Det der med navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

msax

Jeg har en svaghed for navne det starter med M...

Så hvis baby bliver en pige skal hun hedde Marie efter min oldemor, tip-oldemor og tip-tip-oldemor.

Hvis baby bliver en dreng skal han hedde Malte.

og de næste børn der kommer skal hedde Maja og Mikkel...

Vi har heldigvis været ret enige om det med navnene herhjemme, så ingen vilde diskussioner. Der har max 5 min at blive enige.

SMIL fra Mette 27+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

det var af samme grund Harald i første omgang blev godkendt af Søren  hvad er det for en tåbelig begrundelse?!

Det er vist nogle halvsære mænd vi har os

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

msax skriver:

Jeg har en svaghed for navne det starter med M...

Så hvis baby bliver en pige skal hun hedde Marie efter min oldemor, tip-oldemor og tip-tip-oldemor.

Hvis baby bliver en dreng skal han hedde Malte.

og de næste børn der kommer skal hedde Maja og Mikkel...

Vi har heldigvis været ret enige om det med navnene herhjemme, så ingen vilde diskussioner. Der har max 5 min at blive enige.

SMIL fra Mette 27+5

Det er altså lidt sjovt Vi har virkelig mange med M i min famile...

Maria, Mette, Martin, Merethe, Morten, Magnus, Marcus...

Mine forældres hund hedder sågar Molly

Anmeld

10. maj 2010

Vinker

Hyggeligt indlæg Tina - Det kan altså godt bringe noget godt med sig at ligge der på sofaen

Jeg havde aldrig drømt om at jeg min søn skulle komme til at hedde Niklas - og slet ikke Niklas Emil. Og jeg vil gerne indrømme at det første lange stykke tid efter vi var blevet enige om navnet, var jeg meget i tvivl om jeg egentlig kunne lide det. Nok mest fordi vi havde fået en del negativ-betonede kommentare om navnet, men NU er jeg RIGTIG GLAD for at han hedder Niklas Emil og når folk rynker sådan lidt på næsen af det og siger at det er svært at sige sammen ja så rager det mig en høstblomst for JEG ELSKER det navn!

Vi havde svært ved at blive enige. Jeg ville meget gerne han skulle ha heddet Carl Emil! Jeg elsker bl.a. de gamle navne.

Emil, Oskar, Albert, Anton, Valdemar, Bertram, William, Gustav, Carl, Asgar, Ludvig, Adam, Lukas, Willas

Er spændt på hvad det ender med hvis vi får en dreng igen.... Morten mener nemlig at det igen skal være 2 navne hvor jeg ikke mener at det er en nødvendighed at begge så er som fornavn, men at det andet godt kan bruges som mellemnavn.

Af pigenavne har jeg altid været glad for Ida, men eftersom vi har brugt navnet Emil så er jeg bange for at folk vil grine for meget over at vi både har en Ida og en Emil ???

Er elllers vild med navnene; Ida Marie, Ida Sofie, Ida Amalie, Ida Olivia.

Dog er Morten ikke glad for navnet Ida så det gir måske sig selv...

Ellers kan jeg af pigenavne godt lide:

Frederikke (men er det ikke alt for meget når jeg selv hedder Rikke??? Har faktisk altid selv drømt om at hedde Frederikke!) Amanda, Andrea, Alberte, Maria Sofie, Marie, Emma Sofie, Emma Marie, Frieda

Anmeld

10. maj 2010

Vinker

Caya er jeg også vild med! Ville dog have stavet det Kaya

Har en veninde der slet ikke brød sig om navnet Liva, fordi hun kommer fra Kolding og der har de en supermarkedskæde, eller noget i den stil, som hedder Liva
Men, som hun siger, "nu kan hun jo ikke hedde andet"

Yep I Kolding er der nemlig et supermarked der hedder Liva. Dérfor kom vores venners lille pige IKKE til at hedde Liva - De bor nemlig i Kolding..... Hun kom til at hedde Melina istedet.

Synes ellers Liva er et smukt navn!

Anmeld

10. maj 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

ork jeg kender det! jeg fik en mail fra en veninde igår der skrev "jeg drømte i nat at du fødte den smukkeste lille dreng, han skulle hedde Regn" og siden har jeg bare gået og tænkt på det navn!

