Føles veer lige som stærke mens.smerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2010

Bare mig..

Nu svare jeg lige lidt mere generalt, hvilket jeg håber er okay..

Det lyder meget som det jeg har haft de sidste par dage,  men at smerterne skal sætte sig til smerter man kan tage tid på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

sarahb

altså jeg havde så kraftige veer at jeg kastede op af smerte 3 gange, og lå med veer i 16 timer. Så mens smerter bare kom an, det er da piece of cake.. mine var ekstreme og det var i underlivet og i lænden...

Anmeld

9. maj 2010

Fines mor

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nu svare jeg lige lidt mere generalt, hvilket jeg håber er okay..

Det lyder meget som det jeg har haft de sidste par dage,  men at smerterne skal sætte sig til smerter man kan tage tid på.

Jeg kunne ikke tage tid på mine, så derfor kom jeg også afsted i sidste øjeblik. Jeg har ved begge fødsler ikke haft sådan rigtige veer, med rigtige mellemrum. ;-) Det kan jo også være plukveer du mærker?

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg er bare nysgerrig, og ville hører om man kan sammenligne veer med mens.smerter, bare med mere styrke? -Eller mens.smerter man kan tage tid på?

Hvor har man ondt? - I hele maven eller "bare" i underlivet og/eller lænden?

Hej ven...

Tja... veer er noget af det man forsøger at fortrænge. Tror det føles forskelligt fra kvinde til kvinde. Nogen fortalte mig det især gjorde ondt over lænden. For mig var det mindst lige så meget foran. 

Jeg synes faktisk det er svært at huske, hvordan det præcis føles - udover at det gør mega ondt i 30 - 60 sek og så er der pause. For at tackle veen hjælper det med meget dybe vejrtrækninger....og ellers...så er du ikke i tvivl, når det er . Hvis det ikke er slemt kan det bare være plukveer. 

Du skal ikke være bange - tænk på hvor mange kvinder der prøver det hver dag! Du skal nok klare det 

KÆMPE KRAM

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

s.tina skriver:

Nogle oplever det i lænden, andre i underliv og nogle helt ned i lårene..

Altså jeg nåede slet ikke at have den opstart fase med veer, de kom bare bum, og jeg kunne intet når de var der.. Jeg havde en drømme fødsel, men ville ønske at jeg havde fået tiden op til med de begyndende veer..

Altså for mig synes jeg slet ikke man kan sammenligne mens smerter med veer.....langt fra. Men det siges der findes ganske få, som har så store mens smerter, at det godt kan sammenlignes... men det er ganske ganske få der har det så skidt..

Det er bare min oplevelse 

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

sarahb skriver:

altså jeg havde så kraftige veer at jeg kastede op af smerte 3 gange, og lå med veer i 16 timer. Så mens smerter bare kom an, det er da piece of cake.. mine var ekstreme og det var i underlivet og i lænden...

sådan var det også for mig. Jeg kastede da forresten også op - men først da vi kom på hospitalet.

Anmeld

9. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
lisbethita skriver:

Altså for mig synes jeg slet ikke man kan sammenligne mens smerter med veer.....langt fra. Men det siges der findes ganske få, som har så store mens smerter, at det godt kan sammenlignes... men det er ganske ganske få der har det så skidt..

Det er bare min oplevelse 

Nej vil heller ikke sige mens smerter, for det er jeg gudskelov fri for så det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay.. Jeg har nemlig kunne mærke de der sammentrækninger i maven, eller mens.smerter (meget) de sidste par dage, men uden at kunne tage tid eller noget. Jeg kan stadig gå rundt, men det gør mere og mere ondt for hver dag der går..

Jeg har haft de mens.smerter i nogen uger nu, men det er som om de er blevet mere til de der sammentrækninger der. Altså plukveer der nu gør ondt.. Så tænkte om det er småveer...

Håber du forstod det

Yes!!!!! det der er plukveer.... som er din livmoder, der øver sig i at trække sig sammen og er ved at gøre klar til fødsel !! Og hvis du har haft det i et par uger, SÅÅÅÅÅ er der altså ikke langt igen!!

Tror faktisk der er stor forskel på, hvordan man oplever veer, men efter at have læst de andres oplevelser, så kommer det mere tilbage til mig. Ja...det føltes vist meget som krampe-smerte af en slags, som tager til med tiden. Jeg kunne ikke tage tid på plukveerne de sidste uger. Når du begynder og kan mærke en start og en slut, så nærmer tiden sig. 

Lyt på din jordemoder - hun skal nok hjælpe dig og sige, hvad du skal gøre!!! 

Sørg for at få sovet ALT du kan - det får du brug for. Hvis du kan, så sov mellem veerne!! Eller tænk: slap af, slap af....!!!

Ring til hospitalet, når der er ca. 5 min fra ve-start til ve-start :-)

Glæder mig til at følge dig!!! Ihhhhh!!!!

Anmeld

9. maj 2010

Muffinmus

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay.. Jeg har nemlig kunne mærke de der sammentrækninger i maven, eller mens.smerter (meget) de sidste par dage, men uden at kunne tage tid eller noget. Jeg kan stadig gå rundt, men det gør mere og mere ondt for hver dag der går..

Jeg har haft de mens.smerter i nogen uger nu, men det er som om de er blevet mere til de der sammentrækninger der. Altså plukveer der nu gør ondt.. Så tænkte om det er småveer...

Håber du forstod det

det er bare lidt optakt:-)

Men mine veer var som mens smerter i maven, men bare gange 100 smertemæssigt eller sådan noget. EMn samme slags smerte bare så meget værre.

Ikke noget man kan forklare ret godt, det skal mærkes.

Men begge gange er de startet som kraftige plukveer og pludselig gør de naller og så er det veer. Og så bliver de ellers værre og værre for hver time ind til man bare gerne vil kravle ud af sin krop:-)

mine kom nærmest rullende op af maven på få sek.

Anmeld

9. maj 2010

lisbethita

Fines mor skriver:

Jeg kunne ikke tage tid på mine, så derfor kom jeg også afsted i sidste øjeblik. Jeg har ved begge fødsler ikke haft sådan rigtige veer, med rigtige mellemrum. ;-) Det kan jo også være plukveer du mærker?

Jeg er ret sikker på, at det er plukveer hun mærker. Det lyder præcist som det jeg oplevede. Fedt, at dit gik så hurtigt....wooow!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.