Hundefolk !!!! Sele eller halsbånd ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Pia

HAr ikke læst de ander svar, men her kommer mit.

Vores lille cocker trak helt vildt når vi gik med ham.. Vi havde gået til hunde træning og alt mulig, men lige lidt hjalp det..
Så en dag stod jeg og så på seleren ude i dyrehandlen og tænkte det var et forsøg værd..
Og det var den bedste invistering vi har gjort..
Efter han fik selen trækker han slet ikke på samme måde..
Plus at man slipper for og høre på den der hvæsende lyd de kommer med, når de lyder som om at halsbåndet klemmer på deres sturbehoved..

Jeg vil klart også bruge sele til den næste hund vi skal have..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Sabsy

Pia. skriver:

Jeg har brugt lidt forskelligt gennem tiden og været glad for både det ene og det andet (sele & Halsbånd)... Nu står jeg i en situation med en stor labrador hanhund på 10 mdr som er så stærk og en trækhund uden lige - han bruger i dag halsbånd...

Har i god erfaring med at skifte over til sele og så de bliver bedre til at gå i snor ?

- eller er det, det samme om man bruger halsbånd eller sele - han er måske bare uopdragen og trækker lige meget hvad ?

Er ved at gå ud af mit gode skind, jeg træner ham virkelig meget og på bedste vis som jeg har lært, men han går virkelig dårligt i halsbånd....

Hvad siger I ?

Knus fra Pia og trækkende Matti, som efter 5 kilometer i går, havde givet mig så ondt i armene, at jeg er ved at opgive de lange aften ture med ham !!!! - Hvilket også ville være ærgeligt ...

Jeg bruge sele til vores - da et halsbånd kan give nakkeskader..

Vores hund er selv lidt "vild"..

Anmeld

29. april 2010

angelmom

Pia. skriver:

Jeg har brugt lidt forskelligt gennem tiden og været glad for både det ene og det andet (sele & Halsbånd)... Nu står jeg i en situation med en stor labrador hanhund på 10 mdr som er så stærk og en trækhund uden lige - han bruger i dag halsbånd...

Har i god erfaring med at skifte over til sele og så de bliver bedre til at gå i snor ?

- eller er det, det samme om man bruger halsbånd eller sele - han er måske bare uopdragen og trækker lige meget hvad ?

Er ved at gå ud af mit gode skind, jeg træner ham virkelig meget og på bedste vis som jeg har lært, men han går virkelig dårligt i halsbånd....

Hvad siger I ?

Knus fra Pia og trækkende Matti, som efter 5 kilometer i går, havde givet mig så ondt i armene, at jeg er ved at opgive de lange aften ture med ham !!!! - Hvilket også ville være ærgeligt ...

jeg bruge begge dele!! men min hund bryder sig ikke om selen, han fortrækker den gamle dags metode med halsbånd og snor!!

Han går pænste ved siden af mig eller et par ganske få skridt foran mig uden snor.. Jeg har købt en smart sele som han osse kan bruge når vi er ude og køre en tur!! der er han så ligesom et lille barn på tværs..

Anmeld

29. april 2010

Christina.78

Vores hund (rottweiler på ca 2&frac12 går som vinden blæser og det uanset om han har sele eller halsbånd på..men det er fordi han er så ivrig...

Vi har hørt mnge tale godt om denne "grime", så har seriøst overvejet og prøve den af...

Anmeld

29. april 2010

Margorie

Jeg synes alle burde bruge sele hvis de har trækdyr- når en hund med halsbånd trækker får den hovedepine og ondt i nakken.. Det gør den ikke når den har sele på da selen fordeler vægten.. Og så synes jeg også bare det er nemmere at 'styre' en hund i sele. Vores Dsg kan smutte ud af alle halsbånd Men i selen er han fanget- haha!

Anmeld

29. april 2010

B&J

mit råd er brug halsbånd hvis man skal lære den ting og sele når den kan gå pænt osv.... det er de råd man giver i foderland....

og hvis man ikke kan styre den fordi den rykker så er en halti super, den bider ikke hunden og den er super fordi den skal rundt om snuden og når man rykker i den for den skal gå pænt ligger rykket under hagen så den stopper....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. april 2010

MM1987

Hej...

Jeg har ikke lige læst alle svarerne igennem, så det kan være jeg gentager.

Jeg har en lille hund, men han trak en del i starten - det stoppede fuldstændig da han kom i sele.

Det er som om de slet ikke kan trække med sele på da forbenene ikke kommer i så god kontakt med jorden når de har sele på.

Jeg synes i hvert fald vores går meget pænere efter vi har fået sele.

Vi har købt en rigtig fin en fra noget der hedder Hurrta

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=225911&ProductName=Hurtta+PRO+sele&GroupName=HundeSeler&GroupGuid=63

Jeg har købt den hos vores dyrelæge. Den er rigtig dejlig blød, nem at tage på og så er der reflekser hele vejen rundt...

Anmeld

29. april 2010

Mira0911

B&J skriver:

mit råd er brug halsbånd hvis man skal lære den ting og sele når den kan gå pænt osv.... det er de råd man giver i foderland....

og hvis man ikke kan styre den fordi den rykker så er en halti super, den bider ikke hunden og den er super fordi den skal rundt om snuden og når man rykker i den for den skal gå pænt ligger rykket under hagen så den stopper....

Vi bruger selv Halti... Folk går en kæmpe bue udenom os på gaden,  de tror jo halti'en er en mundkurv og det er det ikke...

Anmeld

29. april 2010

B&J

MoarJ skriver:

Vi bruger selv Halti... Folk går en kæmpe bue udenom os på gaden,  de tror jo halti'en er en mundkurv og det er det ikke...

griner ved jeg godt men det er det jo slet slet ikke og kender mange der bruger halti og syntes det er super god og lækker bare man kan finde ud af at bruge den virker den også

Anmeld

29. april 2010

Sisley

Sele fremfor halsbånd til enhver tid! Uanset om hunden trækker eller ej, kan den få et ordentligt ryk i nakken hvis den fx bliver forskrækket. Selen fordeler trykket på en anden måde og over et større område.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.