Hyggeligt indlæg Tina - Det kan altså godt bringe noget godt med sig at ligge der på sofaen 
Jeg havde aldrig drømt om at jeg min søn skulle komme til at hedde Niklas - og slet ikke Niklas Emil. Og jeg vil gerne indrømme at det første lange stykke tid efter vi var blevet enige om navnet, var jeg meget i tvivl om jeg egentlig kunne lide det. Nok mest fordi vi havde fået en del negativ-betonede kommentare om navnet, men NU er jeg RIGTIG GLAD for at han hedder Niklas Emil og når folk rynker sådan lidt på næsen af det og siger at det er svært at sige sammen ja så rager det mig en høstblomst for JEG ELSKER det navn!
Vi havde svært ved at blive enige. Jeg ville meget gerne han skulle ha heddet Carl Emil! Jeg elsker bl.a. de gamle navne.
Emil, Oskar, Albert, Anton, Valdemar, Bertram, William, Gustav, Carl, Asgar, Ludvig, Adam, Lukas, Willas
Er spændt på hvad det ender med hvis vi får en dreng igen.... Morten mener nemlig at det igen skal være 2 navne hvor jeg ikke mener at det er en nødvendighed at begge så er som fornavn, men at det andet godt kan bruges som mellemnavn.
Af pigenavne har jeg altid været glad for Ida, men eftersom vi har brugt navnet Emil så er jeg bange for at folk vil grine for meget over at vi både har en Ida og en Emil ???
Er elllers vild med navnene; Ida Marie, Ida Sofie, Ida Amalie, Ida Olivia.
Dog er Morten ikke glad for navnet Ida så det gir måske sig selv...
Ellers kan jeg af pigenavne godt lide:
Frederikke (men er det ikke alt for meget når jeg selv hedder Rikke??? Har faktisk altid selv drømt om at hedde Frederikke!) Amanda, Andrea, Alberte, Maria Sofie, Marie, Emma Sofie, Emma Marie, Frieda