Hundefolk !!!! Sele eller halsbånd ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

LotteGabriella

altså vi fik en lang forklaring fra hundetræneren om at de er lettere at have styr på i en sele end i et halsbånd og derfor er det også det nemmeste at bruge hvis man skal lære dem at gå pænt Jeg giver ham ret...vores gamle hund, Louie, blev meget lettere at går med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Soap

B&J skriver:

mit råd er brug halsbånd hvis man skal lære den ting og sele når den kan gå pænt osv.... det er de råd man giver i foderland....

og hvis man ikke kan styre den fordi den rykker så er en halti super, den bider ikke hunden og den er super fordi den skal rundt om snuden og når man rykker i den for den skal gå pænt ligger rykket under hagen så den stopper....

Man må altså ikke rykke i en hund der har halti på 

Kun holde ved men ved at hovedet drejer skulle hunden jo holde op med at trække 

Hunden kan få nogle rigtig grimme skader hvis man rykker eller "hugger" med snoren når den har Halti på 

Så please dont do that 

Anmeld

29. april 2010

B&J

Soap skriver:

Man må altså ikke rykke i en hund der har halti på 

Kun holde ved men ved at hovedet drejer skulle hunden jo holde op med at trække 

Hunden kan få nogle rigtig grimme skader hvis man rykker eller "hugger" med snoren når den har Halti på 

Så please dont do that 

nej men du må holde igen når den rykker ellers lære den jo ikke noget nej du må ikke give den ryk sådan rive men holde igen må man jo det skal man jo ved alle hunde ellers lære den jo slet ingen ting og ved du holder den igen er jo den ikke bukker hovede så den ikke rykker

Anmeld

29. april 2010

Soap

B&J skriver:

nej men du må holde igen når den rykker ellers lære den jo ikke noget nej du må ikke give den ryk sådan rive men holde igen må man jo det skal man jo ved alle hunde ellers lære den jo slet ingen ting og ved du holder den igen er jo den ikke bukker hovede så den ikke rykker

Det var vist også det jeg skrev 

Anmeld

29. april 2010

Low

Jeg ville anbefale sele. Jeg er selv glad for sele til mine hunde.

Eller jeg bruger sele til min ældste hund og så bruger jeg sådan en sele ting til ansigtet fordi hun virkelig trækker hele tiden og der hjælper en sele ikke helt og jeg vil ikke bruge kvæler halsbånd. Jeg ligger lige et billede med af selen til ansigtet. Det er ikke en mundkurv selv om den godt kan ligne en. Den er super god hvis hunden trækker meget som hun gør.

Men der er mange forskellige seler, halsbånd osv. og jeg vil ikke sige at man ikke skal bruge halsbånd for det kan være at der er nogle hunde som helst vil bruge det. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. april 2010

Low

Low skriver:

Jeg ville anbefale sele. Jeg er selv glad for sele til mine hunde.

Eller jeg bruger sele til min ældste hund og så bruger jeg sådan en sele ting til ansigtet fordi hun virkelig trækker hele tiden og der hjælper en sele ikke helt og jeg vil ikke bruge kvæler halsbånd. Jeg ligger lige et billede med af selen til ansigtet. Det er ikke en mundkurv selv om den godt kan ligne en. Den er super god hvis hunden trækker meget som hun gør.

Men der er mange forskellige seler, halsbånd osv. og jeg vil ikke sige at man ikke skal bruge halsbånd for det kan være at der er nogle hunde som helst vil bruge det. 

Jeg glemte at skrive at det er min yngste hund som har den her sele ting til ansigtet og det er min ældste hund som har en normal sele

Anmeld

29. april 2010

Miamaja

jeg har samme problem med min hvalp som er ved at vaere rigtig stor og staerk, saa kikker lige med...

Anmeld

29. april 2010

mariamiss6

Pia. skriver:

Jeg har brugt lidt forskelligt gennem tiden og været glad for både det ene og det andet (sele & Halsbånd)... Nu står jeg i en situation med en stor labrador hanhund på 10 mdr som er så stærk og en trækhund uden lige - han bruger i dag halsbånd...

Har i god erfaring med at skifte over til sele og så de bliver bedre til at gå i snor ?

- eller er det, det samme om man bruger halsbånd eller sele - han er måske bare uopdragen og trækker lige meget hvad ?

Er ved at gå ud af mit gode skind, jeg træner ham virkelig meget og på bedste vis som jeg har lært, men han går virkelig dårligt i halsbånd....

Hvad siger I ?

Knus fra Pia og trækkende Matti, som efter 5 kilometer i går, havde givet mig så ondt i armene, at jeg er ved at opgive de lange aften ture med ham !!!! - Hvilket også ville være ærgeligt ...

Hvad med en snudesnor? det er sådan en snor man sætter om snuden på dem, så du kan dreje hans hovede hvis han trækker, det skulle han ret hurtigt blive træt af ville jeg mene....

Du kan jo bruge den SAMMEN med enten sele eller halsbånd, så du kun holder i snudesnoren, og så kun bruger den når han trækker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.