Føles veer lige som stærke mens.smerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2010

Laulund87

hmm jeg vil slet ikke sammenligne veer med mens. smerter selvom jeg kan se mange gør det

Det er jo vidt forskelligt hvordan man oplever veer og smerte generelt. Det er en smerte jeg slet ikke kan forklare. Den måde jeg gik beskrevet veer på, og det "ultimative Smertehelvede" var slet ikke sådan jeg oplevede det. 

Ville ønske jeg ikke havde hørt det for det gav mig nogle helt unødvendige skræk tanker

Jeg synes da det gjorde nas af pommeren til, men ikke så slemt som jeg troede Og jeg er ellers virkelig ømskindet..hehe

Ville til enhver tid hellere føde end gå til tandlæge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

angelmom

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg er bare nysgerrig, og ville hører om man kan sammenligne veer med mens.smerter, bare med mere styrke? -Eller mens.smerter man kan tage tid på?

Hvor har man ondt? - I hele maven eller "bare" i underlivet og/eller lænden?

Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, men der er forskel på selve åbnings veerne som real er dem som kvinderne kan huske som gøre psykotiske ubeskrivelig ondt, også er der selve presse veerne, som jeg selv personligt mente ikke gjorte nær så ondt som åbnings veerne gjorte, men igen det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan de følges...Men stadigtvæk den smukkeste og mest fantatiske oplevelse en kvinde kan opnå her i livet at føde naturligt!

Jeg ville mene at menstrautions smerterne er i peanuts i forhold til veernes smerte karaktere!!

Anmeld

10. maj 2010

Valle81

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay.. Jeg har nemlig kunne mærke de der sammentrækninger i maven, eller mens.smerter (meget) de sidste par dage, men uden at kunne tage tid eller noget. Jeg kan stadig gå rundt, men det gør mere og mere ondt for hver dag der går..

Jeg har haft de mens.smerter i nogen uger nu, men det er som om de er blevet mere til de der sammentrækninger der. Altså plukveer der nu gør ondt.. Så tænkte om det er småveer...

Håber du forstod det

Jeg forstår:0) Mine mens smerter startede fredag ved 19.00 tiden og hen på natten kunne jeg tage tid og 0720 lørdag er hun født, så mit var over timer og ikke dage:0)

Men derfor kan dit jo sagtens være n optakt, bare meget længere end min:0)

Krydser for der snart sker noget:0)

Knus

Anmeld

10. maj 2010

Bare mig..

Taaaaak for alle jeres svar!!

Jeg er ikke bange for, hvad det er jeg skal igennem, (jo jeg er skide hamrende (sorry) nervøs for, at sprække og skulle syes, men det er jo en helt anden snak)
Jeg er mere spændt på hvad det er jeg skal igennem, og i tvivl om, om jeg evt er igang med at "danne" mig nogen veer. Min kæreste er i Nykøbing Falster indtil onsdag, så jeg er nok lidt ekstra obs på hvad der sker med min krop, nu hvor jeg står lidt alene de næste par dage, terminen er torsdag, og når jeg så har haft det sådan her nogen uger, men nu bliver meget værre for hver dag..

Jeg TROR jeg har en lille ide om hvad jeg skal igennem (uden at have mærket smerten), og tror jeg ved hvad jeg nu skal lægge mærke til..

Så igen, tak..

- Kom gerne med flere oplevelser hvis det er..

39+4

Anmeld

10. maj 2010

Muffinmus

~~M.Nielsen~~ skriver:

Taaaaak for alle jeres svar!!

Jeg er ikke bange for, hvad det er jeg skal igennem, (jo jeg er skide hamrende (sorry) nervøs for, at sprække og skulle syes, men det er jo en helt anden snak)
Jeg er mere spændt på hvad det er jeg skal igennem, og i tvivl om, om jeg evt er igang med at "danne" mig nogen veer. Min kæreste er i Nykøbing Falster indtil onsdag, så jeg er nok lidt ekstra obs på hvad der sker med min krop, nu hvor jeg står lidt alene de næste par dage, terminen er torsdag, og når jeg så har haft det sådan her nogen uger, men nu bliver meget værre for hver dag..

