myrekryb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

oo

dorthemus skriver:

Føj for en ubehagelig oplevelse. Skide godt, at du lyttede til din mavefornemmelse og fik fulgt op med den....bare flere var som dig  Man skal sgu´ da reagere!

jamen helt ærligt, da Søren sagde at man ikke må blande sig i hinandens sager ude på landet, fik jeg også sagt at jeg synes det var temmelig sygt at stå og sige, og at jeg ALDRIG blir "nabo til tønderhuset"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

jamen helt ærligt, da Søren sagde at man ikke må blande sig i hinandens sager ude på landet, fik jeg også sagt at jeg synes det var temmelig sygt at stå og sige, og at jeg ALDRIG blir "nabo til tønderhuset"

Lige præcis! Synes man læser så tit om familier der går for lud og koldt vand med katastrofer til følge uden at folk omkring dem reagerer  Hellere ringe og blande sig én gang for meget end risikere at have været vidne til noget forfærdeligt uden at have reageret.

Anmeld

8. maj 2010

Barbamama

Jeg ville kontakte kommunen. Det er sgu noget der skal laves en underretning på. Det kan gøres helt anonymt

Anmeld

8. maj 2010

iris-mor

Jeg synes i klarede sagen så flot, godt i kørte ham hjem og super at du samlede op ved at ringe til moren.

Jeg vil give ovenstående Micella ret i at du lige burde ringe til kommunen. Jeg har en gang gjort det vdr naboens dreng, og kom til at tale med en flink ssp-arbejder. Jeg sagde jeg gerne ville være anonym, altså han vidste godt hvem jeg var, men at det der evt ville blive skrevet ned ikke måtte indeholde mit navn. Jeg havde det godt med efterfølgende at have givet informationerne videre i tilfælde af at der ente ville blive noget eller hvis kommunen "samlede" sammen til en sag.

Og jo jeg er ansat i det offentlige - og så har man faktisk skærpet indberetningspligt. Alle har forøvrigt pligt til at indberette hvis de ser eller høre noget.

ida

Anmeld

8. maj 2010

oo

jeg tror nu ikke jeg vil til at inddrage kommunen med mindre jeg hører noget yderligere om familien fra nogen af de andre, det synes jeg er lige voldsomt nok alligevel. jeg er selv gået hjemmefra som pre-skolebarn og endte nede i byen af den landsby vi boede i og der var også en venlig mand der kørte mig hjem (heldigvis for jeg faldt under isen i gadekæret og han så det og fik hevet mig op og kørt mig hjem). ja, såe...jeg har det fint med at jeg fik talt med moren og kunne høre at hun var glad og egentlig godt forstod hvorfor jeg ringede og så sker der ikke mere fra min side - med mindre selvfølgelig at Ditlev eller en af de andre siger noget en af dagene!

Anmeld

8. maj 2010

Lone Jakobsen

puha en ubehagelig omgang. er glad for at den "endte godt" men jeg har måske ikke fattet det helt. for var den lille knægt alene hjemme mens mor var på arbejde? eller var far hjemme? for jeg mener da ikke at så lille en dreng burde være alene hjemme. og hvis han ikke var alene hjemme, er der så ikke en der har svigtet med at holde øje med ham?

et eller andet sted synes jeg også at kommunen burde ha besked. for hvis han kun går i 1. klasse burde han da ikke være alene.

Anmeld

8. maj 2010

oo

nutche skriver:

puha en ubehagelig omgang. er glad for at den "endte godt" men jeg har måske ikke fattet det helt. for var den lille knægt alene hjemme mens mor var på arbejde? eller var far hjemme? for jeg mener da ikke at så lille en dreng burde være alene hjemme. og hvis han ikke var alene hjemme, er der så ikke en der har svigtet med at holde øje med ham?

et eller andet sted synes jeg også at kommunen burde ha besked. for hvis han kun går i 1. klasse burde han da ikke være alene.

jeg går ud fra at hans far var hjemme, det sagde han i hvert fald da vi kom hjem til dem at han var. måske er han gået i haven og der har faren så troet han var hele tiden, mens han istedet er gået ned mod byen.

Hans mor sagde, at drengen selv havde fortalt hele historien da hun kom hjem, så hun vidste i hvert fald godt at han var gået hjemmefra da jeg talte med hende, så mon ikke de har snakket om det.

Anmeld

8. maj 2010

Lone Jakobsen

Tjuhl skriver:

jeg går ud fra at hans far var hjemme, det sagde han i hvert fald da vi kom hjem til dem at han var. måske er han gået i haven og der har faren så troet han var hele tiden, mens han istedet er gået ned mod byen.

Hans mor sagde, at drengen selv havde fortalt hele historien da hun kom hjem, så hun vidste i hvert fald godt at han var gået hjemmefra da jeg talte med hende, så mon ikke de har snakket om det.

jo men selv om faderen er hjemme, så sagde du selv at der ikke kom nogen ud da i parkede i indkørslen. og det tager vitterligt en 7 årig lidt tid at gå 1½ km, så burde far ikke ha opdaget at drengen var væk?

Anmeld

8. maj 2010

oo

nutche skriver:

jo men selv om faderen er hjemme, så sagde du selv at der ikke kom nogen ud da i parkede i indkørslen. og det tager vitterligt en 7 årig lidt tid at gå 1½ km, så burde far ikke ha opdaget at drengen var væk?

jeg har gjort det jeg følte var rigtigt og jeg er ikke bekymret over situationen længere. hvis jeg hører fra Ditlev eller andre, at der er noget spøjst ved familien, så skal jeg skam nok reagere på det, men jeg synes ærlig talt heller ikke man skal gå fuldkommen i spagat bare fordi man kan.

Anmeld

8. maj 2010

Lone Jakobsen

Tjuhl skriver:

jeg har gjort det jeg følte var rigtigt og jeg er ikke bekymret over situationen længere. hvis jeg hører fra Ditlev eller andre, at der er noget spøjst ved familien, så skal jeg skam nok reagere på det, men jeg synes ærlig talt heller ikke man skal gå fuldkommen i spagat bare fordi man kan.

nej ved godt der er en grænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.