der en flink mand fra DHL med min pakke, vi er så glade for vores valg da vi jo er 100% sikkere på at den ikke har været i nogle uheld eller andet.

Ville bare dele min info på det område med jer.

Maria 40+6 (Som virkelig gerne snart ville føde)

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Mettemus skriver:

Jeg har læst interesseret med her, og har lige et tillægsspærgsmål: autostol - burde man anskaffe sig sådan en selvom man ikke har bil eller ville det være nok bare at leje den i Babysam (havde egentligt selv regnet med det sidste, da det er en rimelig dyr post at købe)

Hejsa:0)

Lej den for guds skyld i babysam:0)

Selvom vi har bil,såkører vi ikke ret meget og synes det ville værre spild at købe en med det forbrug vi har:0)

Vi har lejet en super lækker Römer babysafe i 8 mdr. 200 kroner i depositum og 35 kr i måneden i 8 mdr. Så vi kom af med knap 500 kroner hvor vi får de 200 tilbage når vi aflevere:0)

Og stolen er så fin - lysegrå og mørkegrå og kan slet ikke se den har været brugt før:0)

Knus

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

mek-83 skriver:

Hej piger.

Mht autostol så er den man kan leje i babysam en Römer baby safe. Det koster 600 kr for 8 mdr og 500 kr i depositum dvs. 1100 Kr. det var også det vi overvejede først, men så undersøgte jeg muligheden for at købe den i udlandet.

Vi købte vores på https://www.babyparadies-shop.de hvor vi har givet 1490 kr for en Römer baby safe + sele base + fragt og vi leveringen var bare tip top i orden, vi bestilte torsdag aften og mandag eftermiddag stod der en flink mand fra DHL med min pakke, vi er så glade for vores valg da vi jo er 100% sikkere på at den ikke har været i nogle uheld eller andet.

Ville bare dele min info på det område med jer.

Maria 40+6 (Som virkelig gerne snart ville føde)

Hvad er det for en babysam det er så dyrt at leje i:0)

Vi har lejet vores starten af marts ( babysam i Viborg) og vi gav 200 kroner i depositim og lige knap 300 kroner for at leje den i 8 mdr, så synes det lyder vildt dyrt, det du nævner:0)

Anmeld

11. maj 2010

mek-83

Det er nok fordi vi har ville have valgt den pakke der hedder luksus, dvs med base

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

mek-83 skriver:

Det er nok fordi vi har ville have valgt den pakke der hedder luksus, dvs med base

Åhh. ja med det der isofix:0) Så forstår jeg bedre:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.