Jeg TROR jeg har en lille ide om hvad jeg skal igennem (uden at have mærket smerten), og tror jeg ved hvad jeg nu skal lægge mærke til..

Så igen, tak..

- Kom gerne med flere oplevelser hvis det er..

39+4

netop, du kan kun forestille dig det:-)

Men helt ærligt så ville jeg personligt frygte veerne mere end at sprække:-) Veer kan mærkes forskelligt, men jeg var klar til at smide min krop og skride ved de ondeste veer. De kunne abre beholde min krop, bare jeg kunne skride og slippe for veerne. Og sprak også, det tog 45 min knap, at sy og jeg tænkte ikke over det Mest fordi hun roede dernede mens jeg lå med vores datter, men ikke andet end det. Og nogle uger efter mærker man ikke ret meget. Langt hellere lige sprække lidt end at få et ks f.eks.

Jeg mærkede i hvert fald intet til at jeg sprak, din krop giver jo en form for naturlig smertelindring dernede og det hjælper altså bare rigtigt meget. Ville ikke være nervøs for at sprække lidt igen hvis jeg skal føde en anden gang i hvert fald:-)

Begge gage havde jeg mange onde plukveer flere uger i forvejen, og så gik det over i rigtige veer om natten den ene gang og aftenen den anden. Første gang var jeg lidt i tvivl den første time, fordi jeg jo var vandt til kraftige onde plukveer, men efter den time, ja så var jeg ikke så meget i tvivl mere. Avs.

2 gang vidste jeg jo hvordan de føltes så der var jeg heller ikke i tvivl + at de kom med 5 min i mellem fra start af.

Håber du får en rigtig god oplevelse.

Anmeld

10. maj 2010

N&J

Jeg ville så gerne inden jeg fødte vide hvordan veer føltes, og var lidt træt af at alle sagde at man ikke var i tvivl (eller de fleste ikke var), men jeg kan heller ikke beskrive dem, for mig startede mine veer, lige da vandet gik og de kom med 2 min mellemrum og var kraftige, jeg havde ondt i lænden og ja havde det nærmest som om noget var ved at knække inden i mig, det gjorde bare møg ondt.. av av av.. men kan ikke huske smerterne ordentlig, de bliver hurtigt glemt, kan bare huske at jeg kun kunne stå stille og bide smerten i mig, mens jeg stortudede og tænkte F**K, F**K, F**K.. men det er jo forskellige måder at opleve veerne på og heldigvis for det.. 

Men held og lykke.. 

Hov glemte at skrive at jeg havde mens smerter og sammentrækninger i 1½ uge inden fødsel

Anmeld

10. maj 2010

Nanna1985

Det er meget forskelligt fra fødsel til fødsel og person til person..

Jeg kan slet ikke samligne veer med mens smerter.. Synes veer er 1000 gange værre.. AV AV

Min første fødsel startede med veer og tegnblødning.. Synes ikke det var så slem.. Det gør da ondt, men ikke så jeg var ved at dø

Jeg har mange smerter i lænden første gang.. Så kæresten gav min lænd massages hele tiden.. Lå os med varmepude..!!

Anden gang blev jeg sat igang om aften og fik veer 1 time efter.. De gjorde ondt, men kunne godt holde det ud.. Fik prikket vandet næste morgen og fra kl.14:00 og indtil kl. 21:25 havde jeg bare VE-STORM så det siger SPAR TO..!! AV for fanden..!! Havde der været et vindue åben, havde jeg sgu hoppet ud af det.. Hele min krop rystede så meget og jeg kunne dårlig stå oprejst under mine veer, så ondt havde jeg.. Mine veer var slemme i hele maven..

Gjorde gerne det hele igen, man glemmer hurtigt smerterne

Anmeld

10. maj 2010

Bare mig..

MariaE skriver:

netop, du kan kun forestille dig det:-)

Men helt ærligt så ville jeg personligt frygte veerne mere end at sprække:-) Veer kan mærkes forskelligt, men jeg var klar til at smide min krop og skride ved de ondeste veer. De kunne abre beholde min krop, bare jeg kunne skride og slippe for veerne. Og sprak også, det tog 45 min knap, at sy og jeg tænkte ikke over det Mest fordi hun roede dernede mens jeg lå med vores datter, men ikke andet end det. Og nogle uger efter mærker man ikke ret meget. Langt hellere lige sprække lidt end at få et ks f.eks.

