Valle81 skriver:
Babyautostol(til når I skal køre baby hjem fra hospitalet i egen bil eller taxa)
• Puslebord og puslehynde (sørg for, at den er vandafvisende)
• God lampe til puslebordet
• Vaskefad(overvej en enkel, lille balje i stedet for et hoved/halefad. Det er begrænset, hvor tit du skal tørre baby i hovedet den første tid) Slet ikke nødvendig hvis du skifter i nærheden af vask
• Engangsvaskeklude eller vådservietter
• Bleer(køb ikke for mange, før du ved, hvad størrelse guldklumpen har)
• Stofbleer,mindst 30 (du kan ikke få for mange; du orker alligevel ikke at vaske hele tiden) 30 er mere end rigeligt - selvom du ikke orker at vaske - ja så kører vaskemaskine hele tiden, når man har barn/børn. Jeg har 25 og jah jeg når ikke at bruge dem alle sammen:0)
• Zinksalve(hvis baby får rød numse) Køb den store tube Pantothenol creme på apoteket til 125 kr, den er super og er god til alt, brystvorter, rødenumser, tørre hænder osv:0)
• Blespand - kan fåes gratis ved at bestille babysams babybox
• Vatpinde(i første omgang til at rense babys navle)
• Termometer(til øret eller numsen. Det sidste er det mest præcise)
• Badekar(baby skal dog ikke i bad, før navlestum- pen er faldet af) Det bestemmer man nu selv - og oftest bliver man tilbudt på sygehuset at få hjælp til første bad og det er inden navlestumpen er faldet af:0)
• Tøj (masser af kort- og langærmede bodyer, bløde bukser, strømper, strømpebukser, bomuldsheldragter/ natdragter, hue, striktrøje, evt. fleeceflyverdragt og vanter. Regn med, at baby gylper eller ‘skider igen-nem’ op til flere gange om dagen, så det er godt at have skiftetøj)
• Sutter (hav evt. forskellige typer liggende, så I kan prøve jer frem)
• Barnevogn(inkl. madras)
• Lift (inkl. madras og lagen) eller voksipose
• Babydyne og to-tre sæt sengetøj
• Regnslag
• Myggenet (hvis det er sommer)
• Ammeindlæg
• Ammebh’er(de kan være svære at købe, før mæl- ken løber til, og du ved, hvor store dine bryster bliver. Men hav evt. et par stykker liggende, som din kæreste kan køre hen og bytte, hvis de ikke passer)
Vælger at skrive suttebrikker - de er altså guld af have hjemme i tilfælde af revner osv på brystvorter, som man ikke kan holde ud:0)
• Store hygiejnebind(du bløder sikkert en del efter fødslen)
Jeg vil også give et godt råd - køb et par sutteflasker og en pakke erstatning til at have stående i tilfælde af at det bliver nødvendigt at give - det er atså så surt at stå og mangle kl 03 om natten og alt er lukket:0)
Jeg har aldrig nogensinde hørt at de ikke må komme i bad før navlestumpen er faldet af, hvor har du hørt det henne? Jeg havde min søn i bad og jeg har et hav af veninder/bekendte der også havde deres i bad.