Da jeg var teenager så jeg Åndernes Hus og besluttede at døtre skulle hedde Blanca og Alba. Da jeg var endnu yngre besluttede jeg at en datter skulle hedde Anemone. Da jeg mødte Søren besluttede jeg, at en søn skulle hedde Harald, fordi jeg ELSKER det norske talkshow "Thomas og Harald".

ingen af navnene er røget igennem, så nu har vi lavet to fiiiine navne ud fra samtaler og ikke mindst skænderier (hvem skulle ha troet at manden der er røvligeglad med hvilken sofa jeg køber til stuen har tusind meninger om navne!!)

Iiih jeg synes bestemt at Regn ville være en fantastisk navn til jeres kommende lille dreng - Det stemmer jeg for

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Vinker skriver:

Hyggeligt indlæg Tina - Det kan altså godt bringe noget godt med sig at ligge der på sofaen

Jeg havde aldrig drømt om at jeg min søn skulle komme til at hedde Niklas - og slet ikke Niklas Emil. Og jeg vil gerne indrømme at det første lange stykke tid efter vi var blevet enige om navnet, var jeg meget i tvivl om jeg egentlig kunne lide det. Nok mest fordi vi havde fået en del negativ-betonede kommentare om navnet, men NU er jeg RIGTIG GLAD for at han hedder Niklas Emil og når folk rynker sådan lidt på næsen af det og siger at det er svært at sige sammen ja så rager det mig en høstblomst for JEG ELSKER det navn!

Vi havde svært ved at blive enige. Jeg ville meget gerne han skulle ha heddet Carl Emil! Jeg elsker bl.a. de gamle navne.

Emil, Oskar, Albert, Anton, Valdemar, Bertram, William, Gustav, Carl, Asgar, Ludvig, Adam, Lukas, Willas

Er spændt på hvad det ender med hvis vi får en dreng igen.... Morten mener nemlig at det igen skal være 2 navne hvor jeg ikke mener at det er en nødvendighed at begge så er som fornavn, men at det andet godt kan bruges som mellemnavn.

Af pigenavne har jeg altid været glad for Ida, men eftersom vi har brugt navnet Emil så er jeg bange for at folk vil grine for meget over at vi både har en Ida og en Emil ???

Er elllers vild med navnene; Ida Marie, Ida Sofie, Ida Amalie, Ida Olivia.

Dog er Morten ikke glad for navnet Ida så det gir måske sig selv...

Ellers kan jeg af pigenavne godt lide:

Frederikke (men er det ikke alt for meget når jeg selv hedder Rikke??? Har faktisk altid selv drømt om at hedde Frederikke!) Amanda, Andrea, Alberte, Maria Sofie, Marie, Emma Sofie, Emma Marie, Frieda

Niklas Emil.... Det passer da perfekt sammen!!!

Carstens nevø hedder Anton Emil og lillesøsteren hedder Ida

Anmeld

10. maj 2010

Vinker

TbCp skriver:

Niklas Emil.... Det passer da perfekt sammen!!!

Carstens nevø hedder Anton Emil og lillesøsteren hedder Ida

Folk siger bare at de synes det er svært at sige sammen da det ikke ligger naturligt i munden. Og så siger de at det da ikke er til at kalde det navn hvis man feks skal kalde på ham udenfor, men det er DERES mening - Ikke vores ;)

Åh Anton Emil lyder også super godt og helt perfekt med lillesøster Ida

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Vinker skriver:

Folk siger bare at de synes det er svært at sige sammen da det ikke ligger naturligt i munden. Og så siger de at det da ikke er til at kalde det navn hvis man feks skal kalde på ham udenfor, men det er DERES mening - Ikke vores

Åh Anton Emil lyder også super godt og helt perfekt med lillesøster Ida

Det kan jeg slet ikke forstå.... nå men det er jo også lige meget for det navn passer bare perfekt til ham

Anmeld

10. maj 2010

Vinker

Det kan jeg slet ikke forstå.... nå men det er jo også lige meget for det navn passer bare perfekt til ham

Tak Tina - dejligt at høre at du synes det :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.