Hej hej
Hvis du har en hund der trækker meget kan det være en løsning i en periode at bruge en næse-rem. (kan købes i dyrhandlen eller hos dyrlægen)
Næse remmen gør ikke ondt på hunden men bryder vanen med at trække. Remmen sidder rundt om næsen (det kræver altså en hund der har næse, så ikke til mops eksempelvis
) Når så hunden trækker så trækker man i næse remmen derved bliver hunden hoved drejet om mod dig og det er sørme svært at trække fremad når ens hoved vender bagud.
Efter et stykke tid så fatter hunden at hver gang jeg trækker så stopper vi fordi mit hoved pludselig vender den forkerte vej.
Min mor brugte det på sin terrier der trak helt vildt og han går bare så pænt nu.
Mht. sele eller halsbånd så er der mange kloge der siger at en hundtrækker mere i et halsbånd fordi det strammer på halsen når de trækker, så vil de væk fra det og trækker dermed endnu mere. - altså en ond cirkel.
Om det er rigtigt ved jeg ikke, mine hunde går altid i sele, men det er nu fordi de er mopser og jeg kan simpelthen ikke finde et halsbånd som de ikke kan få ud over hovedet. Hals og hoved er lige stort så det er lidt et problem.
Håber du kan bruge det til noget, næseremmen gør i hvertfald ikke ondt på hunden og det hjælper i hvertfald på din ømme arm.
Carina
Anmeld