Antons 5 ugers undersøgelse:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2010

Valle81

Zette skriver:

Hmm ville jeg ikke turde stille foran brugsen når man skulle handle, så ville han da være væk når man kom ud

Lækker lækker dreng. Glæder mig sådan til at Malou kommer ud nu!

Åhh åhh, så skynder jeg mig lige ude og tage ham ind fra terassen:0) Kan jo ikke have du kommer og kidnapper ham:0)

Kan så godt forstå du glæder dig:0) Og heldigvis er de jo lige rundt om hjørnet:0)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

LauraLW

Åh en lækker lille sovebaby :-)

Er der egentlig "regler" for hvor meget de skal tage på?

Vilma blev født med målene 4600 gram og 57 cm

sp kom da hun var 13 dage og der vejede hun 4560 og 56 cm (!!! - enten har hun eller riget målt forkert)

En uge senere havde hun taget 300 gram på, og vejede 4800 + noget. - Her fik vi at vide at vi skulle tilbyde hende sutten noget mere, da 300 gram på 1 uge var lige i overkanten.

Var så til 5 ugers igår, og målene er nu 59 cm og 5000 gram... selvfølgelig er det på en anden vægt end den sp bruger, men umiddelbart har hun jo ikke taget så meget på på to uger... så ved du om der er nogle "regler"?

Laura - som lige pt også har en sovebaby :-)

Anmeld

5. maj 2010

smokin

Valle81 skriver:

Åhh åhh, så skynder jeg mig lige ude og tage ham ind fra terassen:0) Kan jo ikke have du kommer og kidnapper ham:0)

Kan så godt forstå du glæder dig:0) Og heldigvis er de jo lige rundt om hjørnet:0)

Knus

Jeg forstår seriøst ikke hvad jeg skal bruge et helt år på hjemme, jeg er allerede røvtræt af at være hjemme og lave ingenting. Så håber da den følelse forsvinder når Malou kommer, men jeg synes nu stadig at 4 uger er LAAAAANG tid. Jeg er skam meget meget klar nu

Anmeld

5. maj 2010

Tulle28

Valle81 skriver:

He he:0)

Ja han vokser simpelthen også helt vildt, og det "skræmmer" mig lidt. Min datter var sådan et lille nips, som bare ikke tog på, en små 50 gram om ugen, hvis vi var heldige.

Så dette er helt i den anden grøft:0)

Knus

Det må være en drengeting - i min mødregruppe har drengene også taget ca. 1,5 kg på siden fødslen. Nogle ordentlige basser

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

Valle81 skriver:

Åhh, som tiden dog flyver afsted:0)

Igår var vi afsted til hans 5 ugers undersøgelse 5 uger og 3 dage gammel:0)

Sund og rask flot og lækker dreng som lægen sagde:0) Han vejer 4700 gram og er 57 cm ( var 3225 og 51 cm ved fødslen:0) )

Anton stor trives, han nyder livet og er en meget glad og tilfreds dreng, som allerede har en god daglig rytme:0) Og vågner kun en gang om natten. Han bliver puttet kl 21 oo og sover sp til kl 0100/0200 får en flaske og sover med det samme videre til kl 0530/0600, hvor han pspiser igen:0) Så sover han igen efter en halv til en hel time til omrking kl 0900, hvor han vågner spiser og hygger til omkring kl 11, så sover vi tre time igen, vågner for at spise og sover så med det samme igen og sover til 1600/1700 hvor han så er vågen indtil omkring kl 2100.

Han er ganske tilfreds i de timer han er vågen om aftenen. Brokker sig lige lidt inden han tager sine små powenaps på 5 til ti minutter, men ellers nyder han at være vågen og aktiv og få sit elskede bad omkring kl 0800:0)

Så alt i alt er det ret nemt og skønt her:0)

Stort knus og god dag til Jer alle, og lige et billede af vidunderet fra idag, da han sov i barnevognen her ved 8 tiden;0) Vi var lige kommet hjem efter at have afleveret storesøster i skole:0)

Hvor er det bare dejligt at høre... Hvor ser han bare dejlig ud....

Anmeld

5. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor er han bare bedårendeTiden flyver bare afsted.....

Er lige nødt til at høre dig ad, om du ikke var i Plantorama den anden dag? Er næsten sikker på det var dig jeg så

Anmeld

5. maj 2010

Valle81

LauraLW skriver:

Åh en lækker lille sovebaby :-)

Er der egentlig "regler" for hvor meget de skal tage på?

Vilma blev født med målene 4600 gram og 57 cm

sp kom da hun var 13 dage og der vejede hun 4560 og 56 cm (!!! - enten har hun eller riget målt forkert)

En uge senere havde hun taget 300 gram på, og vejede 4800 + noget. - Her fik vi at vide at vi skulle tilbyde hende sutten noget mere, da 300 gram på 1 uge var lige i overkanten.

Var så til 5 ugers igår, og målene er nu 59 cm og 5000 gram... selvfølgelig er det på en anden vægt end den sp bruger, men umiddelbart har hun jo ikke taget så meget på på to uger... så ved du om der er nogle "regler"?

Laura - som lige pt også har en sovebaby :-)

Hejsa:0)

Åhh tænker så tit på dig:0)

Regler som sådan ikke, de ser nok mere på hvordan barnet trives, og det har jeg også lært på den hårde måde, dengang fra hvor Asta var spæd. Som tidligere skrevet tog hun ikke op, men hun stor trives og udviklede sig lige som hun skulle:0)

Min SP har sagt at det er HELT normalt at børn i de første mange uger tager mellem 200 0g 300 gram på. Jeg synes først det lød af meget, men det er jo det han gør, og kan jo ikke ændre på det, jo så skal jeg sulte ham, og det gør man jo ikke. Her kan sutten ikke tilbydes oftere, for hvis han er sulten så skriger han fuldstændig i vilden sky hvis man putter den i munden og stopper ikke før der kommer mad;0)

Vilma lyder som en pige der også tager det på som tager det på hun skal:0) Og det kan jo være du har fløde i brysterne:0) he he

Knus

Anmeld

5. maj 2010

Valle81

Mathildesmor skriver:

Hvor er han bare bedårendeTiden flyver bare afsted.....

Er lige nødt til at høre dig ad, om du ikke var i Plantorama den anden dag? Er næsten sikker på det var dig jeg så

Hejsa:0)

Jo var i Plantorama faktisk både søndag og mandag:0)

Og jeg er faktisk ret sikker på at jeg så dig på McD her forleden, kan ikek huske hvad dag det var....... Var det torsdag i sidste uge måske:0)

Anmeld

5. maj 2010

Valle81

MoarJ skriver:

Hvor er det bare dejligt at høre... Hvor ser han bare dejlig ud....

Taaaaaaaaaaaaaak søde:0)

Det er også dejligt at kunne fortælle. Det gør livet noget nemmere når jeg nu er "alene" og har Asta der skal op i skole og hentes hver dag og vi skal frem og tilbage med bus. Så er det rart der er rytme i ham, så dagene ikke bare ender i kaos:0) Og de bedste, jeg får sovet om natten:0)

Anmeld

5. maj 2010

Valle81

Tulle28 skriver:

Det må være en drengeting - i min mødregruppe har drengene også taget ca. 1,5 kg på siden fødslen. Nogle ordentlige basser

Det kan der være noget om:0)

Håber han begynder at slappe lidt af, ellers ender han jo med at være længere og større end mig inden han fylder 1 år:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.