myrekryb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.923 visninger
32 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

oo

myrekryb som jeg ikke rigtig kan få rystet af mig

i eftermiddags bemærker jeg at der går en relativt lille dreng meget langsomt og søgende forbi ude på skovvejen. han er maks 1. klasses barn og den vej er måske ikke farlig, men han er bestemt for lille til at vandre afsted på den alene! Han går så ind ved siden af til sidst, hvor godsejeren Ditlev og to arbejdsfolk er igang med nabohuset, så vi tænker ikke mere over om han skal have hjælp eller noget, for vi tænker at Ditlev jo nok ved hvem han er osv.

Halvanden time senere reagere katten på noget ude i gården og jeg kigger ud af køkkenvinduet fra sofaen af og ser en huetop gå forbi. Så Søren afsted ud i gården og spørge hvem han er og om han skal have hjælp. Jeg kan ikke høre hvad de siger indenfor, men jeg kan høre en skinger drengestemme. Søren kommer ind og siger, at han vil køre ham hjem og om jeg ikke lige vil køre med (bare så det ikke ser helt mistænkeligt ud!). så jeg kommer ud og drengen kravler nærmest helt ind i sig selv. jeg prøver at smile til ham og sige hej, men han kan slet ikke svare. Så spørger jeg om han vil sidde på forsædet så han kan vise hvor han bor og han nikker med hovedet helt nede mellem skuldrene. så vi kører afsted og Søren er heldigvis rigtig god til at snakke med ham, men han taler MEGET usammenhængende og vi kan ikke helt få fat i hvor han bor, udover at det er i nummer 8, før han pludselig siger "det er derinde!". det er en halvanden kilometer væk fra os - lidt langt synes jeg når man er så lille!! og han havde sin mors træsko og en lille jakke på. på vej ind på gårdspladsen siger han pludselig "og ved du hvad, det er min storesøsters fødselsdag idag og hele familien er kommet!". så springer han ud af bilen og går langsomt hen mod huset. han tager ikke den dør ind vi kan se fra forsiden af huset og der er absolut ingen reaktion derinde fra på at vi holder på gårdspladsen. vi venter lidt, til vi er nogenlunde sikre på han er kommet ind og så kører vi.

jeg siger til Søren, at jeg har en meget underlig fornemmelse af det hele. for det første har han gået rundt ved vores hus i halvanden time i møgdårligt vejr og næsten ingen tøj, langt væk hjemmefra. for det andet taler han så usammenhængende og så det at der ikke kommer nogen forældre eller noget ud da vi kommer. han siger også at hele familien er på besøg til fødselsdag, men der holder ikke en eneste bil, kun en voksen damecykel og en lille barnecykel. Søren siger så, at han er relativt sikker på han havde blod på trøjen jeg spørger hvad han sagde inden jeg kom ud, og Søren fortæller, at han forklarer at han er gået afsted for at vente på sin mor og at han fryser og gerne vil på toilettet. Da Søren spørger om han vil hjem, siger han ja med det samme. Forresten spørger Søren om han er alene hjemme, inden vi sætter ham af og så siger han nej, hans far er hjemme.

altså vi kender ikke folk herude jo, men nej hvor har jeg bare en underlig fornemmelse i maven! er det ikke lidt spøjst det hele? eller hvad?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Mettemus

Puha det lyder ubehageligt...

Er det mennesker i har set før eller? Kan i komme til at holde lidt øje med dem/ham uden at komme for tæt på så det ser lurende ud?

Anmeld

7. maj 2010

Lady Marion <3

Puha   Det lyder ikke rart og jeg ville slet ikke kunne finde ro . Jeg ville køre tilbage og gå ind og banke på , det er vores pligt at undersøge om noget er galt med drengen el. hjemmet . Gå ind og bank på og forklar dem historien og at i ikke kunne slippe det da deres dreng virkede forvirret .. Var det min dreng og havde jeg rent mel i posen ville jeg blive glad for at i bekymrede jer for min dreng . Ville da også gerne takke jer for at have kørt ham hjem ...  Hvis jeg var jer havde jeg fulgt ham til døren for at få ro ,,,  I øvrigt rigtigt dejligt i bekymrede jer og kørte ham hjem ,,

Anmeld

7. maj 2010

oo

Mettemus skriver:

Puha det lyder ubehageligt...

