Det der med navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.127 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

TbCp

Selvom jeg slet ikke er sikker på vi skal have flere børn end vores dejlig Liva, synes jeg alligevel det er meget skægt at snakke navne.

Mens jeg ventede Liva drømte jeg en nat at jeg fik trillinger, 1 pige og 2 drenge. Drengene skulle hedde Bjørn og David, og siden da har jeg bare været helt forelsket i de navne - pigen havde ikke noget navn i drømmen.
Tror dog aldrig jeg ville få Carsten med på den ide.

Vi snakkede selv om navnene Albert og Linus, da vi endnu ikke vidste at vi ventede en pige. Det var de eneste to drengenavne vi kunne blive enige om.
Og jeg synes jo egentlig at Liva og Linus passer så godt sammen.... nu er der bare det at et par af vores venner/bekendte mistede deres lille dreng ved fødslen og han kom til at hedde Linus... så jeg ville bare aldrig kunne få mig selv til at kalde mit barn Linus, synes jeg bare slet ikke vi kan være bekendt overfor dem.... Hvordan ville i have det med det?

Pigenavne: En veninde sagde en dag, "hvor sjovt at i have valgt et navn til jeres pige som er på 4 bogstaver, ligesom dit navn, og med I og A på samme pladser".... det havde jeg slet ikke tænkt over
Men så har jeg søgt og søgt på andre navne som kunne passe ind og det eneste jeg har fundet er Mira, hvilket jeg dog også synes er ret sødt. Liva og Mira.
Kan i komme på andre?

Ellers er jeg vild med de korte pigenavne som Alba, Dana, Alma og Anna.

Hvad er jeres yndlingsnavne? Hvad ville i have kaldt jeres unger hvis i helt selv kunne vælge?

Ja det var så endnu et af mine "jeg ligger hjemme med dårligt ben så nu skal i "lytte" til mine mere eller mindre interesante indlæg"-indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

LIZO

alma er os bare sødt.. jeg synes vi skulle finde et kort navn igen.. for begge mellemnavne er på 4 bokstaver.. så passet ligesom liam..

Anmeld

10. maj 2010

NaFe

Uhaa jeg elsker a snakke navne...lavede nærmest ikke andet hele min graviditet end a finde på navne...

Men jeg fik mig jo en Feluca, som bestemt ikke faldt i familiens smag, men jeg holdt altså fast..og nu...elsker de jo alle navnet.

Men jeg havde også navne som Filippa, Maluca, Caya, Ebba, Gaya, Norah,

Af drenge navne var det Noam, Luca, Romeo, Gabriel, Jamie...

Glæder mig helt vildt til den dag jeg igen skal sidde og finde på et navn...

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

liam skriver:

alma er os bare sødt.. jeg synes vi skulle finde et kort navn igen.. for begge mellemnavne er på 4 bokstaver.. så passet ligesom liam..

Har Liam også mellemnavn?

Zoey hedder Eva ikke?

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

NaFe skriver:

Uhaa jeg elsker a snakke navne...lavede nærmest ikke andet hele min graviditet end a finde på navne...

Men jeg fik mig jo en Feluca, som bestemt ikke faldt i familiens smag, men jeg holdt altså fast..og nu...elsker de jo alle navnet.

Men jeg havde også navne som Filippa, Maluca, Caya, Ebba, Gaya, Norah,

Af drenge navne var det Noam, Luca, Romeo, Gabriel, Jamie...

Glæder mig helt vildt til den dag jeg igen skal sidde og finde på et navn...

Caya er jeg også vild med! Ville dog have stavet det Kaya

Har en veninde der slet ikke brød sig om navnet Liva, fordi hun kommer fra Kolding og der har de en supermarkedskæde, eller noget i den stil, som hedder Liva
Men, som hun siger, "nu kan hun jo ikke hedde andet"

Anmeld

10. maj 2010

oo

ork jeg kender det! jeg fik en mail fra en veninde igår der skrev "jeg drømte i nat at du fødte den smukkeste lille dreng, han skulle hedde Regn" og siden har jeg bare gået og tænkt på det navn!

Da jeg var teenager så jeg Åndernes Hus og besluttede at døtre skulle hedde Blanca og Alba. Da jeg var endnu yngre besluttede jeg at en datter skulle hedde Anemone. Da jeg mødte Søren besluttede jeg, at en søn skulle hedde Harald, fordi jeg ELSKER det norske talkshow "Thomas og Harald".

ingen af navnene er røget igennem, så nu har vi lavet to fiiiine navne ud fra samtaler og ikke mindst skænderier (hvem skulle ha troet at manden der er røvligeglad med hvilken sofa jeg køber til stuen har tusind meninger om navne!!)

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

ork jeg kender det! jeg fik en mail fra en veninde igår der skrev "jeg drømte i nat at du fødte den smukkeste lille dreng, han skulle hedde Regn" og siden har jeg bare gået og tænkt på det navn!

Da jeg var teenager så jeg Åndernes Hus og besluttede at døtre skulle hedde Blanca og Alba. Da jeg var endnu yngre besluttede jeg at en datter skulle hedde Anemone. Da jeg mødte Søren besluttede jeg, at en søn skulle hedde Harald.

ingen af navnene er røget igennem, så nu har vi lavet to fiiiine navne ud fra samtaler og ikke mindst skænderier (hvem skulle ha troet at manden der er røvligeglad med hvilken sofa jeg køber til stuen har tusind meninger om navne!!)

Anede ikke der var en der hed Alba i åndernes hus

Skulle Carsten vælge et drengenavn blev det Håkon! Det har jeg sagt klart NEJ til!!!

Han synes en dreng skal have et navn hvor det lyder fedt når man sætter Kong foran... klaphat

Anmeld

10. maj 2010

LIZO

TbCp skriver:

Har Liam også mellemnavn?

Zoey hedder Eva ikke?

han hedder liam bach buur

jo hun hedder eva efter sin oldemor.. og så ligesom liam..

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

liam skriver:

han hedder liam bach buur

jo hun hedder eva efter sin oldemor.. og så ligesom liam..

Nåå ja, synes heller ikke jeg kunne huske at Liam havde et navn mere

Anmeld

10. maj 2010

oo

TbCp skriver:

Anede ikke der var en der hed Alba i åndernes hus

Skulle Carsten vælge et drengenavn blev det Håkon! Det har jeg sagt klart NEJ til!!!

Han synes en dreng skal have et navn hvor det lyder fedt når man sætter Kong foran... klaphat

det var af samme grund Harald i første omgang blev godkendt af Søren  hvad er det for en tåbelig begrundelse?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.