Behøver man egentlig have ret meget klart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
3.575 visninger
35 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Loa

Nu jeg har to dage tilbage inden barsel, sidder jeg her og tænker over hvad der egentlig skal købes/anskaffes inden babys ankomst, og udover en hulens masse små ting (nu tænker jeg mest toiletting, bleer, creme, og alt i den dur) som jeg har læst på diverse lister, så tænker jeg om der egentlig er ret meget andet der skal anskaffes ellers?

Jeg vil jo gerne gøre en masse klart, og især babys værelse  Men nu hvor vi har puslekommode og tøj på plads, og vi får vuggen på fredag, hvad er der så egentlig tilbage.....? Er det mig der overser noget, eller er der pludselig ikke flere "store" ting der skal anskaffes?

(Barnevogn skal bestilles, det har vi dog ikke gjort endnu)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

FruHolm <3

jeg har printet denne liste ud

hvis du nederst på siden skifter side kan du også se hvad der skal købes efter fødslen

http://voresborn.dk/gravid/5318-den-store-huskeliste

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Babyautostol(til når I skal køre baby hjem fra hospitalet i egen bil eller taxa)

• Puslebord og puslehynde (sørg for, at den er vandafvisende)

• God lampe til puslebordet

• Vaskefad(overvej en enkel, lille balje i stedet for et hoved/halefad. Det er begrænset, hvor tit du skal tørre baby i hovedet den første tid) Slet ikke nødvendig hvis du skifter i nærheden af vask

• Engangsvaskeklude eller vådservietter

• Bleer(køb ikke for mange, før du ved, hvad størrelse guldklumpen har)

• Stofbleer,mindst 30 (du kan ikke få for mange; du orker alligevel ikke at vaske hele tiden) 30 er mere end rigeligt - selvom du ikke orker at vaske - ja så kører vaskemaskine hele tiden, når man har barn/børn. Jeg har 25 og jah jeg når ikke at bruge dem alle sammen:0)

• Zinksalve(hvis baby får rød numse) Køb den store tube Pantothenol creme på apoteket til 125 kr, den er super og er god til alt, brystvorter, rødenumser, tørre hænder osv:0)

• Blespand - kan fåes gratis ved at bestille babysams babybox

• Vatpinde(i første omgang til at rense babys navle)

• Termometer(til øret eller numsen. Det sidste er det mest præcise)

• Badekar(baby skal dog ikke i bad, før navlestum- pen er faldet af) Det bestemmer man nu selv - og oftest bliver man tilbudt på sygehuset at få hjælp til første bad og det er inden navlestumpen er faldet af:0)

• Tøj (masser af kort- og langærmede bodyer, bløde bukser, strømper, strømpebukser, bomuldsheldragter/ natdragter, hue, striktrøje, evt. fleeceflyverdragt og vanter. Regn med, at baby gylper eller ‘skider igen-nem’ op til flere gange om dagen, så det er godt at have skiftetøj)

• Sutter (hav evt. forskellige typer liggende, så I kan prøve jer frem)

• Barnevogn(inkl. madras)

• Lift (inkl. madras og lagen) eller voksipose

• Babydyne og to-tre sæt sengetøj

• Regnslag

• Myggenet (hvis det er sommer)

• Ammeindlæg

• Ammebh’er(de kan være svære at købe, før mæl- ken løber til, og du ved, hvor store dine bryster bliver. Men hav evt. et par stykker liggende, som din kæreste kan køre hen og bytte, hvis de ikke passer)

Vælger at skrive suttebrikker - de er altså guld af have hjemme i tilfælde af revner osv på brystvorter, som man ikke kan holde ud:0)

• Store hygiejnebind(du bløder sikkert en del efter fødslen)

Jeg vil også give et godt råd - køb et par sutteflasker og en pakke erstatning til at have stående i tilfælde af at det bliver nødvendigt at give - det er atså så surt at stå og mangle kl 03 om natten og alt er lukket:0)

Anmeld

11. maj 2010

Loa

sarah Foged skriver:

jeg har printet denne liste ud

hvis du nederst på siden skifter side kan du også se hvad der skal købes efter fødslen

http://voresborn.dk/gravid/5318-den-store-huskeliste

Super god liste... Den er nu printet ud

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

• Babyolie(til badevandet eller babymassage eller til at løsne arp)

• Babybørste(hvis du børster babys hår/hoved-bund regelmæssigt, kan du modvirke arp)

• Tættekam(hvis baby får arp)

• Neglesaks (i starten kan du blot nulre babys negle af)

• Urotil puslebordet

• Aktivitetstæppe

• Tremmeseng eller vuggeinkl. madras (baby kan dog sagtens sove i liften eller mellem jer den første tid)

• Sengerand

• Mellemlægslagener(så baby ikke tisser/gyl-per igennem madrassen) - har aldrig brugt - vil sige slet ikke nødvendigt

• Sutteflasker

• D-dråber (skal bruges, fra barnet er to uger, og kan fås på apoteket eller i Matas) Kan også købes i Bilka og føtex til 19.95

• Saltvandsdråber til næsen(hvis baby bliver snottet)

Du kan godt klare dig uden, men følgende kan være rart at have:

• Badestol (gør det nemmere at håndtere en glat baby i badekarret)

• Badevandstermometer(du kan også mærke efter med albuen. Men husk, at temperaturen på badevandet er vigtig – en baby kan blive skoldet ved blot 40 grader) Albue er bedst:0)

• Babybadehåndklæde m. hætte

• Bæresele(kan være god til at berolige baby i, f.eks. for far)

• Ammepude(du kan også bruge almindelige puder og dyner)

• Skråstol(så kan baby ‘sidde med’ ved bordet)