Er det mennesker i har set før eller? Kan i komme til at holde lidt øje med dem/ham uden at komme for tæt på så det ser lurende ud?

jeg har aldrig set ham før og der er jo ikke ret mange der kommer ad skovvejen ned til byen, så det er bare spøjst! vi kan ikke komme til at holde øje, desværre, de bor en helt modsat vej af hvad vi bruger normalt og så ligger huset inde bag en ret stor have.

men...jeg ved ikke. jeg overvejer at tale med enten Ditlev eller en af arbejdsmændene om ham ved lejlighed...bare lige for at høre om de så ham eller kender familien

Anmeld

7. maj 2010

oo

Muffi . skriver:

Puha   Det lyder ikke rart og jeg ville slet ikke kunne finde ro . Jeg ville køre tilbage og gå ind og banke på , det er vores pligt at undersøge om noget er galt med drengen el. hjemmet . Gå ind og bank på og forklar dem historien og at i ikke kunne slippe det da deres dreng virkede forvirret .. Var det min dreng og havde jeg rent mel i posen ville jeg blive glad for at i bekymrede jer for min dreng . Ville da også gerne takke jer for at have kørt ham hjem ...  Hvis jeg var jer havde jeg fulgt ham til døren for at få ro ,,,  I øvrigt rigtigt dejligt i bekymrede jer og kørte ham hjem ,,

ja, vi var rimelig forvirrede da han sagde farvel og sprang ud. jeg sagde til Søren bagefter at vi skulle ha fulgt ham ind, så forældrene lige kunne se hvem vi var (altså hvis min lille dreng havde været væk i halvanden time ville jeg da gerne lige se hvem der kom hjem med ham!), men vi var bare helt rystede og fik ikke gjort det ordentligt

nu er der alligevel gået nogle timer, så det virker bare underligt hvis vi pludselig dukker op igen, tænker jeg...

Anmeld

7. maj 2010

Mettemus

Tjuhl skriver:

jeg har aldrig set ham før og der er jo ikke ret mange der kommer ad skovvejen ned til byen, så det er bare spøjst! vi kan ikke komme til at holde øje, desværre, de bor en helt modsat vej af hvad vi bruger normalt og så ligger huset inde bag en ret stor have.

men...jeg ved ikke. jeg overvejer at tale med enten Ditlev eller en af arbejdsmændene om ham ved lejlighed...bare lige for at høre om de så ham eller kender familien

Det lyder som en god ide. Det lyder næsten alt for mærkeligt. Altså der er bare så MANGE mærkelige ting - det er jo ikke bare en genert dreng der er kommet for langt hjemmefra?

Anmeld

7. maj 2010

oo

Mettemus skriver:

Det lyder som en god ide. Det lyder næsten alt for mærkeligt. Altså der er bare så MANGE mærkelige ting - det er jo ikke bare en genert dreng der er kommet for langt hjemmefra?

jo altså det kan jo sagtens være...jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tænke. Søren siger, at han er helt dårlig ved tanken om at køre tilbage, fordi det var ligesom at være med i en amerikansk gyserfilm

Anmeld

7. maj 2010

Mettemus

Tjuhl skriver:

jo altså det kan jo sagtens være...jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tænke. Søren siger, at han er helt dårlig ved tanken om at køre tilbage, fordi det var ligesom at være med i en amerikansk gyserfilm

Snak lige med ham Ditlev - så har du da gjort noget og måske kan han give en fornuftig forklaring?

Anmeld

7. maj 2010

TbCp

Nej hvor ubehageligt

Kan man evt. ringe til politiet, forklare dem hele situationen og høre om de vil tjekke om alt er okay?

Man skal lytte til sin mavefornemmelse

Anmeld

7. maj 2010

oo

TbCp skriver:

Nej hvor ubehageligt

Kan man evt. ringe til politiet, forklare dem hele situationen og høre om de vil tjekke om alt er okay?

Man skal lytte til sin mavefornemmelse

så skal jeg ringe 112...politiet hernede har åbent een time om fredagen

aj men...jeg overvejer lidt at krakke dem og finde et telefonnummer...men jeg ved ikke om det bare er os der overreagerer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.