Jeg mærkede i hvert fald intet til at jeg sprak, din krop giver jo en form for naturlig smertelindring dernede og det hjælper altså bare rigtigt meget. Ville ikke være nervøs for at sprække lidt igen hvis jeg skal føde en anden gang i hvert fald:-)

Begge gage havde jeg mange onde plukveer flere uger i forvejen, og så gik det over i rigtige veer om natten den ene gang og aftenen den anden. Første gang var jeg lidt i tvivl den første time, fordi jeg jo var vandt til kraftige onde plukveer, men efter den time, ja så var jeg ikke så meget i tvivl mere. Avs.

2 gang vidste jeg jo hvordan de føltes så der var jeg heller ikke i tvivl + at de kom med 5 min i mellem fra start af.

Håber du får en rigtig god oplevelse.

Tak for dine beroligende ord omkring det at sprække.. Det er jeg nemlig VILDT nervøs for..

Med hensyn til veerne, vil man jo gerne kunne forestille sig hvordan det er, selv om det nok er skide svært, og slet ikke sådan som man havde forestillet sig, men igen, så tror jeg, at jeg har en lille formodning om, at jeg har en ide om, hvad der skal ske. - Uden at være helt sikker!

Jeg har nemlig også haft mange onde plukveer i nogen uger, men de sidste dage er de som sagt blevet værre, og flere af dem, så nok derfor jeg er en smule rundt på gulvet over om det nu er veer..

Anmeld

10. maj 2010

Bare mig..

N&J skriver:

Jeg ville så gerne inden jeg fødte vide hvordan veer føltes, og var lidt træt af at alle sagde at man ikke var i tvivl (eller de fleste ikke var), men jeg kan heller ikke beskrive dem, for mig startede mine veer, lige da vandet gik og de kom med 2 min mellemrum og var kraftige, jeg havde ondt i lænden og ja havde det nærmest som om noget var ved at knække inden i mig, det gjorde bare møg ondt.. av av av.. men kan ikke huske smerterne ordentlig, de bliver hurtigt glemt, kan bare huske at jeg kun kunne stå stille og bide smerten i mig, mens jeg stortudede og tænkte F**K, F**K, F**K.. men det er jo forskellige måder at opleve veerne på og heldigvis for det.. 

Men held og lykke.. 

Hov glemte at skrive at jeg havde mens smerter og sammentrækninger i 1½ uge inden fødsel

Okay, ja så er man vidst ikke i tvivl, hvis man græder over det Så hvis jeg pludselig begynder og græde over smerte, så er det nok veer.. hihi...

Tak for din beretning..

Anmeld

10. maj 2010

Bare mig..

Nanna1985 skriver:

Det er meget forskelligt fra fødsel til fødsel og person til person..

Jeg kan slet ikke samligne veer med mens smerter.. Synes veer er 1000 gange værre.. AV AV

Min første fødsel startede med veer og tegnblødning.. Synes ikke det var så slem.. Det gør da ondt, men ikke så jeg var ved at dø

Jeg har mange smerter i lænden første gang.. Så kæresten gav min lænd massages hele tiden.. Lå os med varmepude..!!

Anden gang blev jeg sat igang om aften og fik veer 1 time efter.. De gjorde ondt, men kunne godt holde det ud.. Fik prikket vandet næste morgen og fra kl.14:00 og indtil kl. 21:25 havde jeg bare VE-STORM så det siger SPAR TO..!! AV for fanden..!! Havde der været et vindue åben, havde jeg sgu hoppet ud af det.. Hele min krop rystede så meget og jeg kunne dårlig stå oprejst under mine veer, så ondt havde jeg.. Mine veer var slemme i hele maven..

Gjorde gerne det hele igen, man glemmer hurtigt smerterne

Altså jeg har ikke tegnblødning endnu, men min slimprop er faktisk lige gået igen her til morgen, så måske det er et lille hint?!

Hvis bare veerne kommer som en storm er man nok ikke i tvivl, men ovenpå alle de plukveer over de sidste uger, så bliver jeg alligevel i tvivl nu her, når nogen af de stærke kommer. - Men de er jo så ikke blevet til mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.