• Pusletaske(en almindelig taske eller rygsæk kan snildt bruges til babys grej)

• Svøb(babys dyne kan også bruges) • Bamse med melodi (kan berolige baby)

• Brystpumpe(du kan også malke ud med hånden eller leje en udmalkningsmaskine hos f.eks. Falck) Rigtig god ide at have - kan også købes i matas

• Slynge eller vikle(som du kan bære baby rundt i og samtidig have armene fri)

• Slyngevugge(giver baby samme tætheds-fornemmelse som i livmoderen og kan bruges både indenfor, udenfor og som rejseseng)

• Vågelys/natlampe(til når du skal op og am-me om natten)

• Ammete

Anmeld

11. maj 2010

Loa

Valle81 skriver:

Babyautostol(til når I skal køre baby hjem fra hospitalet i egen bil eller taxa)

• Puslebord og puslehynde (sørg for, at den er vandafvisende)

• God lampe til puslebordet

• Vaskefad(overvej en enkel, lille balje i stedet for et hoved/halefad. Det er begrænset, hvor tit du skal tørre baby i hovedet den første tid) Slet ikke nødvendig hvis du skifter i nærheden af vask

• Engangsvaskeklude eller vådservietter

• Bleer(køb ikke for mange, før du ved, hvad størrelse guldklumpen har)

• Stofbleer,mindst 30 (du kan ikke få for mange; du orker alligevel ikke at vaske hele tiden) 30 er mere end rigeligt - selvom du ikke orker at vaske - ja så kører vaskemaskine hele tiden, når man har barn/børn. Jeg har 25 og jah jeg når ikke at bruge dem alle sammen:0)

• Zinksalve(hvis baby får rød numse) Køb den store tube Pantothenol creme på apoteket til 125 kr, den er super og er god til alt, brystvorter, rødenumser, tørre hænder osv:0)

• Blespand - kan fåes gratis ved at bestille babysams babybox

• Vatpinde(i første omgang til at rense babys navle)

• Termometer(til øret eller numsen. Det sidste er det mest præcise)

• Badekar(baby skal dog ikke i bad, før navlestum- pen er faldet af) Det bestemmer man nu selv - og oftest bliver man tilbudt på sygehuset at få hjælp til første bad og det er inden navlestumpen er faldet af:0)

• Tøj (masser af kort- og langærmede bodyer, bløde bukser, strømper, strømpebukser, bomuldsheldragter/ natdragter, hue, striktrøje, evt. fleeceflyverdragt og vanter. Regn med, at baby gylper eller ‘skider igen-nem’ op til flere gange om dagen, så det er godt at have skiftetøj)

• Sutter (hav evt. forskellige typer liggende, så I kan prøve jer frem)

• Barnevogn(inkl. madras)

• Lift (inkl. madras og lagen) eller voksipose

• Babydyne og to-tre sæt sengetøj

• Regnslag

• Myggenet (hvis det er sommer)

• Ammeindlæg

• Ammebh’er(de kan være svære at købe, før mæl- ken løber til, og du ved, hvor store dine bryster bliver. Men hav evt. et par stykker liggende, som din kæreste kan køre hen og bytte, hvis de ikke passer)

Vælger at skrive suttebrikker - de er altså guld af have hjemme i tilfælde af revner osv på brystvorter, som man ikke kan holde ud:0)

• Store hygiejnebind(du bløder sikkert en del efter fødslen)

Jeg vil også give et godt råd - køb et par sutteflasker og en pakke erstatning til at have stående i tilfælde af at det bliver nødvendigt at give - det er atså så surt at stå og mangle kl 03 om natten og alt er lukket:0)

Og din liste er hermed også printet ud....

Super med kommentarer til

Anmeld

11. maj 2010

foto på lærred

Jeg synes faktisk ikke at man havde brug for en masse. Jeg havde en masse af de der gratis ting som cremer osv. Jeg brugte aldrig noget af det, for det synes jeg slet ikke var nødvendigt. Som regel har man jo de store ting som pudslebord osv. og tøj til det første stykke tid.

Når der er gået en uge vil man jo alligevel gerne ud og "lufte" ny baby i barnevogn og så kan man jo trille og til et supermarked og købe det man lige mangler (med mindre man selvfølgelig bor langt ude, hvor det ikke lige er til at komme til et supermarked)

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Loa skriver:

Og din liste er hermed også printet ud....

Super med kommentarer til

Det var så lidt:0)

Skal nok skrive mere, hvis jeg kommer i tanke om flere små "guldkorn":0)

Og held og kæmpe lykke med det hele:0)

Anmeld

11. maj 2010

Loa

Valle81 skriver:

Det var så lidt:0)

Skal nok skrive mere, hvis jeg kommer i tanke om flere små "guldkorn":0)

Og held og kæmpe lykke med det hele:0)

Det lyder godt.......

Og mange tak

Anmeld

11. maj 2010

Loa

foto på lærred skriver:

Jeg synes faktisk ikke at man havde brug for en masse. Jeg havde en masse af de der gratis ting som cremer osv. Jeg brugte aldrig noget af det, for det synes jeg slet ikke var nødvendigt. Som regel har man jo de store ting som pudslebord osv. og tøj til det første stykke tid.

Når der er gået en uge vil man jo alligevel gerne ud og "lufte" ny baby i barnevogn og så kan man jo trille og til et supermarked og købe det man lige mangler (med mindre man selvfølgelig bor langt ude, hvor det ikke lige er til at komme til et supermarked)

Det var også det jeg pludselig var i tvivl om, om man egentlig skulle bruge så meget, eller om det bare var ens eget "hysteri" hvis man kan kalde det det, at have aaalt klart, i tilfælde af man nu lige skulle bruge det......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.