Hundefolk !!!! Sele eller halsbånd ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Soap

Jeg syns du skal kigge dette link : http://www.futtes.dk/seler.html

Godt overblik og god forklaring om de forskellige seler 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Mira0911

gabriellasmor skriver:

årh tak. jeg har ledt efter hunde grime efter at have set det i det hundeprogram. vidste ikke det hed det du skrev

Det er heller ikke lige et ord man sådan lige høre...

Dyrlægerne har hvert fald Halti grimer....

Anmeld

29. april 2010

Soap

MoarJ skriver:

Det er heller ikke lige et ord man sådan lige høre...

Dyrlægerne har hvert fald Halti grimer....

Den kan også hedde en "follow me" 

Men læs om hvordan du bruger den inden du tager den i brug så du ikk kommer til at skade vapsen 

Anmeld

29. april 2010

Ina33

Hej Pia

Jeg har jo Tinke på 6 mdr., hun er også noget af en trækhund, og hun er utrolig stærk allerede. Jeg har faktisk prøvet at falde fordi hun trak så meget...

Jeg bruger sele, jeg bryder mig ikke så meget om halsbånd...

Lige nu har jeg en K9 powersele, den hjælper måske en lille smule, men stadig ikke nok. Jeg træner hende selvfølgelig ligesom du også gør med din hund, men det er bare ikke altid nok...

Jeg har købt sådan en Trixie sele, som strammer omkring forbenene, det er selvfølgelig ikke en holdbar løsning, men indtil jeg har fået trænet hende til ikke at trække, så bruger jeg altså denne sele ind imellem (slet ikke hver gang vi går tur!)....   Måske kunne denne sele også være en løsning for jer?

Louise - som havde Tinke i svømmehallen for første gang i lørdags... (Se billede)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. april 2010

Mira0911

Soap skriver:

Den kan også hedde en "follow me" 

Men læs om hvordan du bruger den inden du tager den i brug så du ikk kommer til at skade vapsen 

Har kun hørt det som halti...

Anmeld

29. april 2010

Tulle28

Helt klart sele. Har engang fået at vide at det ikke er særlig sundt for hundens ryg/ nakke med halsbånd... Især ikke når de trækker.

Anmeld

29. april 2010

Pia.

Tusind tusind tak for alle jeres gode råd og Idéer til hvad jeg kan gøre.... - Jeg skal ned og købe foder i dag, så vil lige tage en snak med dem omkring sele og/eller grime.... Men kan I hvert fald forstå på mange af jer at det har hjulpet jer, så noget skal der i hvert fald prøves...

Knus Pia & igen mange tak....

Anmeld

29. april 2010

Pia.

Loppe skriver:

Hej Pia

Jeg har jo Tinke på 6 mdr., hun er også noget af en trækhund, og hun er utrolig stærk allerede. Jeg har faktisk prøvet at falde fordi hun trak så meget...

Jeg bruger sele, jeg bryder mig ikke så meget om halsbånd...

Lige nu har jeg en K9 powersele, den hjælper måske en lille smule, men stadig ikke nok. Jeg træner hende selvfølgelig ligesom du også gør med din hund, men det er bare ikke altid nok...

Jeg har købt sådan en Trixie sele, som strammer omkring forbenene, det er selvfølgelig ikke en holdbar løsning, men indtil jeg har fået trænet hende til ikke at trække, så bruger jeg altså denne sele ind imellem (slet ikke hver gang vi går tur!)....   Måske kunne denne sele også være en løsning for jer?

Louise - som havde Tinke i svømmehallen for første gang i lørdags... (Se billede)

Hvor ser det skønt ud og Tinke ser ud til at nyde det ... Har selv overvejet at begynde svømning med min den store... Hvad giver du for det ?

Knus Pia.

Anmeld

29. april 2010

Ina33

Pia. skriver:

Hvor ser det skønt ud og Tinke ser ud til at nyde det ... Har selv overvejet at begynde svømning med min den store... Hvad giver du for det ?

Knus Pia.

Vi var afsted med klubben (der hvor vi går til hundetræning). Vi var 8 hunde afsted, nogle var nye, og andre havde prøvet det mange gange før. Det var i x-svømmecenter vi svømmede. Vi gav 100,- pr. hund for 2 timer.

Jeg vil sige at hvis jeg kunne gøre det om, så havde jeg nok ikke valgt at tage så mange afsted når det var første gang, hun var meget stresset, og peb og løb helt forvirret rundt.  Efter en time gik de fleste, og vi var kun 3 tilbage, og der gik det fint.

I vores svømmecenter koster det 155,- for 30 min. hvis man er alene afsted.

Louise

Anmeld

29. april 2010

Lucipher

Helt bestemt sele. Du kan give hunden en diskusprolaps af at bruge halsbånd hvis den trækker meget. Så hvis du gerne vil bruge halsbånd skal du købe et der er bredt. Jeg bruger sele til min ellers hiver hun af med mig. Jeg har prøvet halti på min gamle labbe, hun lå ned hele vejen og hun hade at have den på.

Hilsen Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.