Hundefolk !!!! Sele eller halsbånd ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.562 visninger
37 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Pia.

Jeg har brugt lidt forskelligt gennem tiden og været glad for både det ene og det andet (sele & Halsbånd)... Nu står jeg i en situation med en stor labrador hanhund på 10 mdr som er så stærk og en trækhund uden lige - han bruger i dag halsbånd...

Har i god erfaring med at skifte over til sele og så de bliver bedre til at gå i snor ?

- eller er det, det samme om man bruger halsbånd eller sele - han er måske bare uopdragen og trækker lige meget hvad ?

Er ved at gå ud af mit gode skind, jeg træner ham virkelig meget og på bedste vis som jeg har lært, men han går virkelig dårligt i halsbånd....

Hvad siger I ?

Knus fra Pia og trækkende Matti, som efter 5 kilometer i går, havde givet mig så ondt i armene, at jeg er ved at opgive de lange aften ture med ham !!!! - Hvilket også ville være ærgeligt ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Patrick07

Vi har selv en Goldenretriver, godt nok en hun, men hold da op hun trak, men efter vi skiftede over til sele har der ikke været nogle problemer, nu kan selv vores søn gå med hende, hvor han ellers ville blive slæmpt over jorden.

Så vil helt klart sige at det er forsøgte værd at skifte til sele.

Anmeld

29. april 2010

Soap

Her i huset bruger vi både sele og halsbånd 

Fordi manden kan bedst li´halsbånd og jeg er mere til sele 

Der er så ingen forskel på hvordan hun går , hun går bar pænt for det har hun jo lært fra lille hvalp 

Min tanke med hunde der trækker er om det ikke var en ide at starte forfra med " gå pænt" træning og se om det ikke kan lykkedes inden man skifter dit og dat og begynder med halti´s osv 

Anmeld

29. april 2010

Koen.

Nu er vi så kommet af med vores hund, men vi havde en dansk svensk gård hund og hun gik virkelig som L***! i halsbånd, men så skiftede vi over til sele og det ændrede bare alt Hun gik så meget pænere og var nemmer at styre

Anmeld

29. april 2010

smokin

Pia. skriver:

Jeg har brugt lidt forskelligt gennem tiden og været glad for både det ene og det andet (sele & Halsbånd)... Nu står jeg i en situation med en stor labrador hanhund på 10 mdr som er så stærk og en trækhund uden lige - han bruger i dag halsbånd...

Har i god erfaring med at skifte over til sele og så de bliver bedre til at gå i snor ?

- eller er det, det samme om man bruger halsbånd eller sele - han er måske bare uopdragen og trækker lige meget hvad ?

Er ved at gå ud af mit gode skind, jeg træner ham virkelig meget og på bedste vis som jeg har lært, men han går virkelig dårligt i halsbånd....

Hvad siger I ?

Knus fra Pia og trækkende Matti, som efter 5 kilometer i går, havde givet mig så ondt i armene, at jeg er ved at opgive de lange aften ture med ham !!!! - Hvilket også ville være ærgeligt ...

Sele helt klart. Du kan få seler der trykker så han ikke gider trække nær så meget, den har min hanhund meget stor glæde af.

Zette

Anmeld

29. april 2010

Maja_4000

Jeg synes du skal skifte (:

Mine forældre har en lille westi (men den tror, at den er en eller anden MEGA hund :b) den går rigtig pænt i sele.. 

Og mine besteforældre har en tolder som kun vil gå med sele, ellers smider den sig bare på vejen ..

Jeg har kun gode erfaringer med sele .. 

Desuden har jeg været ude for at nogle hunde kan hive hovedet ud af halsbåndet (med mindre det er et kvæler) ..

Anmeld

29. april 2010

Mira0911

Vi har selv en han labber... og trækker som en i pokker....

Vi fik anbefalet af dyrlægen en Halti... (Grime) MANGE tror det er en mundkurv og det er det ikke...

Vores går meget pænere og trækker slet ikke så meget som hvis han havde halsbånd på....

Og så er han så nemmere at gå med og holde når han trækker sådan...

Han trækker slet ikke når han har halti'en på...

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Hej hej

Hvis du har en hund der trækker meget kan det være en løsning i en periode at bruge en næse-rem. (kan købes i dyrhandlen eller hos dyrlægen)

Næse remmen gør ikke ondt på hunden men bryder vanen med at trække. Remmen sidder rundt om næsen (det kræver altså en hund der har næse, så ikke til mops eksempelvis) Når så hunden trækker så trækker man i næse remmen derved bliver hunden hoved drejet om mod dig og det er sørme svært at trække fremad når ens hoved vender bagud.

Efter et stykke tid så fatter hunden at hver gang jeg trækker så stopper vi fordi mit hoved pludselig vender den forkerte vej.

Min mor brugte det på sin terrier der trak helt vildt og han går bare så pænt nu.

Mht. sele eller halsbånd så er der mange kloge der siger at en hundtrækker mere i et halsbånd fordi det strammer på halsen når de trækker, så vil de væk fra det og trækker dermed endnu mere. - altså en ond cirkel.

Om det er rigtigt ved jeg ikke, mine hunde går altid i sele, men det er nu fordi de er mopser og jeg kan simpelthen ikke finde et halsbånd som de ikke kan få ud over hovedet. Hals og hoved er lige stort så det er lidt et problem.

Håber du kan bruge det til noget, næseremmen gør i hvertfald ikke ondt på hunden og det hjælper i hvertfald på din ømme arm.

Carina

Anmeld

29. april 2010

BinaMor

jeg sir seler til små hunde eller nemme vovser.

vores labrador/schæfer balanding går PERFEKT. uden snor.. så snart snoren kommer på flyver og trækker hun derud af. kan slet ikke styre hende uden ømme led... tar vi snoren af og sir plads går hun stille ved siden af. men det gør jo folk i byen bange (vi lærte hende uden snor fordi vi dengang boede på landet)

men så i hende der hunde psykologen victoria at når hunden var så stor var en grime bedst. ligesom en hest-altså ikke mundkurv vel.

fordi de er store og stærke og der er en grund til man trækker heste i grimer.

men kan ikke finde hundegrimer i dk så det er vist ikke så udbredt.

Anmeld

29. april 2010

BinaMor

MoarJ skriver:

Vi har selv en han labber... og trækker som en i pokker....

Vi fik anbefalet af dyrlægen en Halti... (Grime) MANGE tror det er en mundkurv og det er det ikke...

Vores går meget pænere og trækker slet ikke så meget som hvis han havde halsbånd på....

Og så er han så nemmere at gå med og holde når han trækker sådan...

Han trækker slet ikke når han har halti'en på...

årh tak. jeg har ledt efter hunde grime efter at have set det i det hundeprogram. vidste ikke det hed det du skrev

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.